بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
تدبیر24 :پای‌ کوبی دلواپسانِ بازمانده از مجلس دهم به خاطر انتخاب نشدن محمد رضا عارف به ریاست این مجلس تنها 48 ساعت دوام آورد. آنان در این 48 ساعت همه تلاش خود را به کار بستند تا بگویند امید رأی دهندگان حبایی بیش نبوده است اما انتخاب پزشکیان و مطهری به نیابت ریاست مجلس نشان می دهد اتفاقا حباب نبوده است.

در هر دو سو کسانی و رسانه هایی کوشیده اند انتخابات را بی حاصل جلوه دهند وعجیب این که هیچ نسبتی با هم ندارند. یک سو براندازانی اند که مکانیسم انتخابات در جمهوری اسلامی را قبول ندارند و در این طرف اقتدارگرایانی که ترجیح می دهند نرخ مشارکت پایین باشد تا آرای ثابت آنها بخت پیروزی داشته باشد.
 
نه که حالا عارف رییس مجلس شده باشد که در انتخاب هیأت رییسه دایم او اساسا کاندیدا نشد و علی لاریجانی این بار با آرای بیشتر رییس مجلس شورای اسلامی شده است.

اشاره این گفتار بلکه به 158 رأی مسعود پزشکیان و 133 رأی علی مطهری است که به عنوان دو نایب رییس انتخاب شدند و وزن واقعی فراکسیون امید را نشان می دهد و حبابِ تصور یا توهم یا القای حباب بودن این جمع در مجلس جدید را شکست. همان که در این 48 ساعت برخی درصدد القای آن بودند.

جدای مسعود پزشکیان که تعلق سیاسی او کاملا مشخص است مواضع علی مطهری نیز صریح تر و روشن تر از آن است که اصول گرایان رادیکال بتوانند او را به خود منتسب کنند.

طرحی از بزرگمهر حسین پور در صفحه اول روزنامه توقیف شده مردم امروز که در غیاب عکاسان راوی واقعه شد / 22 دی 93/ البته بعد تر فیلمی از ماجرای صحن که با دوربین موبایل ضبط شده بود منتشر شد

نایب رییسی علی مطهری؛ این دیگر حباب نیست!

فاصله مجلس نهم با مجلس دهم را می توان به اندازه فاصله واقعه 21 دی 93 تا 11 خرداد 1395 دانست. حالا علی مطهری نایب رییس مجلس است. او فرزند آیت الله مرتضی مطهری ایدئولوگ شهید جمهوری اسلامی است و  برادر همسر علی لاریجانی و دیدیم که در جلسه امروز رییس مجلس به طعنه می گفت: « جواب همشیره تان را چه بدهم؟!» که اشاره ای طنز آلود داشت به نسبت خانوادگی اما او دیگر به نسبت های خانوادگی محدود نیست و به اعتبار خودش و وکالتی که اخذ کرده هم معتبر و موجه است.

انتخاب علی مطهری به این معنی است که در مجلس دهم اتفاق مورد نظر به قدری که مقدور بوده رخ داده (چون اکثریت مردم بین وضع موجود و وضع مطلوب به وضع ممکن رأی دادند) و نشان می دهد اصرار بازماندگان بر این که در بر همان پاشنه می چرخد تا مردم را از صحنه خارج کنند تا با پایگاه رأی ثابت دل به انتخابات آتی ببندند تا چه اندازه خیال پردازانه بوده است.

یادمان باشد در مجلس نهم حاضر نشدند علی مطهری نماینده مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات باشد و حالا او نایب رییس مجلس است و یادمان باشد او را رد صلاحیت کرده بودند و حالا در جایگاه نایب رییس است و همین نشان می دهند که چنانچه همان تجدید نظری که درباره رد صلاحیت او صورت پذیرفت شامل برخی دیگر هم می شد وزن و کیفیت مجلس تا چه حد بالاتر می رفت و آنها که از کم تجربه بودن برخی نمایندگان سخن می گویند در واقع باید پیش تر بر رد صلاحیت گسترده خرده می گرفتند نه این که مردم را به خاطر رای به آنان از غربال رد شدند شماتت ( و در یک مورد لعنت) کنند.

نه که بخواهد علیه این و آن شمشیر بکشد که عقل گراست و جز در موارد ضروری هیجانی نمی شود منظور این است که 133 نماینده رأی دهنده به نایب رییسی مطهری افکار او را که به خصوص در عرصه سیاست شهره خاص و عام است قبول دارند و وزن فراکسیون امید بیش از 103 رای عارف در انتخاب هیات رییسه موقت است و اگربه اندازه 158 رای پزشکیان نباشد و برخی از این آرا را به حساب روابط شخصی او بگذاریم عدد 133 قطعی است.

شاید کمتر پیش بیاید که نه رییس مجلس حاضر باشد و نه نایب رییس دوم تا نوبت اداره جلسه به دکتر مطهری برسد اما پیام انتخاب او کاملا روشن است زیرا دیدگاه او صرفا نظر یک نماینده تلقی نمی شود. روشن تر از آن که نیاز به تحلیل و تفسیر داشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، علی مطهری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها