بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
تدبیر24 :دکتر عزت الله کرد میرزا روان شناس بالینی و مدرس دانشگاه در خصوص نظریه روان شناسی رشد کودکان و نوجوانان در گفت و گو با آستان گفت:بر اساس نظریه های روان شناسی در رشد کودک و نوجوان بعد از ساختار خانواده نخستین ساختار اثر گذار در فرآیند رشد و شخصیت کودک محیط آموزشی مدرسه و نقش معلمان است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به مهم ترین نهاد اجتماعی ادامه داد:مهم ترین نهاد اجتماعی که در رشد و شخصیت کودک و فرآیند جامعه پذیری کودکان اثر می گذارد محیط آموزش و پرورش است.در این بین یکی از اثرگذارترین مولفه محیط آموزشی معلمان و آموزگاران به شمار می رود که می تواند نقش یک الگو بر شخصیت کودکان داشته باشد.

وی ادامه داد:طبیعتا هر چه رابطه معلم و دانش آموز فارغ از یک رابطه عمودی مبتنی بر اثرگذاری بر سه مولفه رشد جسمانی ،رشد روانی و اجتماعی کودک باشد در جامعه پذیری شاگردان اثرگذاری جدی تری نیز دیده می شود.با توجه به تغییر نقش ها در جامعه و حضور زنان در جایگاه های شغلی مختلف برخی اوقات این نگرانی را در بین والدین ایجاد می کند که شاغل بودن مادر ممکن است بر فرآیند رشد کودک اثرات منفی داشته باشد.

این عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه تصریح کرد:پژوهش ها نشان می دهد چنانچه محیط آموزشی غنی و مربیان و معلمان آموزش دیده ای نقش تربیتی و مراقبتی از کودک را خواه در مهدهای کودک ،پیش دبستانی و دبستان ها و یا مدارس به عهده می گیرند نه تنها شاغل بودن مادر اثر منفی بر رشد کودکان ندارد بلکه کودکان این گروه از مادران اجتماعی تر و در سطح بالاتری از جامعه پذیری قرار می گیرند و خود را نشان می دهند.

دکتر کردمیرزا خاطر نشان کرد:جامعه بایستی با پیش بینی مکانیزم های آموزشی و نیز ابزارهای حقوقی و مالی مناسب نسبت به تربیت مربیان و آموزگاران اقدام جدی تری نشان دهد.تا معلمان نیز فارغ از دغدغه های معاش و اقتصاد،نسبت به تربیت نسل آینده جامعه اقدام کنند.

منبع:آستان

برچسب ها: تدبیر24 ، معلم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها