بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
اگر چه او از رفتن سخن مي‌گفت اما از قامتي بلند و نگاهي برافراشته به آينده و اراده‌اي بس قوي براي عبور از اين سال‌ها را ازخود به نمايش گذاشت.
تدبیر24 :مهدي مطهرنيا -روز گذشته در مراسم رونمايي از كتاب «زندگي و زمانه آيت ا... هاشمي» افراد زيادي بودند، مردان بزرگي كه منتظر حضور مردي بودند كه سراسر تجربه و دانايي است و در حوزه سياست، فرهنگ، اقتصاد وديانت يكتاست. كمتر شخصي را مي‌توان يافت كه مجموعه درهم تنيده ازاين معنا را در خود نهفته باشد و مجموعه‌‌اي از انسان‌هاي بنام درهر يك از اين حوزه‌ها را در انبان دوستان خود ذخيره كرده باشد. فراز و فرودهاي زندگي آيت ا... هاشمي بسيار زياد است. مردان بزرگي از دولت‌هاي قبل در رديف‌هاي مختلف صندلي‌ها نشسته بودند. اساتيد بزرگي از دانشگاه و انسان‌هايي كه تلاش دارند تا از طريق درك زندگي و زمانه بزرگان انقلاب اسلامي، اين پديده بزرگ تاريخ يا رنسانس عظيم تاريخ معاصر ايران را بيشتر از گذشته ادراك نمايند. دانش در كنار خود سهم و فهم و در نوع خود ادراك را دارد. دانش بايد به فهم و فهم به ادراك تبديل شود و لذا ادراك انقلاب اسلامي از منظر نظري و از دريچه تغيير عملياتي در گروي شناخت بزرگاني چون هاشمي است. نويسنده كتاب بعد از پرداختن به زندگي معمار انقلاب اسلامي، نگارش زندگي علي اكبر هاشمي‌رفسنجاني را در دستور كار خود قرار مي‌دهد؛ زيرا او يكي از استوانه‌هاي انقلاب اسلامي و حركت تاريخي ملت ايران در قرن معاصر محسوب مي‌شود و جهان درون و بيرون اين انقلاب او را از موثر‌ترين افراد شكل‌دهنده و محتوا بخش اين انقلاب و طي مسير آن مي‌داند. آيت ا... با چهره‌اي خندان با قامت برافراشته در سن ۸۱ سالگي با حواسي كاملا جمع با مغز كاملا ساختار‌بندي شده كه در سخنان او پژواك پيدا مي‌كرد به سخن پرداخت و بعد از سخنان وزير ارشاد و رئيس مركز استاد انقلاب اسلامي تلاش خود را معطوف به اين كرد كه از گرانيگاه‌ها و گذرگاه‌هاي زندگي خود سخن بگويد. از قطعنامه۸۹۸ و چگونگي پرداختن به اين موضوع در حوزه ادبيات تاريخي و سياسي سخن گفت و خاطرات خود را از آن ايام بازشكافت؛ دومين گرانيگاه و مركز اصلي خشنودي او در تاريخ حياتش از آزاد‌سازي اسيران سخن گفت. در نامه‌نگاري‌هايي كه با رئيس‌جمهور سابق عراق داشت و مسائلي از اين امور پرداخت. او به تفسير قرآني كه نگاشته بود اشاره كرد و در ضمن آنكه به همه اين خوبي‌ها مي‌پرداخت با توجه به آگاهي و دانايي ملت ايران كه در انتخابات اخير دهم ارديبهشت ۹۵ و هفت اسفند۹۴ رسوخ پيدا كرده است خشنودي خود را از بازگشت انقلاب اسلامي به مسير اوليه خود پنهان نداشت و اعلام داشت كه او اكنون بسيار خشنود است كه ملتي آگاه و دانا راه خود را بازيافته است و نيازي به هدايت افراد متفاوت براي حضور در صحنه ندارند. قرائت او از اين صحنه زندگي اش به آنجا منجر شد كه بر اين نكته پاي فشرد كه وقتي يك ملتي دانا مي‌شود، يك انسان برجسته‌اي كه بالغ بر هفت دهه عمرخود را در حوزه‌های سياست، ديانت، فرهنگ و اقتصاد گذرانده اكنون مي‌تواند با قلبي آرام و مطمئن به ادامه راه امیدوار باشد. اگر چه او از رفتن سخن مي‌گفت اما از قامتي بلند و نگاهي برافراشته به آينده و اراده‌اي بس قوي براي عبور از اين سال‌ها را ازخود به نمايش گذاشت.
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها