بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
تدبیر24 : مطهره شفیعی-قابل پیش‌بینی بود که پاسخ «نه» اکثریت به تندروها و اصولگرایان از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ تا کمی بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم از سوی آنها بی‌پاسخ نخواهد ماند و آنها از هر فرصتی برای جبران شکست‌های بزرگشان استفاده می‌کنند. روزی تخریب دولت را روی میز کار اتاق فکر قرار می‌دهند و از هر فرصتی برای بیان اخبار خودساخته از پشت تریبون‌ها و تحلیل‌هایشان در مورد همان خبر نادرست استفاده می‌کنند و روز دیگر بر طبل چهارساله بودن دولت روحانی و وعده‌هایی مانند پرداخت یارانه ۲۵۰هزار تومانی به مردم می‌کوبند که البته این تخریب‌ها امری است که از سوی هیچ منصفی تایید نمی‌شود اما ماجرا زمانی چهره زشت تر به خود می‌گیرد که با آبرو و حیثیت افراد به ویژه یک خانم بازی می‌کنند و انتقام شکست در انتخابات مجلس از او گرفته شود! چندی پیش تصاویری با عنوان عکس‌های مینو خالقی که شورای نگهبان آرای او را ابطال کرده است منتشر شد که هدف منتشرکنندگان ظاهرا القای این مساله بود که خالقی به دلیل رعایت نکردن برخی هنجارها نمی‌تواند به مجلس برود البته دلیل اصلی همان غصه راه نیافتن دلواپسان به مجلس بود.

بازداشت منتشر کننده تصاویر خالقی!

به هر ترتیب روز چهارشنبه تسنیم خبر داد که «پس از انتشار تصاویر منتسب به خانم مینو خالقی کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس از اصفهان در کانال قیچی، حامد طالبی که گفته می‌شود مدیریت این کانال را برعهده داشته شب سه‌شنبه بازداشت شده است.» اما او کیست؟ ساده‌انگاری است اگر او را یک روزنامه نگار و از اهالی رسانه دانست. اگرچه طالبی سابقه فعالیت در خبرگزاری‌های اصولگرا از جمله فارس را داشته است اما غافل نباید بود که او از مدیران دولت سابق هم بوده است و زمانی در استانداری فارس بر کرسی مدیرکلی روابط‌عمومی نشسته بود. عکس‌های یادگاری طالبی با احمدی‌نژاد هم دیروز در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود. در نهایت مشخص شد برخی اوقات شاکی جایگاهش عوض می‌شود و باید در قبال اقداماتش پاسخگو شود. پس از انتشار بازداشت طالبی رسانه‌های همفکر او شتابزده به دنبال سرپوش گذاشتن بر ماجرا بودند و البته بیش از بازداشت طالبی، نگران اعتبار خود بودند که روزها به تقبیح انتشار عکس‌های خالقی پرداخته بودند و اکنون یکی از همفکران خودشان برای انتشار همان عکس‌ها بازداشت شده است. مثلا تسنیم برای مهم جلوه ندادن بازداشت طالبی نوشته است: « همچنان درباره ۲ مساله ابهام وجود دارد و احتمال می‌رود بازداشت وی برای رفع ابهام از این دو مساله صورت گرفته باشد. ابهام اول آن است که به نظر می‌رسد این تصاویر پیش از انتشار در کانال قیچی، در فضای مجازی قابل دسترس بوده و کانال قیچی منبع اولیه نشر آنها نبوده است. ابهام دوم درباره مدیریت حامد طالبی بر این کانال است؛ از روزهای ابتدائی تاسیس و فراگیر شدن امکانی به نام کانال در تلگرام، کانالی با عنوان قیچی ایجاد شد که حامد طالبی مدیریت آن را برعهده داشت، با این حال این کانال چندی بعد تعطیل شد. مشخص نیست کانالی که بعدها با نام مشابه راه‌اندازی شد همچنان مدیریتش با حامد طالبی بوده است یا فرد دیگری اقدام به تاسیس آن کرده است.» واضح و مبرهن است آنچه تسنیم نوشته تنها یک توجیه و سرپوش گذاشتن بر انتشار عکس‌هایی به نام خالقی از سوی یکی از همفکران خود است. یا مثلا بار دیگر بر ادعای نقش نزدیکان خالقی در انتشار عکس‌ها تاکید می‌کند و می‌نویسد: « بعضی منابع مرتبط با خانم مینو خالقی نیز معتقدند منبع انتشار اولیه تصاویر شخصی، بعضی از آشنایان وی هستند.» سایت بسیج دانشجویی هم با رئیس سازمان بسیج علمی کشور مصاحبه کرده و به نقل از حسین قدیانی می‌نویسد: «مینو خالقی مساله محرزی داشته است و این مساله یک جرم تلقی می‌شود، درست است که انتشار عکس‌های وی نیز کار اشتباهی بوده ولی اینکه چرا جرم اولیه رها شده و به جرم ثانویه پرداخته می‌شود، جای بحث دارد.»

تلاش برای تفرقه‌افکنی

رجا نیوز اما خواسته موضوع را با فراموش کردن بازداشت طالبی و انتشار تصاویر در کانال قیچی توجیه کند و سعی دارد تفرقه افکنی را اجرا کند که در این راستا به نامه خالقی مبنی بر جعلی بودن عکس‌ها استناد کرده و نوشته است: « حال چنانچه استدلال خانم خالقی مبنی بر اینکه تصاویر ذکر شده جعلی است را بپذیریم پس وزیر کشور جزو افرادی است که به این «زن مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی» تهمت زده و قاعدتا «حق شکایت» از وزیر محترم برای خانم خالقی محفوظ است اما اگر این تصاویر جعلی نیست و واقعی است پس خانم خالقی در بیانیه رسمی خود سعی در کتمان حقیقت و اغوای عمومی داشته است.» در مورد اتفاقی که رخ داده می‌توان به یک ضرب‌المثل اشاره کرد: کوزه گر در کوزه افتاد!

برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها