بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تدبیر24 :دبیر جامعه تورگردانان ایران از اعمال محدودیت پلیس راهنمایی و رانندگی برای تردد اتوبوس‌های گردشگری در شهرهای شیراز و یزد خبر داد و گفت:‌ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول داده این معضل را ضربتی پیگیری کند.

حدود دو سال پیش رییس پلیس راهور ناجا بخشنامه‌ای را درباره تسهیل در تردد وسایل نقلیه گردشگران به سراسر کشور ابلاغ کرد که از همان زمان برخی استان‌ها با این بخشنامه برخورد سلیقه‌ای داشتند. به اذعان تورگردانان، این مشکل پس از پیگیری‌های مستمر در استان‌های تهران و اصفهان حل شد، اما پلیس کماکان در شیراز و یزد در برخی ساعات مانع تردد وسایل نقلیه‌ی گردشگران می‌شود.

محمدعلی واقفی در این‌باره به خبرنگار گردشگری ایسنا، گفت: حالا که تعداد گردشگران خارجی افزایش یافته و ما مجبوریم از اتوبوس برای تردد آن‌ها استفاده کنیم، پلیس در شهرهایی مانند یزد و شیراز، مانع حرکت این وسایل در نقاط مرکزی شهرها می‌شود. براساس بخشنامه پلیس راهور ناجا در شیراز ساعت تردد اتوبوس‌های گردشگری در فاصله‌ی 7 صبح تا 12 ظهر و 14:30 تا 17 بلامانع است. در یزد نیز اتوبوس‌ها تابستان‌ها فقط در فاصله 7 صبح تا 7 بعدازظهر می‌توانند در نقاط مرکزی شهر رفت و آمد کنند و بعد از آن ممنوعیت در تردد این وسایل اعمال می‌شود.

وی بیان کرد:‌ این یک معضل است که باید سریع‌تر حل شود،‌ چرا که ما نمی‌توانیم گردشگر را در ساعت‌هایی که پلیس رفت و آمد اتوبوس‌ها را ممنوع کرده، در هتل حبس کنیم و یا هزینه اضافی‌تری از جیب بدهیم تا آن‌ها با ون و تاکسی در شهر تردد کنند. گردشگر قبلا هزینه ترانسفرش را داده، چرا باید پول اضافی بابت یک قانون سلیقه‌ای بدهد؟

واقفی گفت:‌ این روزها زمان زیادی را می‌گذاریم تا با پلیس در شهرهای مختلف، رفت و آمد اتوبوس‌ها را هماهنگ کنیم. این مشکل به جز شیراز و یزد گاهی در شهرهای دیگری هم اتفاق می‌افتد. گاهی پلیس در طول یک روز اتوبوس را سه چهار بار جریمه می‌کند، گردشگری که در آن وسیله نقلیه نشسته چه قضاوتی درباره کشور ما می‌کند؟

وی اظهار کرد:‌ در آخرین جلسه‌ای که جامعه تورگردانان با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشت، این معضل مطرح شد و ایشان قول دادند موضوع را ضربتی پیگیری و با وزارت کشور مطرح کنند تا اقدامات لازم برای حل آن صورت گیرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، تور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها