بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
تدبیر24 :  ورایتی در گزارشی تحت عنوان «چرا فیلم اصغر فرهادی نشان دهنده ی احیا سینمای ایران پس از توافق هسته ای است؟» نوشت: فیلم «فروشنده» ساخته ی اصغر فرهادی تنها فیلمی بود که امسال در بخش مسابقه ای جشنوراه فیلم کن موفق به کسب دو جایزه شد.

به نظر می آید که اصغر فرهادی، پس از موفقیت جدایی نادر از سیمین در سال 2012 در حال طی کردن مسیری مشابه عباس کیارستمی است.

حضور چشمگیر و موفقیت سینمای ایران در جشنواره کن نشان می دهد که لغو تحریم های اقتصادی توسط جامعه بین المللی تاثیر مثبتی بر سینمای ایران داشته و خواهد داشت.

درحالیکه توافق هسته ای یکی از عوامل شتاب اقتصادی ایران است، تاثیر آن در حال حاضر در حوزه سینما احساس می شود.

سیکا کیانگ در "پِلِی لیست" می‌نویسد: "چهار فیلم اخیر فرهادی، چهارشنبه سوری، دربارۀ الی، جدایی نادر از سیمین و گذشته، به نوعی مطالعه زوج‌هایی است که تن به سازش داده‌اند و هر چهار فیلم توانایی ستایش‌برانگیز اصغر فرهادی را در ترسیم کردن عواقب پیش‌بینی ناپذیرساده‌ترین چیزها (جواب ندادن به زنگ در، دروغ مصلحتی، تلفنی فراموش شده) نشان می‌دهند که ناگهان مثل فنری رها می‌شود و به اوج‌های فوق‌العاده‌ای می‌رسد که هم اجتناب‌ناپذیر است و هم پیش‌بینی‌ناپذیر."

"فروشنده دقیقاً در همین قالب جا می‌گیرد، اگرچه فیلمی است که بیش‌تر از این که دربارۀ جدا شدن باشد دربارۀ جدا افتادن است، یک شکاف کوچک در ازدواج یک مغاک را آشکار می‌کند که هم‌زمان افشای یک شکاف عمیق در جامعه ایران است. اما با وجود این که اشارات فیلم متراکم و بافت‌های متعدد آن غنی است، فرهادی دست به انتخاب‌هایی زده که در نهایت فروشنده را از تبدیل شدن به فیلمی بزرگ و رسیدن به جامعیت بهترین کارهایش واداشته است. فیلم به گیرایی تمام کارهای دیگر فرهادی است، اما به نوعی کوچک‌تر است."

باربارا شارِس، منتقدی فیلمی که برای سال‌ها در شیکاگو برنامه‌ نمایش فیلم‌های ایرانی ترتیب داده و بارها به تهران سفر کرده است در سایت راجر ایبرت می‌نویسد: "مثل جدایی نادر از سیمین، داستان فیلم یک پازل اخلاقی از مجموعه روایت‌های می‌شود که با هم تضاد دارند. اما برخلاف «جدایی»، پیچیدگی داستان باورپذیر نیست و لایه‌های متعددی که از روایت خلق کرده چیزی به داستان اضافه نمی‌کنند."

منتقد ارشد روزنامه اسپانیایی "ال پاییس"، کشوری که تهیه کننده فیلم آینده فرهادی خواهد بود، نقدی ستایش‌آمیز بر "فروشنده" نوشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها