بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
تدبیر24 :عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تغییر در دولت همراه با موفقیت نیست مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

به گزارش تدبیر24، محمد هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع تغییر وزیران در دولت اظهار داشت: بیش از نیمی از عمر کاری دولت گذشته است و چنانچه رئیس‌جمهور بخواهد وزیری را تغییر دهد، تا آن فرد در سِمَتش جا بیفتد، تا آخر سال طول خواهد کشید.

وی افزود: ثبات در دولت یا هر نهاد و سازمانی، یک اصل مدیریتی است که می‌تواند به کارایی آن سازمان کمک کند. شرایط در دولت باید به جایی رسیده باشد که مثلا اگر در جایی تغییری اعمال شد، کار بهتر شود.

هاشمی ادامه داد: چنین تغییراتی برای دولت همراه با موفقیت نیست مگر اینکه اضطراری در کار باشد.

وی با بیان اینکه تغییر در کابینه نمی‌تواند نظر مردم را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 جلب کند گفت: مردم خواسته مشخصی دارند. مردم خواستار بهبود وضع معیشت و فرصت‌های شغلی هستند. دولت می‌تواند ارزیابی کند که آیا با تغییر یک یا دو وزیر، این خواسته مردم محقق خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تیم اقتصادی دولت تاکنون خوب عمل کرده است گفت: باید ببینیم آقای روحانی چه دولتی را در سال 92 تحویل گرفت. اقدامات دولت‌های نهم و دهم را سه تا دولت دیگر هم نمی‌توانند اصلاح کنند. جبران این مسائل در یک دولت و دو دولت امکان‌پذیر نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود وضعیت اقتصادی موجود، پایگاه اجتماعی حسن روحانی برای انتخابات 96 چگونه خواهد بود ابراز کرد: مردم درک سیاسی بالایی دارند. وضعیت اقتصادی در این خصوص بی‌تأثیر نیست اما مسائل دیگری هم در پایگاه اجتماعی روحانی در انتخابات 96 تأثیرگذار خواهد بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها