بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
نوبخت :
کسانی که به دفعات توفیق تایید مردم را گرفته اند شهادت می دهند اگر برای مردم خدمت کنند مردم در هیچ شرایطی خادمان خود را فراموش نخواهند کرد و در کنار این، لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری خواهیم داشت و در عرصه های جهانی هم موجبات سرافرازی فراهم خواهد شد.
تدبیر24 :سخنگوی دولت شامگاه سه شنبه در نشست حزب اعتدال و توسعه با نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم و اعضای شورای مرکزی این حزب در تهران و شهرستان‌ها در سالن اجلاس سران گفت: عنصر توسعه با تجهیز منابع دست یافتنی است اما این منابع تنها در اختیار یکی از دو جریان (سیاسی) قوی و رایج – به تنهایی- نیست و می توانیم به آرمان ملی توسعه دست یابیم مشروط به اینکه از همه ظرفیت های کشور استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار تدبیر24 معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری جریان های سیاسی کشور گفت: تعیین بهتر و مشخص تر همکاری جریان های مختلف سیاسی در انتخابات سال 1394 بود (انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری) و این تجربه میوه و ثمره خود را داد.
وی افزود: خوشبختانه در انتخابات گذشته که مجلس دهم مولود آن همکاری است، این حرکت در قالب یک ائتلاف امید شکل گرفت و الحمدلله مورد عنایت جامعه بود.
نوبخت با اشاره به لزوم همگرایی و ائتلاف سازنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چیزی که آزموده شد و نتیجه مثبت داد چرا در مجلس هم تکرار نشود؟ مجلس هم می تواند با همین چارچوب فراکسیون امید با اجزا و اضلاع بیشتر شکل بگیرد. حتی دوستانی که آن موقع هم در این مجموعه ائتلاف حضور نداشتند می توانند به این جمع بپیوندند.
سخنگوی دولت ادامه داد: من خیلی با صراحت و صداقت با شما سخن می گویم. امیدوارم شهادت آقای دکتر لاریجانی را نسبت به من یک شهادت صریح تلقی کنید، زیرا ایشان مستغنی از این مطالب بودند...
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به این نشست دعوت شده بود پیش از سخنان سخنگوی دولت، با تعریف از محمدباقر نوبخت او را از شخصیت های تاثیرگذار در همدلی و همراهی دولت و مجلس و برخوردار از اخلاق نیکو دانست.
نوبخت افزود: واقعا برای دولت به معنی دولت، انگیزه ای که وارد جریانات مجلس شود وجود ندارد، مجلس فرهنگ سازمانی خودش را دارد. کسانی که ذات و هویت تقنینی را دارند می دانند که اگر از بیرون کسانی تلاش کنند مجلس را آنسان که خود می خواهند، شکل دهند یک نوع تلاش غیر موفق است. به همین جهت، دولت به هیچ وجه قصد چنین دخالتی را ندارد. واقعا به این تفکیک و استقلال قوا به ویژه درباره قوه مقننه اذعان دارد و عامل است. از این جهت دولت علاقمند است در همین چارچوبی که شکل گرفته، به صورت دموکراتیک، رقابت ها انجام شود. هر چه نتیجه بود همه باید به آن احترام بگذاریم ضمن اینکه از انشقاق و تفرق به دور خواهیم بود در همین چارچوب فراکسیون امید که می تواند موسع تر و کامل تر شود رقابت ها شکل بگیرد.
وی گفت: آرزو می کنم که بتوانیم بعد از شکل گیری و رسمیت مجلس با همان ساختار داخلی خود، جلسات کارشناسی دقیق تری تشکیل دهیم و درباره موضوعات و مباحث به صورت جدی تدقیق و رایزنی کنیم و با توجه به تقسیم اختیارات و مسئولیت ها و قدرت در دولت و مجلس با همکاری، معضلات کشور را حل کنیم.
عضو موسس حزب اعتدال و توسعه در پایان گفت: مردم اگر ببینند در سایه این تعاون توانستیم مشکلاتشان را حل کنیم رضایت خود را در ادوار آینده به ما نشان خواهند داد. کسانی که به دفعات توفیق تایید مردم را گرفته اند شهادت می دهند اگر برای مردم خدمت کنند مردم در هیچ شرایطی خادمان خود را فراموش نخواهند کرد و در کنار این، لبخند رضایت را بر لبان مقام معظم رهبری خواهیم داشت و در عرصه های جهانی هم موجبات سرافرازی فراهم خواهد شد.
نشست حزب اعتدال و توسعه شامگاه سه شنبه در سالن آمفی تئاتر اجلاس سران با حضور چهره‌هایی همچون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و دبیرکل و موسس حزب اعتدال و توسعه به همراه محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس دهم و نیز علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، فاطمه هاشمی و جمعی از نمایندگان منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها