بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
تدبیر24 : آهن در ساخت هموگلوبین، مولکول‌های حمل‌کننده اکسیژن در خون، مایوگلوبین و مولکول‌هایی که اکسیژن را در ماهیچه‌ها ذخیره می‌کنند، دخیل است.

فقدان آهن در بدن منجر به کم‌خونی و در نهایت ضعف می شود. آهن در رشد مغزی کودکان اثر دارد و درنتیجه کم‌خونی می‌تواند منجر به مشکلات طولانی ‌مدت رشد شناختی شود.

آهن مورد نیاز بدن در هر سن متفاوت است . کودکانی که در سنین بین 1 تا 3 سال هستند حدودا روزانه 7 میلی گرم آهن مورد نیاز بدن شان است. همچنین کودکانی که به سن 4 سالگی می رسند تا زمانی که 8 ساله می شوند حدودا 10 میلی گرم آهن به صورت روزانه نیاز دارند.

به کودکان در این سن توصیه می شود روزانه در عده غذایی شان گوشت مصرف شود زیرا زیرا آهن موجود در سبزیجات به سختی جذب بدن می‌شود.

آهن برگرفته از گوشت، غذاهای دریایی و ماکیان به سرعت جذب بدن می‌شود اما جذب آهن سبزیجات مثل سبزیجات پهن‌برگ، نان گندم، میوه‌های خشک، اسفناج و تخم مرغ سخت است.
افراد می توانند با مصرف غذاهای حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنج، توت فرنگی، فلفل قرمز و سبز، کلم بروکلی، گریپ فروت، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین میزان جذب آهن سبزیجات را بالا ببرید.

مصرف زیاد مکمل آهن در روز منجر به مسمومیت‌ می شود بنابراین مصرف این ماده می‌بایست تحت نظارت پزشک صورت گیرد.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، آهن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها