بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
تدبیر24 : در انتخابات هفتم اسفند 94 و نیز مرحله دوم که دهم اردیبهشت 95 برگزار شد، لیست امید برآیند ائتلاف و انسجام حداکثری اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و بخشی از اصولگرایان میانه بود که توانست اکثریت کرسی های مجلس دهم را به خود اختصاص دهد.

از تعداد کل ۶۸ کرسی مرحله دوم از لیست امید ۳۸ کاندیدا و از لیست اصولگرایان ۱۹ کاندیدا به مجلس راه یافتند. همچنین ۱ کاندیدای مشترک و ۱۰ کاندیدای مستقل نیز در بین منتخبین مرحله دوم دیده می‌شود.

از تعداد ۵۸ کاندیدای لیست امید در مرحله دوم، ۶۷ درصد موفق به راهیابی به مجلس شدند. در حالی که از ۵۴ کاندیدای لیست اصولگرایان، فقط ۳۷ درصد موفق به کسب آرا شدند.

 از بین ۳۹ کاندیدای لیست امید که به مجلس راه یافتند، ۲۵ نفر در دور اول نیز در لیست امید حضور داشتند و ۱۴ نفر دیگر در مرحله دوم مورد حمایت لیست امید قرار گرفتند.

در کل و با احتساب مرحله اول، در مجموع ۱۲۲ نفر از کاندیداهای لیست امید به مجلس راه یافتند. در مقابل فقط ۸۴ نفر از کاندیداهای لیست اصولگرایان راهی مجلس شدند. ۲ نفر دیگر به طور همزمان در هر دو لیست بودند و ۸۲ نفر منتخب نیز به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بودند.

در همین رابطه سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با آستان گفت: مردم با حضور حماسی در انتخابات سال ۹۲ به گفتمان اعتدال رای دادند و این دولت محصول و برآیند خواست مردم بود.

وی در ادامه افزود: در گام دوم مردم و جوانان به تغییر در قوه مقننه رای دادند و با اقبال به لیست امید حماسه سال ۹۲ را تکمیل کردند و اینک در مرحله نهایی حضوری دیگر توانست مجلسی همسو و هماهنگ با دولت برای اجرایی شدن طرح‌های دولت تدبیر و امید تشکیل دهد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر با بیان اینکه لیست امید در انتخابات ۹۴ با راهبرد اصلی آرامش، امید و رونق اقتصادی به میدان آمد و ما رفع مشکلات اقتصادی مردم را در اولویت قرار داده‌ایم، بیان کرد: برای مشکل معیشتی مردم و اشتغال فرزندان و به خصوص فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها، رکود و تورم بالا برنامه‌ای با ۲۸ بند در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم با عنوان میثاق با ملت تنظیم کرده‌ایم.

جلودارزاده با اشاره به اولویت مجلس دهم با توجه به حیطه اختیارات مجلس از منظر منتخبین این ائتلاف گفت: اما تجربه سه ساله حضور دولت یازدهم و نیز گفتمان غالب در این سه سال و مقطع انتخابات و پیش از آن نشان داد که برجام اصلی‌ترین گفتمان و برگ برنده اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و بخشی از اصولگرایان معتدل بوده است و به همین دلیل با یک تحلیل ساده می‌توان دریافت که چرا پس از انتخابات نوک تیز حملات تندروها برجام را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: قاعدتا اولویت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌تواند کمک به اجرای برجام و تحقق برجام داخلی باشد. ذیل این اولویت است که تشکیل فراکسیون اکثریت و حفظ این انسجام ممکن می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ذیل این فراکسیون است که اثرگذاری تندروها به حداقل ممکن تقلیل خواهد یافت و ذیل این فراکسیون تلاش و تعامل و چانه‌زنی برای تحقق آشتی ملی افزون‌تر خواهد شد.

بنابر این، این اولویت می‌تواند واقع بینانه‌ترین و نتیجه‌ بخش‌ترین اولویتی باشد که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت باید در مجلس آینده به دنبال اجرای آن باشند والباقی مسائل را ذیل موضوع اصلی برجام قرار دهند.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها