بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تدبیر24 : اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، دیروز آخرین نطق‌های خود در این مجلس را به صورت زنجیره‌ای و با محتوایی سراسر انتقادی علیه دولت و حامیان دولت در مجلس ایراد کردند. بعد از آخرین جلسه فراکسیون اصولگرایان که شامگاه یکشنبه با ریاست حدادعادل برگزار شده بود، نطق‌های دیروز که نطق حدادعادل هم در میان آنها بود، معنایی خاص داشت. به جز حدادعادل، مسعود میرکاظمی و غضنفرآبادی که از تهران و بم در انتخابات مجلس دهم شرکت کرده و مانند خود حدادعادل موفق به راهیابی به مجلس نشده بودند، ناطقان بعدی بودند و کریمی‌قدوسی، دیگر عضو این فراکسیون بود که در جایگاه نطق قرار گرفت؛ اما تفاوت کریمی‌قدوسی با دیگر ناطقان اصولگرای دیروز این بود که نماینده مشهد، در مجلس دهم نیز حضور دارد.
حمله به هاشمی
این نماینده منتسب به جبهه پایداری نطق روز گذشته خود را به انتقاد از هاشمی‌رفسنجانی اختصاص داد و از هاشمی‌رفسنجانی به عنوان یکی از خواص عبرت‌آموز در انقلاب اسلامی نام برد و گفت: «زمانی از مردان آقای هاشمی شنیدم که می‌گفتند در سال ٨٤ استحاله کامل انقلاب به وقوع می‌پیوندد و آنها خود را برای آن روز آماده می‌کردند که عملا نظام امامت را به سلطنت و امپراتوری هاشمی و فرزندانش تبدیل کنند. آقای هاشمی! ضربه شما به انقلاب، اسلام و ملت از ضربه منافقین ابتدای انقلاب کمتر نبود. منافقین، جان دلدادگان انقلاب اسلامی را گرفتند و آنها را ترور کردند و شما در فتنه ٨٨ و بعد از آن به آبروی انقلاب، روحانیت و شهدا ضربه زدید و گناهی مرتکب شدید که توبه‌پذیر نیست... آقای هاشمی! شما و مردان‌تان و بعضی از فرزندان‌تان آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث را فرشته نجات می‌دانید و عملا با شعار مرگ بر آمریکا و استکبار مخالفت کردید و بعضی از فرزندان شما عملا با دست‌پرورده انگلیسی‌ها (فرقه ضاله بهائیت) طرح دوستی برقرار کردند و می‌گویند ما خانوادگی این‌گونه هستیم. آقای هاشمی! شما بودید که فتنه ٨٨ را رهبری کردید تا به اساس ولایت و امامت انقلاب ضربه بزنید. سالیان زیادی برنامه‌ریزی کردید که علمای بلاد و بعضی از مراجع تقلید را در حمایت از جایگاه ولایت و مصداق آن دچار تردید کنید. آقای هاشمی! شما با تمام وجود خود در انتخابات اخیر در مقابل آرمان‌های انقلاب اسلامی که مصداق آن وحدت ملی و شورای نگهبان بود، ایستادید و به آنها جسارت کردید. در انتخابات اخیر گفتید مردم کار را تمام می‌کنند و آنچه وعده اولیای الهی است، کار شما و مردان‌تان در این انقلاب تمام شده است. آقای هاشمی! شما بودید که در امور داخلی و سیاست حکومتی راهبرد ایجاد اختلاف بین اصولگرایان و ایجاد وحدت بین عناصر فتنه را دنبال می‌کردید». او در پایان نطق خود که سراپا حمله به هاشمی بود، به هاشمی‌رفسنجانی توصیه کرد تا دست از ایجاد زحمت برای انقلاب بردارد و افزود: «شما امروز دوست و یار انقلاب نیستید، شر مرسانید. کار تمام شده، فرصت نجات هم باقی نیست».
تهدید روحانی در آخرین نطق وزیر احمدی‌نژاد
مسعود میرکاظمی، وزیر نفت احمدی‌نژاد و دیگر عضو جبهه پایداری هم در نطق دیروز خود حمله به برجام و دولت را در دستورکار قرار داد و گفت: «ذوق‌زدگی برخی آقایان در تصویب برجام و عبور از خطوط قرمز و ضعیف‌نشان‌دادن جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها برجامی را رقم زد که هیچ ضمانتی در آن وجود ندارد و متأسفانه به جای عذرخواهی از مردم، طلبکارانه از نتایج نامعلوم و غیرواقعی برجام سخن می‌گویند که انسان را یاد آن داستان پادشاه و خیاط می‌اندازد. در قضیه برجام داستان خیاط رِند که با گرفتن پول کلان از پادشاه، لباس ندوخته را بر تن پادشاه کرد، مشهود است. چرا امروز عده‌ای برجامی را که نتیجه‌ای ندارد، پرنتیجه نشان می‌دهند. این افراد در زمین خودی بازی می‌کنند یا دشمن. وابسته است یا فکربسته، درهرصورت نفوذ است. کجاست آن رگ غیرت ملی. چرا هزینه‌های تأخیر پسابرجام را محاسبه نمی‌کنند؟ اینجاست که باید اعتراف کرد برای برخی خطوط قرمز نظام بعد از خط بنفش قرار دارد». میرکاظمی با بیان اینکه مردم و نمایندگان حس کرده‌اند که برجام جز سرابی بیش نبوده است، خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: «شما خوب می‌دانید برجامتان در گردابی گرفتار شده است. اگر از برجام برگردید، نمی‌دانید جواب مردم را چه بدهید، از سوی دیگر تجربه شکستن تعلیق هسته‌ای در گذشته را دارید. این بار هم خوب می‌دانید اگر از برجام برگردید، باز هم تهدیدها شروع می‌شود؛ بنابراین چاره‌ای نیست مانند داستان خیاط و پادشاه جز اینکه عده‌ای بر پیکر عریان برجام لباسی فاخر تصور کنند و به فریب افکار عمومی بپردازند». او همچنین در ادامه نطق ضدبرجامی خود تأکید کرد: «ضروری است در حرف و عمل التزام به ولایت فقیه داشته باشید، اگر هم اعتقاد ندارید، طبق اصول قانون اساسی ملزم به رعایت آن هستید. چرا خلاف قانون مقابله می‌کنید و در آخر هم حرفتان را می‌زنید. فکر می‌کنید مردم متوجه نمی‌شوند؟ حتما شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها به این رفتارهای دوگانه توجه خواهد کرد». به‌این‌ترتیب نطق میرکاظمی هم با حمله به برجام آغاز و با تهدید رئیس‌جمهوری به ردصلاحیت در انتخابات سال آینده به پایان رسید.
در ستایش دلواپسی
دیگر ناطق دیروز هم موسی غضنفرآبادی، نماینده بم و از اصولگرایان مخالف دولت بود که در آخرین نطق دوران نمایندگی خود، از دلواپس‌بودنش دفاع کرد. او گفت: «وقتی فتنه ٧٨ از سوی افراد شاخص اصلاح‌طلب کلید می‌خورد و به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و شهدا هتک حرمت می‌شود و فتنه ٨٨ از سوی اصلاح‌طلبان رقم خورده و خیمه‌های عزای سرور و سالار شهیدان به آتش کشیده شده و به آرمان‌های انقلاب، ازجمله حمایت از مظلومان فلسطین تعرض می‌شود و وقتی به اصل نظام توهین و حمله شده و عکس امام راحل(ره) پاره شده و دست برخی اصلاح‌طلبان در دست دشمنان نظام از جمله سلطنت‌طلبان و منافقان قرار می‌گیرد و مساجد به آتش کشیده می‌شود، وقتی با آتش‌زدن اموال عمومی موجبات ناامنی در جامعه فراهم می‌شود و وقتی با اردوکشی در کف خیابان احقاق حق می‌شود؛ آیا دلواپس نباشم؟ وقتی با ایجاد فضاهای مبهم از جمله کشته سازی، احساسات مردم را بی‌جهت علیه نیروها و حافظان انقلاب تحریک می‌کنند و وقتی نامه بدون سلام و خداحافظی تنظیم شده و به شروع فتنه کد داده می‌شود و وقتی دختر و پسر در صف کذب و نمایشی در نمازجمعه کذایی می‌ایستند و بسیجی در سطل زباله آتش زده شده و چادر به‌زور از سر زنان قهرمان ملت برداشته می‌شود و وقتی با این‌همه جنایات از سوی سران اصلاحات، محکومیتی صورت نمی‌گیرد؛ آیا نباید دلواپس بود؟  وقتی توصیه‌های رهبری شنیده نشده و به فتنه‌گران بها داده می‌شود و دغدغه ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی برطرف نمی‌شود؛ نباید دلواپس بود؟آنان که غیرت و بصیرت عمار و مالک داشته باشند، دلواپس بوده و آنان که مانند سلیمان خزاعی‌ها خیلی دیر از خواب غفلت بیدار می‌شوند، دلخوش هستند و حتی سربریدنشان را هم توهم می‌دانند».
از نجابت تا حمله‌های عصبی
اما این نطق‌های زنجیره‌ای و سراسرحمله که با نطق رئیس فراکسیون اصولگرایان یعنی حدادعادل تکمیل شد، واکنش‌هایی هم از سوی اصولگرایان نزدیک به لاریجانی به همراه داشت. در این میان غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در گفت‌وگو با «برنا»، با اشاره به نطق‌های عصبانی این نمایندگان گفت: «نطق‌های اصولگرایان نشان می‌داد که بسیار عصبانی هستند در‌حالی‌که مقام معظم رهبری فرمودند اینها نجیب هستند و خوب بود که این افراد آن نجابتی را که حضرت آقا فرمودند، رعایت می‌کردند و بنابراین این عصبانیت با آن نجابت فرق می‌کند». با وجود این، باید منتظر ماند و دید ادامه این نطق‌های زنجیره‌ای اصولگرایانی که شمارش معکوس روزهای حضورشان در پارلمان آغاز شده، در یک هفته آینده به کجا خواهد رسید. تا اینجای کار هاشمی و روحانی و برجام و اصلاح‌طلبان در اولین دور حملات موردهجمه قرار گرفته‌‌اند و احتمالا در سه جلسه باقی‌مانده از مجلس نهم باید منتظر حملات دیگری هم بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها