بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
انفجارهای تروریستی داعش در شهرهای «جبله» و «طرطوس» که به دنبال پیشروی های اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت رخ داد، حاکی از چنگ زدن تروریست ها به هر ابزار ممکن برای بر هم زدن تمرکز ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است.
تدبیر24 : مردم سوریه روز دوشنبه (سوم خرداد ماه) شاهد جنایتی دیگر از تروریست های داعش بودند و بار دیگر طعم تلخ حضور تکفیری های مسلح در کشورشان را چشیدند. در این روز، در پی هفت انفجار گروه داعش در شهرهای جبله و طرطوس، بیش از 140 تن کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، چهار مورد از این انفجارها در شهر جبله و سه انفجار دیگر در شهر طرطوس رخ داد و بیشتر قربانیان زنان و کودکان بودند.
شدت این جنایت به اندازه ای بود که واکنش های بین المللی بسیاری را در پی داشت. «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، این جنایت را به شدت محکوم کرد و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، همدردی خود را با دولت و مردم سوریه ابراز کرد.
اگر بخواهیم نگاهی تحلیلی به انفجارهای جبله و طرطوس داشته باشیم، باید بگوییم این انفجارها در شرایطی رخ داد که ارتش و نیروهای مقاومت طی هفته های گذشته توانستند در بسیاری جبهه ها، تروریست ها به ویژه نیروهای داعش را وادار به عقب نشینی کنند.
پیشروی های ارتش به ویژه در منطقه های «پالمیرا»، «تدمر»، «دیرالزور» و اطراف شهر «رقه» (پایتخت خودخوانده داعش)، یک گام بلند در راستای عقب راندن هر چه بیشتر داعش و شکست نهایی آن به شمار می رود.
بر پایه تحلیل های نظامی و میدانی، اگر ارتش و نیروهای مقاومت بتوانند پیشروی های خود را از پالمیرا تا مرز عراق ادامه دهند و کنترل مجدد را بر مرز عراق به دست آورند، شکست بزرگی برای داعش به وقوع می پیوندد و ارتباطات لجستیکی (پشتیبانی نظامی) این گروه با عراق قطع خواهد شد.
از نگاه دیگر، محاصره هر چه تنگتر رقه و مناطق اطراف آن می تواند داعش را گرفتار سازد و مانع از تحرک های آن در دیگر منطقه ها شود. شهر رقه به این دلیل که از سوی داعش به عنوان پایتخت خلیفه خودخوانده در سوریه شناخته می شود، برای این گروه ارزشی سیاسی و نمادین دارد. پیشروی ها در دیروالزور نیز تکمیل کننده حلقه محاصره داعش خواهد بود.
این پیروزی ها در شرایطی رخ می دهد که دولت سوریه بخش بزرگی از توان خود را بر حفظ آتش بس و کمک به مردمِ گرفتار در محاصره، به ویژه در شهر «حلب» متمرکز کرده و تلاش می کند مانع از شروع دوباره درگیری ها شود.
حفظ آتش بس و جلوگیری از شروع دوباره درگیری ها به خودیِ خود شکستی برای گروه های تروریستی به شمار می آید که تاکنون تمام تلاش خود را برای براندازی دولت سوریه و غرق کردن این کشور در گرداب جنگ و خشونت به کار برده اند. به این ترتیب، بر هم زدن آتش بس یکی از مهم ترین هدف های این گروه ها است.
بر پایه توافق های صورت گرفته، گروه های داعش و «جبهه النصره» از دایره آتش بس سوریه کنار گذاشته شده اند و جنگ با این گروه ها همچنان ادامه دارد. به همین دلیل، این 2 گروه بیشترین زیان را از تداوم آتش بس می بینند. برای مقابله با چنین خسارت هایی، این 2 گروه تلاش می کنند درگیری ها را به نقطه های گوناگون تسری دهند تا ارتش سوریه مجبور به واکنش و نقض آتش بس شود.
در این چارچوب، تروریست ها از هر 2 گروه، تلاش دارند با حمله های پراکنده و بمب گذاری های انتحاری در منطقه های غیر نظامی، تمرکز ارتش و نیروهای مقاومت را بر هم زنند و جبهه های درگیری را هر چه بیشتر پراکنده سازند.
اقدام داعش برای بمب گذاری در شهرهای جبله و طرطوس از این زاویه قابل تحلیل است و می توان آن را نتیجه تلاش های فرافکنانه این گروه برای بالا بردن هزینه های ارتش سوریه در جبهه های نبرد با داعش دانست.
برچسب ها: تدبیر24 ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها