بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

تدبیر24 :مکان های متروکه همیشه حیرت انگیز و در عین حال ترسناک هستند. چون یادآور کسانی هستند که آنجا زندگی می کرده اند. در اینجا معروف ترین مکان های متروکه دنیا را می بینید:

ایستگاه قطار City Hall، نیویورک

شاید پیدا کردن ایستگاه قطار با سقف های گنبدی شکل و لوستر دار در نیویورک غیرممکن باشد ولی در سال 1904، وقتی رافائل گوستاوینو این ایستگاه قطار را درست در زیر city hall ساخت، آنقدرها هم غیر ممکن نبود. متاسفانه مسافران سرعت را ترجیح دادند و این ایستگاه در سال 1940 با توسعه ایستگاه پل بروکلین بسته شد. امروز اعضاء موزه ترانزیت می توانند از ایستگاه متروکه بازدید کنند. همچنین در ایستگاه پل بروکلین قطار downtown 6 را سوار شده و اگر خوش شانس باشید می توانید یک نگاه اجمالی به این ایستگاه بیندازید.

مکان های متروکه دنیا

Buzludzha، بلغارستان

Buzludzha در اواخر جنگ سرد توسط رژیم کمونیست بلغارستان ساخته شد که قصد داشت آن را تبدیل به مرکز فرماندهی اصلی این حزب کند. این ساختمان سفینه ای شکل شامل پوسترهای زیادی از لنین و مارکس بود. اگرچه این ساختمان در سال 1989 بسته و متروکه شد اما گردشگران کنجکاو هنوز هم برای سرک کشیدن در این ساختمان عجیب به اینجا می روند.

مکان های متروکه دنیا

Six Flags (Jazzland)، نیواورلئان

پارک تفریحی six flags از بناهایی بود که بعد از توفان کاترینا کاملا از بین رفت. در این پارک سیل جاری شد و آب برای هفته ها آنجا ماند. چیزی که باقی مانده یک خرابه رنگارنگ است. اسکلتی از ترن های هوایی، غرفه های وارونه و دلقک های ترسناک سربریده!!

مکان های متروکه دنیا

ایستگاه مرکزی میشیگان، دیترویت

ایستگاهی که قبلا یک قطب تجارت خیلی شلوغ بود حالا فقط یادآور روزهای پر رفت و آمد دیترویت است. درایستگاه مرکزی میشیگان از سال 1914 روزانه صدها قطار عبور می کردند تا اینکه ترافیک در این ایستگاه کم کم کاهش یافت و پس از چند سال تقلا این ایستگاه در سال 1988 بسته شد.

مکان های متروکه دنیا

ایستگاه قطار کانفرانک، اسپانیا

ایستگاه باشکوه کانفرانک (Canfranc) در اسپانیا تاریخ بسیار دراماتیکی داشته است. زمانی که در سال 1928 افتتاح شد بزرگترین ایستگاه قطار اروپا بود. اما فقط 8 سال بعد تحت تاثیر جنگ داخلی اسپانیا قرار گرفت و سپس توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم اشغال شد. برای راه اندازی مجدد این ایستگاه چندین بار تلاش شده اما دیگر هیچوقت شکوه سابقش را بازنیافت.

مکان های متروکه دنیا

Kolmanskop، نامیبیا

شاید با دیدن چهره کنونی کلمانسکوپ باورتان نشود که این شهر متروکه در سال 1908 مرکز استخراج الماس بود. اما بعد از اینکه ساکنان این شهر الماس های بیشتری در جنوب کلمانسوپ پیدا کردند این شهر ناگهان به ویرانه ای تبدیل شد. حالا این شهر به خانه های مملو از شن معروف است.

مکان های متروکه دنیا

پریپیات، اوکراین

پریپیات (Pripyat) شهری بود که تحت تاثیر فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 قرار گرفت. در اثر حادثه ای در نیروگاه حجم وسیعی از مواد رادیواکتیو آزاد شد و همه ساکنان این شهر از آنجا گریختند. این شهر یکی از معروف ترین نقاط متروکه دنیاست. علت آن یادگارهایی است که از اهالی این شهر باقی مانده است: عروسک های بچه ها، ساعت هایی که همه در یک زمان متوقف شده اند و معروف تر از همه شهر بازی که نابود شده است.

مکان های متروکه دنیا

کاخ بانرمن، نیویورک

مهاجر اسکاتلندی فرانسیس بانرمن با جمع کردن و فروش محصولات جنگی و ارتشی (یونیفرم جنگ های داخلی، جنگ افزار) به رویای آمریکایی خود دست یافت. بعد از فروش فوق العاده ای که از محصولات جنگ آمریکا-اسپانیا داشت به جزیره پلپل (Pollepel) در نیویورک رفت و کاخ بانرمن را به سبک اسکاتلندی ساخت. در طول قرن بیستم این کاخ دوران خیلی بدی را گذراند: انفجار باروت، برخورد کشتی و آتش سوزی سه روزه. اما از سال 1990 حفاظت از این کاخ آغاز شده است.

مکان های متروکه دنیا

فانوس دریایی آنیوا، روسیه

جزیره آنیوا و فانوس دریایی آن برای حدود یک قرن درگیر نبرد بین روسیه و ژاپن بودند و بارها بین روسیه و ژاپن دست به دست شده و گاهی حتی به صورت اشتراکی بین دو کشور قرار داشته اند. اما شوروی ها بالاخره بعد از جنگ جهانی دوم کنترل کامل آن را به دست گرفتند و تولید کننده انرژی هسته ای را در آنجا راه اندازی کردند. انرژی هسته ای و روان کننده جیوه کمک کرد تا بخشی از این فانوس بتواند بدون نیرو کار کند. اما پس از سقوط اتحاد شوروی این فانوس هم از کار افتاد و رها شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
mahla
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
زوسیه هم جای خیلی خوبیه
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها