بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
عضو شورای سردبیری کیهان گفت: در یک مقطعی آقای ظریف عنوان کرده بود که منتقدین فرصت بدهند تا نتایج برجام مشخص شود و بعد به انتقاد بپردازند اما اخیرا آقای روحانی در اظهاراتی متناقض اعلام کرده است که وقت انتقاد از برجام گذشته است.
تدبیر24 : منتقدین-حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فتن با اشاره به جلسه اخیر استماع مجلس آمریکا درخصوص برجام اظهار کرد: بدعهدی ها و زیاده خواهی های آمریکا پیش از این هم به مسئولان داخلی تذکر داده شده بود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آحاد جامعه بویژه مسئولان کشورمان باید این را بدانند که این موضوع تنها بخشی از بدعهدی ها و زیاده های آمریکا در زمینه برجام است چراکه آنها پیش از این موضوعاتی از قبیل تجدید نظر ایران در مسائل داخلی خود را نیز مطرح کرده بودند.
وی در پاسخ به این سوال که درادامه بدعهدی های طرف های غربی، نقشه راه جمهوری اسلامی ایران به چه صورت خواهد بود خاطرنشان کرد: امروزه در برخی از رسانه ها شاهد این موضوع هستیم که شرط بهره مندی ایران از مواهب اقتصادی برجام توقف آزمایشات موشک های بالستیک است، که البته به همین موضوع ختم نمی شود.
 
شمسیان ادامه داد: اظهارات اخیر رئیس موسسه مطالعات بین المللی راهبردی واشنگتن که مدت ها قبل از جلسه استماع مجلس آمریکا مطرح شده بود نشان می دهد که آمریکایی ها پیش از این چنین بدعهدی های را مد نظر داشتند و برای همین ساختارهای تحریم ها و مذاکرات را به چنین سبکی مهیا کردند.
 
شمسیان خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی با مهندسی تحریم ها به گونه ای با تیم مذاکره کننده ایرانی به توافق رسیدند که زمینه ظهور برجام های بعدی فراهم شده و در هر مرحله امتیازهای ویژه ای را از ایران بگیرند.
 
وی بصیرت و هوشیاری آحاد جامعه را ضروری برشمرد و تصریح کرد: زمانی که دشمنان در برجام فرآیند تسلیم گام به گام را برای ما ترسیم کرده اند، گره زدن تمام مشکلات به برجام معقولانه نبوده و نخواهد بود.
 
عضو شورای سردبیری کیهان تناقض در گفتار مسئولان را نتیجه اعتماد به دشمن دانست و تصریح کرد: در یک مقطعی آقای ظریف عنوان کرده بود که منتقدین فرصت بدهند تا نتایج برجام مشخص شود و بعد به انتقاد بپردازند اما اخیرا آقای روحانی در اظهاراتی متناقض اعلام کرده است که وقت انتقاد از برجام گذشته است.
 
وی یکی دیگر از آثار برجام را دخالت بیش از حد بیگانگان در کشورمان برشمرد و تشریح کرد: برخی از رفتارهای نادرست داخلی این توهم برای طرف های غربی ایجاد کرده که اکنون نیز با ایران زمان قاجار روبه رو هستند و متناسب با آن خواسته های خود را مطرح می کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان و در پاسخ به این سوال که هجمه های اخیر علیه ارکان نظام با چه هدفی می باشد عنوان کرد: یک جریان هماهنگی از بیرون و درون کشور کار خود را از مدت ها قبل و به صورت هدفمند آغاز کرده است و به دنبال تخریب ارکان و نقاط قوت کشورمان نظیر شورای نگهبان، مجلس خبرگان و سپاه پاسداران هستند که البته هوشیاری و بصیرت مردم توطئه های این گروه را خنثی کرده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها