بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
تدبیر24 :مراسم سالگرد مهندس عزت‌ا... سحابي با حضور جمعي از ياران وي و فعالان سياسي اصلاح‌طلب برگزار شد. در اين مراسم ابراهيم يزدي، محمد توسلي، حسين شاه حسيني، احسان شريعتي، اميرخسرو دليرثاني، مينو مرتاضي لنگرودي، بهمن احمدي عمويي، حسين انصاري راد، پوران شريعت رضوي، پروين فهيمي، مسعود پدرام، فريد طاهري، احمد زيدآبادي و خانواده مهندس سحابي حضور داشتند در اين مراسم ابراهيم يزدي با بيان اينكه عزت‌ا... سحابي به معناي واقعي كلمه عزت بود و عزت داشت، از شخصيت سحابي به عنوان مردي ياد كرد كه به گواه دوست و دشمن شايسته احترام بود. سارا شريعتي نيز در مقاله‌اي با اشاره به رخدادهاي خرداد، از خرداد به عنوان ماه گذشته گان ياد كرد. مهندس عزت ا... سحابي فرزند شادروان دكتر يدا... سحابي، متولد ۱۳۰۹ در تهران است. او مبارزات خود را در سال‌هاي دهه ۲۰ و در دوره دانشجويي و ملي شدن صنعت نفت آغاز كرد و با به وقوع پيوستن كودتاي ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به نهضت مقاومت ملي پيوست. سحابي در سال ۱۳۴۰ و با شروع به كار نهضت آزادي ايران به اين گروه پيوست و در سال ۱۳۴۲ محاكمه و به شش سال زندان محكوم شد. او بار ديگر به خاطر مبارزات خود در سال ۱۳۵۰ به زندان افتاد و تا نزديكي روزهاي انقلاب در زندان ماند. بعد از پيروزي انقلاب، مدتي به علت مرخصي مهندس بازرگان از دبيركلي نهضت آزادي، براي انجام وظايف نخست‌وزيري، سرپرستي نهضت آزادي را بر عهده داشت تا زماني كه به عنوان رئيس سازمان برنامه بودجه در دولت مشغول به كار شد. او بعد از استعفاي دولت موقت، با سران نهضت آزادي دچار اختلاف شد و با ۱۲ تن ديگر از جمله محمد بسته‌نگار، مرحوم محمدعلي رجايي و محمدمهدي جعفري از نهضت آزادي جدا شدند. سحابي به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان قانون اساسي و مجلس اول شوراي ملي (اسلامي) انتخاب شد و در سال‌هاي بعد در پروژه‌هاي ملي با دولت‌هاي وقت همكاري داشت. سال ۱۳۶۹ مهندس عزت ا... سحابي بازداشت شد. او در سال ۱۳۷۸ و بعد از پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ششم به عنوان سخنران به كنفرانس برلين دعوت شد و پس از بازگشت چند ماهي در بازداشت بود. او در سال ۱۳۸۷ به علت سال‌ها تلاش در عرصه مطبوعات برنده جايزه قلم طلايي از سوي انجمن آزادي مطبوعات ايران شد و در ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ درگذشت.

برچسب ها: تدبیر24 ، سحابی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها