بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
ورزش کردن از داشتن یک جسم و روح سالم حمایت می کند در اصل افرادی که به ورزش های مختلف علاقه نشان می دهند تصویری سالم از جسم و روح خود در ذهن دارند.
تدبیر24 :محققان 4 روش را برای داشتن جسمی سالم در ورزش توصیه کرده اند.نخستین توصیه به بزرگسالان این است که حداقل روزانه بین یک تا دو ساعت پیاده روی سریع را در برنامه روزانه خود داشته باشند و هر هفته دوچرخه سواری کنند.

افرادی که هر هفته دوچرخه سواری می کنند برای انجام فعالیت های سنگین تر انرژی لازم را دارند و مطالعات نشان می دهد 80 درصد بزرگسالان از تناب اندام خود راضی نیستند چون در انجام حرکات ورزشی کوتاهی می کنند.

یکی از مزایای این حرکات فیزیکی این است که علاوه بر داشتن جسمی سالم به لحاظ روانی و رفتاری نیز تاثیرات مثبتی در خلق و خوی افراد می گذارد.افرادی که با تمرینات منظم فیزیکی آشنا هستند خوش خلق تر به نظر می رسند.

ورزش منظم روحیه افراد را تقویت می کند و همچنین در برنامه های دیگر زندگی شان مانند خواب و تغذیه سالم نیز روند مناسبی را در نظر می گیرند.از مزایای دیگر ورزش و فعالیت های فیزیکی می توان به داشتن ذهنی آماده برای تحمل فشارهای روزمره اشاره کرد. اغلب ورزشکارانی که به طور حرفه ای ورزش را دنبال می کنند تحمل شان در برابر فشارهای اجتماعی زیادتر از افراد عادی است.

تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا(APA) کاربرد ورزش را برشمرد و بزرگترین مزیت ورزش کردن را تعادل روحی و روانی افراد معرفی کرد.

تحقیقات متعدد در انجمن روان شناسی آمریکا بیانگر این است که ورزش منظم نه تنها خلق و خوی مثبت افراد را افزایش می دهد بلکه در کارهای اجتماعی و فعالیت های روزانه در محل کار افراد اضطراب و استرس کمتری را تحمل می کنند و به خوبی می توانند به شرایط بحرانی تطابق پیدا کنند و این مهم به بهبود سلامت روان کمک می کند.

در مقاله ای که توسط انجمن روان شناسی آمریکا به چاپ رسید مطالعه ای روی 8 هزار نفر از مردمان هلند صورت گرفت که این افراد در گروه های سنی مختلف بین 16 تا 65 سال بودند که به طور کلی ورزش منظم و روزانه انجام می دادند این افراد از غیر ورزشکاران از زندگی شغلی و فردی شان راضی تر بودند.

انجمن روانشناسی آمریکا نیز گفته است که ورزش می تواند به افزایش احساس شادی افراد کمک می کند.استاد روان شناسی دانشگاه بوستون مایکل اتو گفت:افرادی که ورزش می کنند بلافاصله بعد از 5 دقیقه خلق و خوی مثبت شان افزایش پیدا می کند و علاوه بر آن کاهنده استرس است.

با توجه به اینکه ورزش سطح کلی استرس را کاهش می دهد افراد را در مقابله با پاسخ های ذهنی کمک می کند و توانایی شان را بالا می برد.افزایش اعتماد به نفس یکی دیگر از مزیت های ورزش به شمار می رود.همان طور که می دانید خواب بیشتر به معنی افزایش انرژی در طول روز است و تمرینات منظم ورزشی به داشتن یک برنامه خواب منظم نیز کمک می کند.

مطالعه اخیر روی تعداد زیادی از جوانان نشان داد افرادی که در شب به شدت کار می کنند و در طول روز ورزش می کنند نسبت به همسالان خود که در شیفت روز فعالیت اجتماعی دارند خواب منظم تری را تجربه می کنند.حتی ورزشکارانی که شیفت شب کار می کنند شور و نشاط بیشتری برای رفتن به محل کار دارند و خواب عمیق تری داشته و با نشاط بیشتری کار می کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، استرس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها