بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۳۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
تدبیر24 : محمدجواد حق‌شناس-پیش از هر چیز باید در نظر داشت که در دولت گذشته لطمات و خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد شده است. به‌ندرت کسی می‌تواند روند گذشته و واقعیات موجود را نادیده انگاشته یا تکذیب کند؛ به‌همین‌دلیل روندی مشخص برای تغییر بر مبنای تحول، نوسازی و بازسازی سیاست‌ها، در روابط خارجی و جهت‌گیری و مدیریت‌های داخلی و اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی از سال ١٣٩٢ شکل گرفته است. پيام اکثریت قاطع ملت در انتخابات ٢٤ خرداد ٩٢ و انتخابات هفتم اسفند ٩٤ واضح و روشن است. در اين پيام صدای زنگ درخواست ملت برای تغییر، اصلاح و نوسازی و بازتنظیم سیاست‌گذاری و اجرا به گوش مى رسد. قطعا تحقق چنین تغییری مستلزم تجديدنظر، تغییر و بازآرایی دو قوه انتخابى مقننه و مجریه است.

دراين‌ميان بخش مهمی از مدیریت این تغییر، بر عهده رؤسای این دو قوه است؛ بنابراین اگر مبنا و معیار این تغییر را اراده ملت و نیاز ملی بدانیم، باید بپذیریم که ریاست مجلس به عهده کسی باشد که عزم و آهنگ تغییر دارد؛ کسی که برآمده از پیام تحول‌خواهی ملت باشد و دکتر عارف نماد و چهره شاخص تحول‌خواهی ملت و حائز همه ویژگی‌ها و شرایط لازم در اين برهه است. دکتر محمدرضا عارف، یکى از کلیدهای اصلی فرایند تحول و مظهر ازخودگذشتگى و تقدم منافع ملى بر منافع جناحى و فردى در گام اول بود؛ وقتی که در فرصتی شایسته، در اقدامی شجاعانه، برای تحقق خواست ملت و انبوه جوانان اصلاح‌طلب، در کنار آقای دکتر روحانی ایستاد و اکنون محور و نماد تکمیل فرایند تغییر و اصلاح در گام دوم است. معاون اول دولت اصلاحات، در برابر مردم، به عنوان رکورددار رأی در کشور و نماینده اول تهران و سرلیست امید و نماد گفتمان اصلاحات و اعتدال، مسئولیت پاسخ‌گویی دارد و نمی‌تواند در برابر خواسته ملت پاسخ‌گو نباشد. به‌هرحال ایشان برای تحقق خواست ملت و خواست اکثریت جدید نمایندگان ملت و حمایت از رئیس‌جمهور، دکتر روحانی، باید بتواند سکان هدایت مجلس را در دست داشته باشد و منشأ تغییر خواسته‌شده شود و در انتخابات آتی بسیج رأى مردم را در ميدان رقابت برعهده بگيرد. باید بتواند با قدرت به عملکرد یک‌ساله لیست امید و مقایسه بیلان کار در سیستم قانون‌گذاری و نیز تحقق وعده‌های انتخاباتی خود اشاره کند و به رأی‌دهندگان پاسخ‌گو باشد.  از طرف دیگر نمی‌توان گفت که مجالس هشتم و نهم، با آنچه نیک و بد و زشت و زیبای دولت آقای احمدی‌نژاد بوده، بی‌ارتباط بوده است.  علاوه‌براین، آقای دکتر عارف با یک رأی بى‌سابقه، نماینده اول تهران، شميران، شهررى و اسلام شهر شده است.  

منتخبان ملت به‌ویژه نمایندگان مستقل و لیست امید و صاحب‌نظران اعتدال و اصلاحات فراموش نکنند که شرایط اقتصادی کشور به‌شدت محتاج پویایی و تحرک مجلس است و انتخابی به غیر از خواست مردم برای تغییر به معنای توقف تغییرات ضروری مجلس خواهد بود. مبادا ترس از مخالفت عده‌ای قلیل از دلواپسان منجر به تسلیم همه ظرفیت‌ها و دستاورد دولت و ملت برای برون‌رفت از بحران و حصول به شکوفایی اقتصاد ملی شود. مبادا تصور کنیم همه وظیفه مجلس و دولت دفاع از توافق‌نامه برجام است. برجام شرط لازم برای منافع ملی و شکوفایی اقتصاد کشور است اما شرط کافی نیست. برجام زمانی ارزشمند است که زمینه لازم برای بهره‌مندی از فرصت‌های پسابرجام فراهم شود و سیاست‌ها و برنامه‌های درستی تدوین و به‌درستی اجرا شوند.
نيروهاى مستقل و ميانه كه با مساعدت ليست اميد اينك در بهارستان جاى گرفته‌‌اند، شايسته است به عهد و وظيفه اخلاقى، سياسى خود پايبندى نشان دهند و خواسته مردم و ضرورت‌های ملی را فراموش نكنند. چراکه ریاست هر سه قوه در جای خود مهم است.

برچسب ها: تدبیر24 ، عارف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
سلام اگر آقای عارف که مورد تایید مقام معظم رهبری هم هستن رییس مجلس بشود انوقت عملا هر سه جناح عمده حکومت در راس قوای سه گانه نظام حضور خواهند داشت و اقدام مبارکی است
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها