بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
اژه‌ای گفت: رئیس قوه قضائیه اظهار داشته که برای عفو وی پیشنهاد می‌کند که در صورتیکه مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کند اجرای حکم منتفی می‌شود و فرد مورد عفو قرار می‌گیرد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پنجاه و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: متاسفانه در این ایام تعدادی از مرزبانان ما توسط نیرو‌های ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

وی ضمن تسلیت این حادثه به خانواده شهدا، مرزبانان و نیروی انتظامی گفت: امیدواریم هر چه زودتر عوامل این حادثه با کمک کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شوند و به مجازات عمل خود برسند.

محسنی اژه‌ای در ابتدای این نشست ضمن تذکر به خانم‌ها در مورد حجاب گفت:  حجاب چیزی است که باید چه از سوی آقایان و چه از سوی بانوان رعایت شود و من در نشست‌های بعدی دیگر تذکر نمی‌دهم و از حضور افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند در این نشست خودداری خواهم کرد.

دادستان کشور در ادامه با اشاره به موضوع اعدام علیرضا م محکوم بجنوردی گفت: این فرد به دلیل همراه داشتن حدود یک کیلوگرم هروئین محکوم به اعدام بود.

وی افزود: اعدام مراحل خود را طی می‌کند و کلیه افرادی که به دلیل جرم مواد مخدر به اعدام محکوم می‌شوند چه اعتراض داشته باشند چه نداشته باشند حکم آنها برای تایید به تهران می‌آید.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این پرونده هم به تهران آمد و حکم آن تعیین شد و براسا موازین حقوقی کسانی که محکوم به اعدام شوند اگر درخواست عفو کنند پرونده بار در کمیسیون استانی و سپس در کمیسیون مرکزی در تهران بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول عفو شود می‌‌تواند یک یا دو درجه تخفیف بگیرد و به حبس اید یا 15 سال حبس محکوم شود.

وی گفت: این فرد با توجه به سابقه و میزان مواد مخدری که به همراه داشت مشمول عفو نشد و حکم با طناب دار به اجرا درآمد.

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: پس از دو ساعت از اجرای حکم و زمانی که فرد به پزشکی قانونی منتقل شده بود مأمور متوجه می‌شود که آثار حیات همچنان باقی است بنابراین وی به بیمارستان منتقل می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز که پیگیری کردم مشخص شد که وی هوشیاری خود را پیدا کرده به بخش عمومی منتقل شده و رو به بهبود است.

دادستان کل کشور گفت: در این ماجرا یک بحث حقوقی و شرعی مطرح است که ریاست قوه قضائیه هم در جلسه مسئولان عالی قضایی به آن اشاره داشته و از لحاظ حقوقی و شرعی مسئله پیچیده نیست.

وی افزود: فرد اعدام شده اما سلب حیات نشده و به بیمارستان منتقل شده آیا باید او را اعدام کرد.

اژه‌ای افزود: رئیس قوه قضائیه اظهار داشته که برای عفو وی پیشنهاد می‌کند که در صورتیکه مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کند اجرای حکم منتفی می‌شود و فرد مورد عفو قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها