بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
تدبیر24 :
٥٥آنلاين به نقل از فوربس نوشت؛اقتصاد 400 میلیارد دلاری ایران، اکنون در خاورمیانه بعد از کشور عربستان سعودی در رده دوم ایستاده است و طبق گزارش های بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در سال آینده 7 درصد نیز خواهد بود.
این مجله آمریکایی نوشت: در نظر داشته باشید در صورتی که این رشد اقتصادی و سیستم تحصیلی ایران همزمان شود، چه اتفاقی رخ خواهد دارد. ایران سالانه 233 هزار در رشته های علمی و مهندسی دانشجو تحویل جامعه می دهد و اکثریت آنها در زمینه اقتصاد های جهانی نیز اطلاعات خوبی دارند و این روند می تواند شروع خوبی برای آغاز بیزینس های کوچک و کار آفرینی های نوظهور باشد. در سال گذشته، بیش از 200 کار نو در ایران شناخته شده است و اکنون جنبش کار آفرینی خوبی در ایران ادامه پیدا کرده است و در حال سرعت گرفتن نیز می باشد.
فوربس در ادامه افزود: همچنان شرایط اقتصادی کشور ایران دچار مشکلات زیادی است و با این روند مشخص نیست که تا چه حد دولت می تواند از کار آفرینان حمایت به عمل آورد.
هفته نامه فوربس در ادامه 7 دلیل مبنی بر اینکه چگونه ایران توانسته است نسلی نو در کمپانی های جدید و زود بازده ایجاد کند، مطرح می کند و می نویسد:
1. سایز اقتصاد ایران و برداشته شدن تحریم ها
جمعیت ایران نزدیک به 80 میلیون نفر بوده و گنجایش کارخانجات و تولیدات ایران در خاورمیانه منحصر بفرد می باشد. نفت و گاز ایران تنها 10 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهند و هرچند که اکنون اکثر تحریم های آمریکایی علیه ایران باقی مانده است اما سرمایه گذاری های اروپایی ها و آسیایی ها به سمت ایران سرازیر شده اند.
2.اکثریت جمعیت ایران تحصیل کرده اند.
جمعیت تحصیل کرده و دارای مدرک در ایران بسیاری بالاست و ایران در این زمینه با کشور های اروپایی رقابت می کند.
3. ایران به قدرت خاصی در زمینه های فن آوری رسیده است.
4. باوجود تحریم های آمریکایی، روابط بین جامعه کار آفرین ایران و آمریکا بسیار بالاست.
5. زیر ساخت های ایران در حال نو شدن هستند.
6. تغییرات در ایران بیش از انتظارات مردم بوده است.
پیشرفت های ایران به حدی بوده است که بسیاری از تحصیل کرده های خارجی به دنبال سفر به ایران هستند.
7. اکنون جو کار آفرینی در ایران به اوج روز های خوب خود رسیده است. در آمریکا بسیاری از صنعت ها در این کشور با آمدن تکنولوژی های جدید دچار مشکل شده اند و امیدها برای راه حل این مشکل از بین رفته اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها