بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
تدبیر24 :می‌دانیم دیگر از شنیدن و خواندن لغت برجام بلغم و سودای تان به هم می‌پیچد اما خب چاره چیست.
 این برجام جوونمرگ شده به تار و پود زندگی مان گره خورده. ما تا این جناب ظریف و عراقچی و تخت روانچی را از رو نبریم و وادار به پاره کردن برجام نکنیم ول نمی‌کنیم!

شرمنده به خدا.
مثلاً همین دیروز قائم مقام نمایشگاه بیست و نهم کتاب فرموده‌اند: «بخش زیادی از مردم تصمیم گرفتند وقت خالی خود را به نمایشگاه کتاب اختصاص دهند و این نه بزرگی است به کسانی که با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب مخالف بودند.» خب حالا این نه یعنی چی؟ ماهیت حقیقی این نه از کجا ناشی می‌شود؟

معلوم است: برجام!  مردم از برجام به ستوه آمده‌اند و می‌خواهند هر طوری هست و با هر ابزاری که می‌شود اعتراض شان را ابراز کنند. همین رفتن به نمایشگاه کتاب در موقعیت مکانی جدید یعنی تأیید مواضع مخالفان برجام و نه بزرگ به دولت اعتدال. اصلاً این یعنی خیلی هم خوب بود که ماتحریم بودیم. نمایشگاه کتاب را ببرید در دریاچه نمک قم هم برگزار کنید ما مشکلی نداریم.

از ولنجک به تپه‌های عباس آباد و حالا کهریزک هیچکدام باعث نشد که سیب زمینی سرخ کرده و بستنی قیفی از حضور در صحنه منصرف شوند. حالا چرا ما باید به خاطر شندرغاز پول بلوکه شده زیر بار برجام می‌رفتیم؟ در عین حال اگر خاطرتان باشد این تغییر موقعیت مکانی نمایشگاه کتاب در دولت هاله نور کلید خورد. حالا که نمایشگاه به مکانی بسیار دورتر از دسترس منتقل شده و مردم استقبال عجیبی کرده‌اند یعنی رأی اعتماد دوباره به همان سیاست ها. یعنی مردم هاله نور و تحریم می‌خواهند و از برجام و ظریف تبری می‌جویند. یعنی برجام واویلاست و دولتمردان باید پیام رأی مردم در انتخابات مجلس را جدی بگیرند. اصلاً چرا تا انتخابات 96 صبر کنیم؟ همین حالا هم راه برای استعفا و کناره‌گیری باز است.

وقتی در انتخابات مجلس شکست خوردند و باز هم دست از لجاجت برنداشتند، نتیجه اش همین پاسخ کوبنده و حضور پر رنگ در نمایشگاه کتاب با موقعیت مکانی جدید است. حالا مردم قاطعانه اعلام کرده‌اند که برجام نمی‌خواهند و تحریم می‌خواهند چون نمایشگاه از ولنجک رفت کهریزک و استقبال کم که نشد هیچ، فزونی هم یافت. اینکه چه ربطی به هم دارند را هم ما که نباید بگوییم.

اصلاً کی گفته همه ادعاها باید مرتبط و مستدل باشند؟ مثلاً مگرباز باید تکرار کنیم که چرا و به چه دلیل حامیان دولت انتخابات مجلس را باخته‌اند؟ همین که جناب حدادعادل و جناب شریعتمداری و باقی دلواپسان می‌گویند کافی است. اصلاً با توجه به نتایج نمایشگاه کتاب ما معتقدیم که ریاست مجلس را باید به جناب رسایی یا کوچک‌زاده واگذار کنند. جان؟ ایشان در مجلس آتی نیستند؟ خب نباشند. اصلاً همین که نیستند مصداق بارز شکست دولت اعتدال است، مصداق بارز نه به برجام است.


* روزنامه ایران
برچسب ها: تدبیر24 ، شهر آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها