بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
تدبیر24 :محمود صلاحی  رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران  روز دوشنبه 13 اردیبهشت در نشستی درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به قول سال گذشته آقای قالیباف (شهردار تهران) نمایشگاه کتاب امسال در شهرآفتاب برگزار می‌شود. فردا با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب و بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه از روز 15 اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران درباره فاز اول شهر آفتاب اظهار کرد: فاز اول شامل سه سالن با مساحت 57 هزار مترمربع می‌شود. برای شهر آفتاب تاکنون 7500 پارکینگ آماده‌سازی شده است. امیدواریم مردم تهران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا کسانی که از شهرستان‌ها برای بازدید از نمایشگاه به تهران می‌آیند بتوانند از این امکان استفاده کنند. مترو شهر آفتاب هفته گذشته به بهره‌برداری رسیده است. همچنین اینترنت و سرویس‌های بهداشتی برای استفاده عموم فراهم شده است.

 

صلاحی درباره امکان اقامت برای بازدیدکنندگان در شهر آفتاب بیان کرد: امکان اسکان جانبی تا حدی فراهم شده است ،اما هتل‌آپارتمان‌ها و هتل‌های پنج ستاره در فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسند. فعلا با سازمان‌های دیگر مثل مجموعه اسکان مرقد حضرت امام (ره) رایزنی شده است تا امکان اسکان برای دانشجویان، طلاب و بازدیدکنندگان شهرستانی فراهم شود. همچنین بخش خصوصی امکان استراحت میان‌روزی و تغذیه را فراهم می‌کند.

 

او در ادامه درباره فعالیت‌های شهرداری تهران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: 1300 مترمربع برای غرفه فرهنگسرای کتاب پیش‌بینی شده است که در آن خدماتی به مردم ارائه می‌شود. محل این غرفه در ورودی شهر آفتاب تعبیه شده است.رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران درباره ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب گفت: ‌در این نمایشگاه 2000 ناشر که شامل 903 ناشر عمومی، 360 ناشر دانشگاهی، 270 ناشر بین‌الملل و 140 ناشر آموزشی می‌شوند، حضور پیدا خواهند کرد.

 

او با اشاره به اینکه 27 کشور مهمان نمایشگاه کتاب 95 هستند، بیان کرد: ما از کشورهایی همچون ارمنستان، ایتالیا، آرژانتین، ترکیه، تونس، چین، ژاپن، فرانسه، نیجریه، هلند و... در این دوره میزبانی می‌کنیم. همچنین مهمان ویژه امسال کشور روسیه است که سال گذشته ایران را مهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو کرده بود. یک غرفه 270 متری به روسیه اختصاص داده شده است که پنج نفر از مقامات، شش عامل اجرایی و 30 ناشر و نویسنده در آن حضور پیدا خواهند کرد.

 

  حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی-هنری شهرداری تهران نیز درباره فعالیت‌های شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب اظهار کرد:‌ فرهنگسرای کتاب برای افزایش سرانه مطالعه از هنرمندان محبوب برای شرکت در نمایشگاه کتاب دعوت کرده است. در این طرح از کسانی همچون علی نصیریان، سیما تیرانداز،‌ فریبا متخصص، بهروز افخمی، حمیدرضا آذرنگ، نیکی کریمی، فریبا کوثری، بهاره رهنما و... دعوت شده است که کتاب‌های عمومی یا آثار خودشان را در غرفه بخوانند.

 

معاون فرهنگی-هنری شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: هر روز در فضای غرفه 10 تئاتر که با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی ارتباط دارد، اجرا می‌شود. در کنار این فعالیت‌ها برای جذابیت بیشتر از فعالیت‌های هنری همچون موسیقی استفاده خواهد شد.

 

همچنین حامد طراحی رئیس فرهنگسرای کتاب گفت: در فضای غرفه سال گذشته تنها 100 نفر برای نشست‌ها جا می‌شدند اما امسال فضا برای استفاده شرکت‌کنندگان به 250 نفر افزایش یافته است. همچنین تلویزیون‌های شهری تعبیه شده است که مردم بتوانند از بیرون فضای داخلی را ببینند. سال گذشته موسسه همشهری نشریه‌های مدت‌گذشته خود را ارائه می‌کرد، اما امسال هم فروش و عضویت در محل و هم فروش آنلاین در غرفه را قرار داده‌ایم.

 

سپس ناصری معاون فرهنگی-هنری شهرداری تهران درباره سایر فعالیت‌های غرفه فرهنگسرای کتاب گفت: از دیگر فعالیت‌ها می‌توانم به نشست‌ها، رونمایی‌های کتاب و ارائه دستاوردهای سازمان در طول یک ‌سال گذشته اشاره کنم. همچنین پاتوغ کتاب و ثبت نام رایگان برای کتابخانه‌های عمومی در مدت نمایشگاه برپا خواهد بود.

 

او درباره طرح «فرهنگ‌کارت» نیز گفت: یکی از طرح‌های ویژه ارائه کارت تخفیف برای خرید کتاب است که تاکنون 10 هزار کارت 50 هزار تومانی آماده شده است. جشنواره کتاب شهر نیز از نمایشگاه کار خود را آغاز می‌کند و تا هفته کتاب ادامه می‌دهد.بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها