بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
تدبیر24 :به گزارش ایسنا، علی مطهری در مراسم بزرگداشت روز معلم و شهادت آیت‌الله مطهری که در دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد گفت: آزادی به دو قسم انسانی و حیوانی تقسیم می‌شود که قوای حیوانی انسان باید تحت تسلط عقل و اراده او باشد و موضوع آزادی تفکر نیز از جمله قوای انسان است که باید برای آن حقوق قائل شد.

وی با اشاره به تاکید آیت‌الله شهید مطهری بر موضوع مرد قدرت اظهار کرد:‌ آیت‌الله مطهری دموکراسی حضرت علی(ع) را مورد تاکید قرار می‌دهند و به نوع برخورد حضرت علی (ع) با خوارج اشاره می‌کند که ایشان خوارج را زندانی نکردند، شلاق نزدند و حقوق آنها را از بیت المال غصب نکردند تا جایی که سلاح به دست گرفتند.

وی افزود:‌مطابق اندیشه‌های آیت‌الله مطهری هر مقام غیر مسئولی اگر در جایگاه غیر قابل انتقاد قرار گیرد هم برای خودش و هم برای جامعه اش خطرناک است.

مطهری با اشاره به تاکیدات آیت‌الله مطهری در خصوص در خلوت واقع نشدن قدرت گفت: در میان مسلمانان حساسیت در خلوت ، واقع نشدن زن و مرد بیگانه بسیار زیاد است اما به قول آیت‌الله مطهری این حساسیت باید از درخلوت واقع شدن قدرت نیز وجود داشته باشد، در راستای همین صحبت شهید مطهری مقام معظم رهبری حتی بر نقد خودشان نیز تاکید دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات شهید مطهری در مورد آزادی با معنی عدم‌المانع بودن گفت : آزادی یعنی نبودن مانع در مقابل استعداد و قوای انسانی انسان. چرا که استعدادهای انسان باید آزاد باشد و آزادی بیان ناشی از تفکر است و تفکر از قوای انسان به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد:‌ وجود هر قوه و استعداد انسانی منشاء حقی داست، از جمله قوه تفکر که منشاء آزادی تفکر و قوه یادگیری که منشاء حق تحصیل می‌شود و یا حتی میل جنسی که منشاء حق ازدواج در انسان است.

مطهری به اقسام آزادی اجتماعی و معنوی اشاره کرد و گفت: مطابق اندیشه شهید مطهری آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی عملی نیست واز اشتباهات دنیای امروز این است که به دنبال آزادی اجتماعی هستند بدون آن که آزادی معنوی را دنبال کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به تاکیدات آیت‌الله شهید مطهری در مورد موضوع عدالت اشاره کرد و گفت: شهید مطهری همواره در مورد عدالت هشدار می‌دادند و ابایی نداشتند که چند روز بعد از پیروزی انقلاب از شکست انقلاب سخن بگویند در صورتی که به عدالت توجه نشود. چون معتقد بودند بی توجهی به عدالت باعث می‌شود پرچم‌داری انقلاب به دست گروههای چپ بیافتد و باعث شکست انقلاب شود.

مطهری با اشاره به این که شهید مطهری عدالت را در سلسله علل دینی دانستند و نه آن که هر چه دین بگوید را، عدل بدانند و افزود: فقیهی کیه عدالت را در سلسله علل دین بداند درصدور فتواهایی که دارد تاثیر خواهد داشت.

این نماینده مجلس در مورد آثار بی عدالتی در جامعه از نگاه شهید مطهری گفت: بی عدالتی باعث می‌شود جامعه تعادل روانی خود را از دست بدهد و کم کم مردم به اندیشه بخت و اقبال و شانس روی بیاورند و این که نمی‌توان با کار و فعالیت و تلاش به پیشرفت دست یافت بلکه باید به دنبال پول و پارتی بود.

برچسب ها: تدبیر24 ، مطهری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها