بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
تدبیر24 : قطعا یکی از رویدادهای مهم سال 95 و همچنین انتخابات مجلس دهم که همیشه در اذهان باقی می‌ماند و و در آینده به عنوان یک نمونه عجیب از آن یاد خواهد شد، ماجرای ردصلاحیت مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان خواهد بود. ماجرایی که رسانه‌های اصولگرا با تمام توان سعی دارند به نوعی آن را قطعی کنند تا وی نتواند در بهارستان حاضر شود. لذا طی دوماه اخیر بارها و بارها به نوعی مینو خالقی را در صدر اخبار خود قرار داده‌اند که آخرین آن در اواخر هفته گذشته رخ داد و مقایسه وی با مهرداد اولادی پازیکن فقید تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس بود.

این رسانه‌ها که معتقد بودند "چرا باید مشروب خواری و استعمال مواد مخدر از سوی چهره معروف ورزشی علنی گردد اما اعلام کشف حجاب یک چهره سیاسی که قرار است در مهمترین رکن قانونگذاری کشور فعالیت کند، پرده پوشی می شود؟ آیا آبروی مهرداد اولادی با آبروی مینو خالقی تفاوتی دارد؟ چرا افشاگری از منابع دیگر محکوم به دستگیری است اما با رسانه های حامی مینو خالقی که مرتکب گناه کبیره شده و هیچ صلاحیتی برای گرفتن کوچکترین مسئولیتی در جمهوری اسلامی ندارد، برخورد نمی شود؟" حتی این رسانه‌ها پا را فراتر گذاشتند نوشتند "افشای یک چهره لاقید که کشف حجاب برای او کاری آسان است و منافقانه خود را ملتزم به اسلامی می داند، کاری قابل تقدیر است نه مستحق برخورد برخورد و دستگیری." بنابراین واضح اعلام کردند باید از افرادی که عکس‌های مینو خالقی را منتشر کرده اند تقدیر به عمل بیاید.

حالا جدا از این ادعا لازم است پیش از اینکه به اظهار نظر فعالان سیاسی بپردازیم به دو نکته اشاره کنیم. نخست اینکه اتفاقات مذکور قطعا نوعی آبرروزی و تلاش برای بر باد دادن آبروی یک فرد است که در این باره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند : از خداوند درخواست کردم که در روز حساب حساب رسی امت را به خودم واگذار کند که بندگان اگر لغزشی داشتند آبروی من پیش پیامبران پیشین نرود . خداوند پاسخ داد حساب آنها را خودم به عهده می گیرم که اگر لغزشی داشتند آبرویشان پیش تو نرود . با توجه به اینکه خداوند حفظ آبرو را به این اندازه مهم داشته که حتی نزد پیامبر خود نمی خواهد که آبروی بنده داش ریخته شود ، پس چکونه انسانها به خود اجازه می دهند که با آبروی یگذیگر بازی کنند.

مگر غیر از این است که می‌فرماید: "لِلهِ عَزَّ و جَلَّ فی بِلَادِهِ خَمسٌ حُرَم ؛ حُرمَةٌ رَسولِ اللهِ و حُرمَةُ آلِ الرَّسولِ و حُرمَةُ کِتابِ اللهِ عَزَّ و جَلَّ و حُرمَةُ کَعبَةِ اللهِ و حُرمَةُ المُؤمِنِ " مملکت خداوند بزرگ را پنج حریم است : حریم پیامبر (صلی الله علیه و آله) و حریم آل پیامبر و حریم کتاب خدای بزرگ و حریم کعبه الهی و حریم مؤمن " با توجه به اینکه هنوز هیچ مدرک قانونی مبنی بر صحت این عکس‌ها وجود ندارد صرافا ادعای مذکور یک اتهام است و در همین خصوص امام صادق علیه السلام فرموده‌اند : هر که بر مرد یا زنی مؤمن به آنچه که در آن ها نیست افترا بندد خداوند او را در روز رستاخیز در "طینت خبال " برانگیزاند تا از سخنی که گفته به در آید.

نکته دوم این است که بطورکلی رسانه‌ای کردن علت فوت مهرداد اولادی نه تنها صحیح نبود بلکه به هیچ عنوان نباید به عنوان یک الگو و مدل مورد استفاده قرار بگیرد. اما آیا رسانه‌ها و افرادی که مدعی خداشناسی و التزام به اسلام هستند تا چه حد به فرمایشات و دستورهای دینی اعتقاد عملی دارند و آنها را به واسطه منافع سیاسی خود نادیده نمی‌گیرند؟!

وقتی مجمع تشخیص مصلحت است چرا هیات عالی حل اختلاف قوا؟
در همین خصوص شهربانو امانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بهار گفت: طبق ماده 73 بعد از انتخابات تصمیم‌گیری درباره نمایندگان برعهده مجلس است. این را حتی دبیر شورای نگهبان هم می‌داند و به همین دلیل است که می‌گوید: تجربه نشان داده است که هردوره در مجلس یک نفر اعتبارنامه‌اش تائید نمی‌شود، ما پیش‌دستی کردیم و خودمان مینو خالقی را رد صلاحیت کرده‌ایم. اما باید بدانند که در شرایط فعلی عدم حضور خانم خالقی به معنی ردصلاحیت ایشان نیست زیرا صلاحیتشان یکبار تائید شده‌است آنچه که اتفاق می‌افتد ابطال رای مردم است.

وی ادامه داد: علاوه بر این اصرار و پافشاری جریان اصولگرا بعد از انتخابات از خود نشان داده‌است، بی‌راه نیست بگویم که آنها کمر همت بسته‌اند تا به هرطریقی با حذف مینو خالقی یک گزینه اصولگرا را وارد مجلس کنند و حاضر هستند برای این هدف تمام مسائل خط قرمز‌های اخلاقی را نادیده بگیرند. امانی تصریح کرد: در این مورد قانون کاملا شفاف است. تعجب ما از اقدام وزیر کشور است که پرونده خانم خالقی را به جای مجلس به نهاد دیگری ارجاع داده است. ضمن اینکه وقتی مجمع تشخیص مصلحت است چرا باید پرونده به هیات عالی حل اختلاف قوا فرستاده شود؟ زیرا علاوه بر رئیس جمهور که حقوقدان که تجربه قابل توجهی در مجلس دارد، بسیاری دیگر از فعالان حقوقی هم تاکید کرده‌اند که باید در مجلس به مسئله خانم خالقی رسیده شود.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به مواضع رسانه‌های اصولگرا در خصوص دستور وزیر کشور برای برخورد با عوامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی گفت: بطور کلی باید برخورد با رسانه‌های رسانه‌های اصولگرا که در پی رفتارهای غیر شرعی و غیرقانونی اقدام به انتشار عکس‌های مورد بحث کرده‌اند، زودتر اتفاق می‌افتاد.بر کسی پوشیده نیست که این رسانه‌ها با بودجه عمومی فعالیت می‌کنند اما سنگ یک جریان خاص را به سینه می‌زنند . ضمن اینکه بسیاری از آنها که در شهرستان‌ها فعال هستند حتی مجوز قانونی ندارند.

نکته جالب توجه این است که حالا بعد از اینکه وزیر کشور دستور برخورد با عوامل انتشار عکس‌ها را صادر کرده‌است این رسانه‌ به تکاپو افتاده‌اند معتقدند که انتشار عکس‌ها در خور تقدیر است نه نه مستحق برخورد برخورد و دستگیری. امانی در پایان افزود: باید در نظر داشت که طی سال‌های اخیر به مقدار کافی برای کشور و نظام هزینه تراشیده شده است.دیگر نیازی نیست اصولگرایان با امکانات و منابع مالی بسیاری که در اختیار دارند در مسیر مجلس و دولت سنگ‌اندازی کنند. کاش به جای این رفتارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی، شکست را می‌پذیرفتند و سعی در بازسازی و ترمیم جریان خود می‌کردند.

فاطمه راکعی: پرونده باید در مجلس بررسی می‌شد
همچنین  نیز در این باره با تاکید بر اینکه تا به حال ابطال آرای یک کاندیدا هم بعد از انتخابات سابقه نداشته است، گفت: هیات‌های نظارت، اجرایی و شورای نگهبان تمام اقداماتی را که باید قبل از انتخابات انجام می‌دادند را عملی کردند. شورای نگهبان برای انجام تحقیقات و بررسی صلاحیت کاندیداها تا جلوی درب منازل و دفتر کار آن‌ها می‌رفت. مینو خالقی تمام مراحل قانونی و حقوقی لازم را طی کرده است. بعد از تایید صلاحیت، مردم اصفهان به او رای اعتماد دادند و این کاندیدا را به عنوان نماینده ی خودشان انتخاب کردند. وی افزود: مینو خالقی در لیست ائتلافی حضور داشته و دائما در مناطق و مکان‌های مختلف اصفهان برای مردم سخنرانی کرده است. بنابراین مگر می‌شود شورای نگهبان یکدفعه متوجه این کاندیدا شده باشد که بخواهد آراء وی را ابطال کند؟

راکعی در پایان تصریح کرد: قانونا شورای نگهبان حق ابطال آرای نماینده منتخب مردم اصفهان را ندارد. مجلس دهم شورای اسلامی است که باید به تمام نمایندگان رای اعتماد دهد نه شورای نگهبان. بنابراین اگر مشکلی در مورد مینو خالقی وجود داشته باشد مجلس دهم است که باید به آن رسیدگی و نظر نهایی را اتخاد کند. با این حال امیدوار هستیم که این مسئله کاملا معقول و منطقی برطرف شود. به همین دلیل هم تا امروز جمعیت و فعالان زنان همچنین حقوقدانان مشکل خانم خالقی را مد نظر قرار داده‌اند تا از ابطال آرای او جلوگیری شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، مینو خالقی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها