بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
تدبیر24 :فیروز قاسمی - متن هایی درسینماست که تعدادشون اندک ولی مثل خودسینما ازاهمیت بسیاری برخوردارند هرچند دراین سالها بنابه هردلیل کم تردیده می شوند.
در ابتدا لازم است اشاره ای داشته باشم به جایگاه سینما در نزد مخاطبین ونقش ان درجهان امروز به همین دلیل با مروربه گذشته و با نگاهی به اینده درجهت سیرتکاملی غفلت از به روز شدن منجر به ازدست دادن مخاطب "تماشاگر" می شود.به همین جهت پرداختن به سینمای قصه گوی وقهرمان وضد قهرمان،کنشگر نیازامروز سینما و "تماشاگر" است، لذا فیلمهای که اتفاقات زندگی روزمره و... اجتماع وجامعه راغیر واقعی بتصویربکشد ودر اخر فیلم بدون نتیجه گیری پایان یابد و حتی  انتهای فیلم بازنباشد و ازجذابیت تصویری وتمهیدات سینمایی و فناوری وتکنو لوژی برخوردار نباشد هنرصعنت سینما از ریل خارج می شود، وباعث عقب ماندگی جبران ناپذیر می گردد.

ارتباط مخاطب دردرک پیچیده ترین تمهیدات سینمایی... درطول تاریخ سینما، سینما در ذهن مخاطب نقش بسته است وبه نوعی سینما تماشاگرانش را برای ایجاد  ارتباط باخود،ساخته و اموزش داده است. درحالی که اولین تماشاگران سینما قادر به درک کوچکترین پیچیده گی زمانی و مکانی درفیلم ها نبودند، مخاطب امروزی باعلم و اگاهی و دستیابی به فناوری و تکنولوژی قادر به درک وقبول پیچیده ترین تمهیدات سینمایی می باشد.

باتوجه به موقعیت زمانی در سرعت بشر امروز، و بانگاهی واقعی گرانه به جهان وسینما درگذربه دموکراسی و در روند روی به رشد جهانی، همراه  شدن با خواست ونظر تماشاگر امریست اجتناب ناپذیر. 
 
همانطور که شاهد هستیم دراکثریت کشورهای دارای هنرصنعت سینما، بطورمثال خیر و شر را به تصویر می کشند تا برای نوجوانان وجوانان الگو سازی کنند، نشان میدهند، پلیس امکان دارد مرتکب خطا بشود ، پزشک فقط بدنبال منافع باشد،روحانی کشیش اشتباه کرده باشد، درفیلم "مافرشته نیسنیم" رابرت دنیرو  وشان پن، قاضی درقضاوت اشتباه کند. درهمه زمینه ها تمام هنرها را به خدمت می گیرند تا در قالب یک کالای فرهنگی و تفریح سرگرم کننده وسالم و بی نظیر،ضمن فرهنگ سازی تماشاگر را بارویاهای دست نیافتنی،وواقعیت های تلخ وشیرین زندگی سیراب کنند...
درتمام زمینه ها به این مهم بطور متفاوت می پردازند. 

فیلم هایی بامحوریت قهرمان  درفضانوردی ،دریانوردی، وفن اوری  و...حتی بسیاری از قهرمانها و الگوهای افسانه ای کشورهای دیگر را بازسازی می کنند وبا تعغییرات درقالب قهرمان ملی به تصویر
می کشند تابه این طریق عرق ملی را تقویت و انگیزه و شعور را در جهت رشد فکری وتکامل در نوجوانان وجوانان وحتی بزرگ سالان برای پیشرفت جامعه ایجاد کنند.

اگرسینما فراتر از این را به مخاطب ندهدسینماست..!!!

درسیرتحول تاریخی وروند روبه رشد جهانی سینمادرچه جایگاهی قرار دارد...؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها