بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
تدبیر24 :منتخب مردم مشهد در مجلس دهم گفت: این روزها شاهد هستیم که تیم مذاکره کننده یکی پس از دیگری دست به اعتراف می‌زنند که برجام به آن اهداف خود نرسیده است.

به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی منتخب مردم مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با اشاره به عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش در موضوع برجام، اظهارداشت:‌ این روزها شاهد این هستیم  تیم اصلی که مذاکرات هسته‌ای ما را مدیریت می‌کرد یکی پس از دیگری دست به اعتراف می‌زنند که برجام به آن اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: آقایان تخت روانچی، سیف، عراقچی، ظریف و در مجموع همه اعضا این تیم که به نحوی جنبه‌های تخصصی و غیر تخصصی مذاکره را پیگیری می‌کردند این اعتراف را به زبان و قلم آورند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: حتی در گزارش وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاراگراف آخر وزیر خارجه و عراقچی و همچنین تیم مذاکره‌کننده تیر خلاص را به برجام زدند و عملاً آنجا هم اعتراف کردند که ما چیزی به دست نیاوردیم.

کریمی قدوسی بر همین اساس اضافه کرد: آقایان دولتی برای فرار از پاسخگویی و پرهیز از این اعتراف تلخ و خطرناک نوعی فرار به جلو دارند به نحوی ملت ایران و شرایط داخلی را مقصر می‌دانند که ما از وحدت ملی لازم برخوردار نیستیم و شرایط امن برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی فراهم نیست و یا منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و حوادث آن مانند فلسطین و عراق سرمایه‌گریزی است.

کریمی قدوسی همچنین تاکید کرد: از طرفی هم دشمن اعتراف می‌کند که ما قصد ادامه تحریم‌های ایران را داریم گر چه با فریب، جان‌کری اعلام می‌کند که شرکت‌ها و بانک‌ها با ایران کار کنند ولی وزیر خزانه‌داری آمریکاست که حرفش موثرتر از مواضع سیاسی جان‌کری است و او اعلام می‌کند که تحریم‌های ایران همچنان ادامه خواهد داشت. این نقض عهد آشکار، بین و روشن آمریکایی‌ها است زیرا بر اساس همین برجام نباید هیچ بانک، صنعتگر و تاجر ما و هیچ دانشجویی مشکلی برای نقل و انتقالات پول و انجام معاملات خرید تجهیزات و فناوری داشته باشد. ولی تقریبا همه این‌ها همچنان با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: آنچه که اکنون نمایان شده این است که قطعاً آمریکایی‌ها در این مقطع دست به لغو تحریم‌ها نخواهند زد چرا که به آنچه که می‌خواستند رسیدند و آقای روحانی بدون اینکه تضمین‌های لازم را برای اجرا برجام از طرف مقابل بگیرد و خط قرمز رهبر معظم انقلاب را رعایت کند بدون گرفتن تضمین لازم،‌ تعهدات ایران را انجام داد. امروز نیز باید اشخاصی که مدال به ناحق گرفتند مدال‌هایشان را به ملت بازگردانده و عذرخواهی کنند.

این نماینده در خاتمه عنوان کرد: روحانی باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کند؛ زیرا این صنعت و ذخایر با عظمت ما را که محصول 20 کار بوده همه را رایگان و مفت به خواست دشمن از بین برده، آزاد کرده و یا انتقال داده است. آنچه که وعده می‌داد هم محقق نشده است. اگر من جای روحانی باشم بهترین راهکار این است که عذرخواهی کنم. آقایان بگذارند مردم مسیر اقتصاد مقاومتی خود را طی کنند تا ببینیم چگونه می‌شود مشکلات مردم را به سرعت حل کرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها