بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
تدبیر24 : مهدی رضایی- مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش درسعادت آباد روز پنجشنبه مهمانانی آشنا داشت که با چهره هایی متبسم مشخص بود در ذهن سخن بسیار برای بیان دارند. اصلاح طلبان به گرد هم آمدند تا برای فردایی بهتر برنامه ریزی کنند و غالب سخنرانان با نگاهی به گذشته یعنی سال ۸۴ اذعان داشتند اگر وحدت امروز را ۱۰ سال پیش داشتند دولت برای ۸ سال به دست طیف احمدی نژاد سپرده نمی‌شد. در این نشست تنها عارف بود که از برخی تحلیلها درباره مجلس دهم گلایه داشت.

رقبا تا هفته آینده صبر کنند!

منتخب اول مردم تهران گفت: به رقبایمان توصیه می‌کنیم که دست از تحلیل‌ها بردارند، تا هفته آینده صبر کنند و قدرت فراکسیون امید را در مجلس دهم ببینند. عارف با بیان اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند که ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است و نه پس از آن؛ اظهار کرد: این روزها سخنانی به گوش می‌رسد که عده‌ای مطرح می‌کنند ائتلاف امید تا درب مجلس پایدار بوده است، در حالی‌که ائتلاف امید برای درون مجلس شکل گرفته و در آن پیگیری خواهد شد. وظیفه کسانی که در لیست امید بوده‌اند این است که برای یک تعهد جمعی در زمینه پیگیری برنامه‌های فراکسیون امید در مجلس تلاش کنند و گفتن سخنانی مانند اینکه ائتلاف انجام شد و حالا تمام شد و رفت، درست نبود. وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی نیازمند شکل گیری فراکسیون‌های تخصصی متعدد در مجلس هستیم اظهار کرد: مردم باید به کار تک تک نمایندگان نظارت کنند و دوستانی که سخنانی مطرح می‌کنند و می‌گویند ائتلاف امید تا درب مجلس بوده است از بیان این سخنان دست بردارند. وی ادامه داد: برای این انتخابات و برای شکل گیری لیست امید و ائتلاف، هزینه‌های زیادی دادیم و کسانی را در لیست وارد کردیم که جوانان اصلاح‌طلب مدت‌ها با ما قهر بودند چرا که شرایط ویژه آن دوران را به خوبی درک نکرده بودند اما بهتر است کسانی که می‌خواهند صحبت از پایان یافتن ائتلاف امید کنند باید با مردم رفتاری صادقانه داشته باشند و بگویند ما پیشنهاد ائتلاف داریم اما الان کارمان پیش افتاده و دیگر نیازی به ائتلاف نداریم. عارف در واکنش به تحلیل‌های برخی از رسانه‌ها درباره کاهش نمایندگان حامی فراکسیون امید در مجلس اظهار کرد: بعضی‌ها می‌آیند و تحلیل‌هایی می‌کنند و مبنای تحلیل خود را عددسازی هایی که نادرست هستند قرار می‌دهند، اما مبنای کار ما در فراکسیون امید رعایت اخلاق است.

اگر سال‌های ۸۴ و ۸۸ وحدت داشتیم... !

دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم در این مراسم گفت: مجلس دهم باید به فکر حل مشکلات اقتصادی، ایجاد عدالت اجتماعی و ایستادگی در برابر قانون‌گریزی‌هایی باشد که خیلی‌ها به آن عادت کرده‌اند. آیت‌ا... حسین موسوی تبریزی اظهار کرد: اتفاقاتی که در طول هشت سال دولت نهم و دهم دررابطه با بیت‌المال روی داد موجب یک عقبگرد اخلاقی و فرهنگی در جامعه ما شد تا آنجا که در کشور ما که در سالهای اول انقلاب، ایمان،‌ ایثار و گذشت را تجربه کرده بودیم اکنون به وضعیتی رسیده‌ایم که دیگر این ارزش‌های اخلاقی را در جامعه نمی‌بینیم و این بزرگ‌ترین ضرری بود که در طول آن هشت سال اتفاق افتاد. وی افزود:‌ البته مدام نباید گفت که دیگران آمدند و بردند و خوردند چرا که ما اصلاح‌طلبان هم ضعف نشان دادیم و گاهی اختلافات ما باعث سوء‌استفاده دیگران شد که بیایند و ببرند و بخورند. دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر جبهه اصلاحات ایثار و گذشتی را که در سال ۹۲ از خود نشان داد در سال ۸۴ تا ۸۸ نیز نشان می‌داد دوران هشت ساله دولت‌های نهم و دهم شکل نمی‌گرفت،‌ اظهار کرد: اگر ما همان گذشت، ایثار و مصلحت گرایی که در سال‌های ۹۲ و ۹۴ تجربه کردیم را در سال‌های ۸۴ و ۸۸ هم به کار گرفته بودیم کشور وضعیتی بهتر از حال حاضر داشت.

گام سوم را استوارتر برداریم

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم گفت: جبهه اصلاحات گام اول را در خرداد ۹۲ و گام دوم را در اسفند ۹۴ برداشته است اما این پایان راه نیست و بایدگام سوم را استوارتر از همیشه بردارد. حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری تصریح کرد: شاید یکی از دلایل به وجود آمدن شرایط هشت ساله دولت نهم و دهم نبود همدلی و درک متقابل در جبهه اصلاحات بوده است. وی در ادامه گفت: اگر آن روزها همگرایی، تشکیک مساعی و داشتن نگاه جمعی در مواجهه با مسائل را پیشه می‌کردیم، حوادث به سمت و سوی دیگری می‌رفت و آنچه رخ داد تجربه نمی‌کردیم.موسوی لاری با اشاره به اینکه برداشته شدن گام دوم در انتخابات مجلس پایان راه نیست، ادامه داد: ما گام اول را در سال ۹۲ و گام دوم را در انتخابات مجلس دهم بر داشته‌ایم اما این پایان راه نیست و ما گام سومی را در پیش رو داریم که باید با استواری بیشتر در مسیر آن حرکت کنیم. هم اکنون نیاز به تشکیل مجلسی کارآمد و قوی داریم؛ مجلسی که ماجراجویی‌های گذشته را به مصالح عمومی ترجیح و منافع ملی را در سطح بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد. موسوی لاری با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید بتواند دولت را مورد حمایت خود قرار دهد، اظهار کرد: این مجلس از چنان امکاناتی برخوردار باشد که اجازه
سوء استفاده‌های چند هزار میلیاردی را توسط افراد معمولی ندهد و مجلسی نباشد که در برابر این گونه اتفاقات دم بر نیاورد.

ارائه راهکارهای ادامه وحدت پیش از شهریور

عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: نتیجه انتخابات مجلس دهم نتیجه فوق‌العاده هماهنگی،‌ یکپارچگی و وحدت میان اصلاح‌طلبان بود. ‌ حسین مرعشی با بیان اینکه پیام انتخابات مجلس دهم این بود که هیچ جناحی طردشدنی نیست اظهار کرد: حاکمیت دوازده ساله اصولگرایان در مجالس هفتم،‌ هشتم و نهم به لطف خدا پایان یافته است و امروز مهم‌ترین وظیفه دلسوزان انقلاب، امام (ره) و کشور، استفاده از دستاوردهای انتخابات مجلس دهم است. مرعشی در پایان گفت: ما پیش از پایان شهریورماه راهکارهای ادامه وحدت را که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تدوین خواهد شد اعلام خواهیم کرد. حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار نیز گفت: اصلاح‌طلبان بر اساس یک تصمیم جمعی برنامه‌ای را برای اداره کشور ارائه کرده‌اند که در جهت اجرای آن باید هیأت رئیسه مجلس را در اختیار داشته باشند. رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت:‌ رقابت تمام شده است و اصلاح‌طلبان رقیب کسی نیستند بلکه رفیق همه مسئولان کشورند و نمی‌خواهند با حضور در صحنه جای کسی را تنگ کنند. محسن رهامی گفت: آنچه در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم بر سرملت آمد، به دلیل کم کاری، کوتاهی و عدم نظارت مجلس بود که اگر این نظارت انجام می‌شد بخشی از بودجه این مملکت در کشور خارج نمی‌شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها