بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
تدبیر24 :محمد سلطانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رسانه های ما براساس دیدگاه فرانکفورتی از اهداف خود دور شده اند، افزود: این مساله در حوزه زنان و خانواده بسیار پر رنگتر از دیگر حوزه ها است.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه ها در بازنمایی هویت زنان تاکید کرد: رسانه ها استفاده چندانی از ظرفیت خود در جهت بازنمایی هویت زنان نکرده اند از این رو نشریات خانوادگی ما عمدتا به مسائل خیلی سطحی در حوزه خانواده می پردازند و این هم به دلیل همان نگاه ریشه ای است که معتقد است تیراژ تعیین کننده فضا است. ما نشریات خانوادگی پرتیراژی را داشتیم که به جای پرداختن به موضوعات عمیق خانواده، نگاهی سطحی و کم محتوار را انتخاب کرده و به مسائل زرد مانند آشپزی می پرداخته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ادامه داد: پرداختن به مسائل سطحی یکی از معضلات اساسی در نشریات خانوادگی ماست و در حوزه زنان یکی از مسائل مهم، هویت زن و استقلال زنان است. متاسفانه این هم از جمله موارد غافل مانده در رسانه های ماست. در این زمینه تا به حال محوریتی وجود نداشته تا خط دهی در حوزه زنان و خانواده را داشته باشد و اولویت ها مشخص نیست؛ بنابراین با نگاه گیشه ای و فروش بیشتر، رسانه ها از ظرفیت واقعی رسانه خود استفاده نکرده اند.

سلطانی فر برگزاری جشنواره های موضوعی همچون جشنواره «زن، رسانه و خانواده» را در ایجاد فضای واقعی در رسانه ها برای پرداختن به موضوعات اساسی حوزه زنان و خانواده مهم ارزیابی و اضافه کرد: یکی از اقدامات زیربنایی که می تواند به فعالیتها و نیازهای زنان بپردازد جشنواره زن، رسانه و خانواده است و از دیگر فعالیتهایی که در این حوزه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، وجود نهادهای نظارتی در رسانه هاست تا موضوعات مربوط به زنان را بررسی کنند و از طرف دیگر بتواند خط دهی لازم را به رسانه ها انجام دهند تا رسانه ای که به بیراهه رفته است، مسیر اصلی خود را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه عموم رسانه ها در حوزه زنان به مساله آسیبها می پردازند، گفت: این یک واقعیت اجتناب ناپذیر در دنیاست. دست گذاشتن بر روی احساسات و عواطف یکی از حوزه های ارزش روزنامه نگاری است که می تواند جذاب باشد. اشاره به مساله زنان و کودکان عواطف افراد را تحریک می کند و این باعث جذابیت خبر می شود؛ بنابراین به این موضوع نباید نگاه منفی داشت چرا که این واقعیتی در دنیای رسانه است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها