بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
شهیدی محلاتی مطرح کرد؛
دبیرکل حزب الله به بنده گفت که عربستان پیشنهادی به بشار اسد داده است که اگر ایران را رها کنید و بسمت ما ( عربستان ) بیایید و رابطه با ایران را قطع کنید، ریاست جمهوری شما ( بشار اسد ) را ...
تدبیر24 :روز گذشته سومین جلسه شورای هماهنگی شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو شورای عالی به ریاست حجت الاسلام شهیدی محلاتی دبیر شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت و معاون رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت هفتمین اختر تابناک امامت امام موسی ابن جعفر با اشاره به موضوع و دستور کار جلسه وجود فرهنگ ایثار را امری تاریخی خواند که در زمان پیامبر اکرم (ص) نیز بروز و ظهور داشته است. وی همچنین یادآور شد : ایثار و فداکاری اصحاب پیامبر اسلام بعد از زمان بعثت ایشان بود که ضامن سعادت جامعه و گسترش فرهنگ اسلام شد.
شهیدی محلاتی همچنین ضمن اشاره به سفر اخیر خود به لبنان و مشاهده فرهنگ ایثار بین مسلمانان و خصوصا حزب الله یادآور شد : فرهنگ ایثار و شهادت هرکجا وارد شده و ایجاد شده ضامن سعادت و موفقیت و پیروزی آن جامعه بوده است. درخشش، پیروزی و قدرت حزب الله کاملا محسوس بود.

وی همچنین درخصوص برخی جزئیات این سفر گفت : طی ملاقاتی که با نخست وزیر لبنان داشتیم، ایشان ملتمسانه درخواست داشتند که به حزب الله برسانید که مسئله ریاست جمهوری را برای ما به نتیجه برسانند و این قدرت حزب الله را می رساند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ملاقات خود با سید حسن نصرالله در خصوص برخی مسائل منطقه موفقیت ها و پیروزی های حزب الله در سوریه گفت : دبیرکل حزب الله به بنده گفت که عربستان پیشنهادی به بشار اسد داده است که اگر ایران را رها کنید و بسمت ما ( عربستان ) بیایید و رابطه با ایران را قطع کنید، ریاست جمهوری شما ( بشار اسد ) را مادام العمر تضمین می کنیم و خسارات وارده را جبران می کنیم و هرچه بخواهید در اختیارتان می گذاریم. بشار اسد هم در پاسخ به آنها گفته است که اگر تمام سوریه را پر از پول کنید من ایران و حزب الله را رها نمی کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: آنها که فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را گرفتند یقینا پیروزی با آنهاست. اِن تَنصرالله یَنصُرکم و یُثَبت اَقدامَکم. در تمام لبنان چون بنده را بعنوان نماینده رهبری می دانستند احترام می کردند و عشق و علاقه مردم لبنان به مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) بوضوح دیده می شد و باید گفت که اگر عشق و علاقه خانواده ایثارگران لبنان به مقام معظم رهبری بیشتر از خانواده های شهدا و ایثارگران کشورمان نباشد، کمتر نیست.
نماینده مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت گفت : با برنامه ریزی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت هیچ کشوری نمی تواند در مقابل ما ( فرهنگ ایثار و شهادت ) عرض اندام کند. باید در کارمان جدی تر شویم، برنامه های نو ابداع کنیم و این گام هایی که با هماهنگی نهاد، وزارتخانه ها و استان ها برداشته شده امیدوارکننده بوده است.

در ادامه حجت الاسلام فقیهی معاون شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت ضمن بر شمردن اقدامات انجام شده دبیرخانه در سال گذشته به برنامه های سال جاری و تهیه دستور جلسه دوم شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی پرداخت و زمان برگزاری این جلسه را اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد.

فقیهی همچنین با اعلام تهیه پیش نویس سند راهبری ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت توسط دبیرخانه و با همت دستگاه های عضو شورای عالی، تصویب سند راهبری ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را پس از دریافت اظهار نظرها و کارهای کارشناسی یکی از مهمترین موضوعات دستور کار دومین جلسه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با تصویب این سند و ابلاغ آن به دستگاه ها توسط رئیس جمهور گامی اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برداشته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها