بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
تدبیر24 : «نقش آقاي هاشمي مثل نقش انقلاب است، يعني حضرت امام در آن حادثه‌اي كه براي ايشان پيش آمد، فرمودند كه هاشمي تا زنده است انقلاب هم زنده است. اين نقش خيلي مهم است. اعتداليون و اصلاح‌طلبان كه قبلا به هم نزديك شدند، مگر ليست اميد نتيجه همكاري اينها نبود، اينها كه با هم دارند كار مي‌كنند تعارضي با هم ندارند. آقاي هاشمي نقششان بسيار، بسيار ارزشمند است. مقام معظم رهبري و آقاي هاشمي با هم نقش بسيار اساسي در بقا و حفظ انقلاب دارند و از اين به بعد هم خواهند داشت.» بي‌شك نمي‌توان از تاثير‌گذاري بزرگاني مانند آيت‌ا... هاشمي در اعتدالي‌شدن فضاي سياسي كشور و كاهش هياهوهاي جناحي كه ارامش كشور را برهم می‌زند به سادگي عبور كرد. البته استقرار اين فضا هزينه‌هايي هم داشت كه ساده‌انگاري است اگر پذيرفته نشود آيت‌ا... هاشمي در اين مسير هزينه زيادي از جانب تندروهاي ديروز و دلواپسان امروز متحمل شده است. اكنون اين مسير ائتلاف با اعتداليون ادامه خواهد داشت؛ همان مسيري كه به گفته اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهور در ليست اميد نمايان شد. البته نمي‌توان انتظار داشت كه همه به آنچه قبل از قرار گرفتن در اين ليست و ائتلاف وعده داده بودند پايبند باشند و در طول تاريخ مشاهده شده افرادي كه در ليست‌های ائتلافي مانند اميد حضور داشتند پس از رسيدن به نتايج دلخواه خود در مسيري جدا از آنچه در ابتدا پذيرفته بودند حركت كردند. شايد همين‌سازناهماهنگ زدن بود كه سبب شد ديروز علي مطهري بگويد: « اخلاق حكم مي‌كند كه منتخبين عليه فراكسيوني كه توسط ليست آن راي آورده‌اند صحبت نكنند.» فرزند شهيد مطهري كه همواره اخلاق را شاه بيت سخنانش قرار مي‌دهد ديروز با اشاره به اظهارنظر يكي از منتخبين حاضردر ليست اميد كه چند روز پيش گفته بود اصلاح‌طلبان بيش از جبهه پايداري اذيت‌مان كردند، گفت: «مسلما اگر اين افراد در ليست اميد قرار نمي‌گرفتند نمي‌توانستند راي مردم تهران را به دست آورند.»

حضور جليلي در انتخابات ۹۶ بعيد است

تركان ديروز درباره موضوعات ديگر هم صحبت كرده بود كه يکي از آنها موضوع ورود احمدي‌نژاد به انتخابات ۹۶ است كه نشانه آن سخنراني‌هاي اخير اوست. او به «انتخاب» گفت: محمود احمدي‌نژاد گزينه «سرگرمي افراطيون» است و كانديداي اصلي به زودي رونمايي مي‌شود. تركان ادامه داد: خودشان هم مي‌دانند رقيب روحاني، احـــــــمدي‌نژاد نيست، جناحي كه مي‌خواهد براي آقاي روحاني رقيب بتراشد، كانديدايش كسي ديگر است. اصولگرايان تندرو مي‌خواهند براي آقاي روحاني رقيب بتراشند. وي درباره گزينه سعيد جليلي براي سال ۹۶ مي‌گويد: فكر نمي‌كنم و خودشان تا حالا به صورت مستقيم چيزي نگفتند و من هم بعيد مي‌دانم ايشان اهل اين كارها باشند

واكنش تركان به اظهارات حدادعادل

اكبر تركان دولتمرد منصفي است و درباره اظهارات اخير حدادعادل مبني بر تخلف دولت در امر انتخابات به انتخاب گفت: من هم شنيدم و بايد ادله ارائه كنند تا مقامات رسيدگي كنند. اگر اين ادعاها مبنا دارد بايد مباني اش را بفرمايند، اگر بدون مبنا و اساس گفتند كه بايد بگويم از ايشان چنين چيزي شايسته نيست. وي در واكنش به اينكه اين اظهارات حداد براي شكست در تهران است، گفت: من شخصيت ايشان را مهم‌تر از نماينده مجلس بودنشان مي‌دانم و انتظارم اين است كه شخصيت دكتر حداد عادل حفظ شود. نماينده مجلس بودن به نظر من در مقابل دكتر حداد عادل بودن نمي‌خواهم بگويم كوچك‌تر است، مي‌خواهم بگويم وجود حداد عادل يك انتظاري را درست مي‌كند كه اين جدا از نماينده بودن ايشان است. تركان درباره احتمال فشار به حداد مي‌گويد: بالاخره اشخاص به ايشان گزارش اشتباه دادند، چون ايشان را فرد با شخصيتي مي‌شناسم. لذا اصلا از ايشان شايسته نيست كه حرف بدون مبنا بزنند. وي همچنين اظهار داشت: اصولگرايان معتدل در جامعه ايران پايگاه خوبي دارند. اصولگرايي اصل اساسي ما است. مگر مي‌شود يك كسي مسلمان باشد اما به اصول اصلي دينش پايبند نباشد. مشاور رئيس‌جمهور آينده جبهه پايداري را چگونه ترسيم مي‌كند؟ او مي‌گويد: بعضي‌ها يك موقعي پايداري بودند، الان نيستند. اين موضوع نشان مي‌دهد كه آدمها دائما تغيير مي‌كنند. آدمها دائما مي‌آموزند و رشد مي‌كنند. اين نيست كه فكر كنيم يك آدمي اگر يك موضع سياسي را در گذشته داشته در آينده هم همين است. دو روز آدمها با هم مشابه نيست. هميشه انسان‌ها در حال يادگرفتن، تجربه و رشد كردن هستند لذا من معتقد هستم كه هم اصولگرايان هم اصلاح‌طلبان همه در حال رشد و يادگيري هستند. اما تركان نقد خودش به مجلس نهم را اينگونه توضيح مي‌دهد: « وجود افراطي‌هايي كه مزاحمت درست كردند. مجلس نهم در كل همراهي خوبي با دولت داشت، كما اينكه به خيلي از لوايح دولت راي داد، مگر همين مجلس نهم نبود كه به برجام راي داد؛ پس نشان مي‌دهد كه اينها مجموعا خوب بودند. يك اشكالاتي داشتند كه آن اشكالات ناشي از وجود و حضور افراطيون بود. اين موضوعي را كه مي‌خواهم عنوان كنم نظر شخص خودم است كاري به دولت ندارم، بايد برنامه ششم را به موقع كار مي‌كردند.»

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها