بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
تدبیر24 : چند روزی است كه از حادثه تروریستی در خاش می گذرد، اقدامی كه به شهادت گروهبان یكم منوچهر جوینی، گروهبان یكم ابوالفضل خمر و سرباز وظیفه عباس چراغی و زخمی شدن سرباز وظیفه سجاد عبدالهی ماموران خدمتگزار میهن اسلامی منجر شد.
سرباز وظیفه فداكار سجاد عبدالهی هم اینك در یكی از بیمارستانهای كشور تحت درمان قرار دارد .
براساس گزارش صحنه درگیری ، این سرباز فداكار بر اثر اصابت چندین گلوله از سوی اشرار به شدت زخمی شده بود اما با این شرایط وخیم با توكل به خداوند بزرگ موفق شد با رگبار گلوله های آتشین خود مانع فرار تروریست های مسلح از صحنه جنایت شود و اشرار را یكی پس از دیگری به درك واصل كند و انتقام خون همرزمان شهیدش را از این كفار بگیرد.
او با این عمل شجاعانه خود نقشه های اشرار و دشمنان را نقش بر آب كرد و به دنیا فهماند كه سربازان از جان گذشته این مملكت تا آخرین قطره خون خود در راه هدفشان كه همانا دفاع از مردم و نابودی اشرار و دشمنان نظام و حفظ امنیت جامعه است بدون هیچ انتظار و چشم داشتی می جنگند و حتی از ایثار جان خویش در این راه ابایی ندارند و شهادت را افتخار می دانند.
آری، به واقع تنها عمل قهرمانانه این سرباز فداكار باعث شد كه در كوتاهترین زمان ممكن تدابیر و تلاشهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در جهت شناسایی و دستگیری سایر متهمان مثمر ثمر واقع شود و با توجه به سر نخهای موجود از جمله شناسایی اجساد سه تن از تروریست‌ها كه توسط سرباز فداكار سجاد عبدالهی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درك واصل شدند و كشف خودروی پژو 405 مورد استفاده اشرار و سلاح و مهمات آنان، رسیدگی به این پرونده قضایی با سرعت و دقت امكان پذیر شود.
دادستان شهرستان خاش روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: سرباز شجاع سجاد عبدالهی به عنوان یك سرباز فداكار و ایثارگر باید به دنیا معرفی شود زیرا عمل او شایسته تجلیل و تحسین است.
افشین داش محمدی افزود: مجازات هر چه سریعتر عاملان و دست اندر كاران این حادثه تروریستی مرحمی بر دلهای داغدیده خانواده شهدای عزیز بوده و سبب افزایش توان و روحیه سرباز شجاع و فداكار سجاد عبدالهی شده تا به یاری خداوند متعال و با دعای خیر مردم این سرباز فداكار عزیزمان هر چه زودتر سلامتی و بهبودی كامل خود را بدست آورده تا شاید فرصتی دیگر برای ابراز رشادت و شجاعت خود در مقابل دشمنان نظام بدست آورد.
وی گفت: امیدواریم هم میهنان عزیز به ویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی فداكاری و شجاعت و رشادت این سرباز عزیز را در حد شان و عمل شجاعانه وی مورد عنایت و تفقد قرار دهند چرا كه او از سربازان فداكار و شجاع میهن و باعث سربلندی مردم كشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.
دادستان خاش از دست اندركاران رسانه های ارتباط جمعی نیز خواست كار زیبای سرباز فداكار سجاد عبدالهی را به دنیا معرفی كنند تا همان گونه كه معلم فداكار خاشی در اذهان عمومی ماندگار شد، این سرباز فداكار نیز مدال شجاعت را از قلب های مردم ایران اسلامی دریافت كند.
هفتم اردیبهشت ماه ماموران جان بر كف انتظامی شهرستان خاش هنگام انجام وظیفه با اشرار مسلح بین المللی روبه رو شدند و با دلیرمردی تا پای جان در مقابل آنان ایستادگی كردند.
پس از هلاكت سه شرور در این درگیری اشرار جنازه یكی از همدستان خود را در معابر بین شهری رها كرده و تصمیم بر دفن دو جنازه دیگر در یك منزل مسكونی را داشتند كه با همكاری به موقع و خوب مردم منطقه جنازه اول كشف و پیش از دفن دو جنازه دیگر، اشرار دستگیر و از آنان خودروی پژو 405 كه شب حادثه به صورت مسلحانه به سرقت برده بودند كشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام تحقیقات پلیس در كمتر از یك هفته سه نفر از همدستان اشرار شناسایی و در عملیاتی موفق دستگیر شدند كه در این عملیات محل دپوی سلاح و مهمات آنان نیز شناسایی و از این محل 15 قبضه سلاح نیمه سنگین و سبك از قبیل، آرپی جی 7، تیربار گرینوف، اسلحه كلاشینكف، كلت كمری، نارنجك دستی، بیش از 100 تیر فشنگ جنگی و سلاح سرد كشف و ضبط شد اما پلیس همچنان به شدت پیگیر شناسایی و دستگیری بقیه همدستان این اشرار است.
سردار حسین رحیمی بیان كرد: اشرار باید بدانند كه امروز دوران «بزن و در رو» گذشته است و پلیس تا ریشه اشرار را نخشكاند آرام نخواهد نشست و در این راه بسیاری از اشراری كه در سال های گذشته اقدام به شهادت ماموران و مردم كرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شده اند.
وی با بیان اینكه این اشرار هیچ ارتباطی با مردم خونگرم و وفادار سیستان و بلوچستان ندارند، گفت كه مردم این خطه از كشورمان در برقراری امنیت كشور نقش بسزایی داشته و همواره در كنار پلیس بوده اند كما اینكه در این حادثه نیز اطلاع رسانی به موقع مردم باعث شناسایی و دستگیری این اشرار شد و این همكاری مردم با پلیس قابل تقدیر و تحسین است.
خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان در 185 كیلومتری جنوب زاهدان مركز این استان واقع شده و در همسایگی كشور پاكستان قرار دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، خاش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها