بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
تدبیر24 : حسن روحانی روز سه شنبه در جمع مردم مهاباد در ورزشگاه آزادی این شهر سخنرانی کرد که مهمترین بخش های آن به این شرح است:

-  ما به اصل 15 قانون اساسی معتقد هستیم و وزارت آموزش و پرورش باید برای تدوین این اصل تلاش کند و مراکزی برای فراگیری زبان کردی در استان کردستان دایر شده و این مراکز باید در 2 استان آذربایجان شرقی و غربی برای آموزش زبان های ترکی و کردی دایر شود.

-  هیچ کس حق ندارد تبعیضی بین مذاهب و اقوام قائل شود زیرا اصل در نظام جمهوری اسلامی ایران شایستگی است.

- هر کسی در ایران در هر نقطه ای از کشور دارای شایستگی باشد باید زمینه بالندگی و فعالیت را برای وی مهیا کنیم.

- به صراحت اعلام می کنم به عنوان رئیس جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی در ایران اسلامی هیچ کس حق ندارد در بین مسلمانان و مذهب آنها امتیازی قائل شود.

- بین کرد و ترک و فارس و عرب نباید هیچ تفاوتی در ایران اسلامی وجود داشته باشد.

-  برای من کافی نیست که در بین سفرای ما تنها یک سفیر کرد و اهل سنت وجود داشته باشد.

-  افتخار به قومیت در مرحله سوم قرار دارد. قبل از هر چیزی باید بدانیم که همه ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و همگی نیز مسلمان هستیم و به آن افتخار می کنیم.

- امنیت و شرایط زندگی کردهای ایران بسیار بالاتر از کردهای کشورهای همجوار از جمله عراق، سوریه و ترکیه است.

-  امنیتی که اکنون در ایران اسلامی برای کردها وجود دارد به هیچ عنوان قابل قیاس با کشورهای همسایه نیست.

-  شهر مهاباد، مرکز ادب کُردی این سرزمین و مرکز علما و شعراست.

- مردم مهاباد بدون توجه به آنهایی که ندای تفرقه و جدایی سر می دادند، مردانه ایستاده و دست رد به خواسته های آنها زدند.

- در آذربایجان غربی شاهد همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام مختلف هستیم و هر گونه تبعیض بین قومیت ها محکوم است.

-  در آذربایجان غربی همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمان و غیرمسلمان، بین شیعه و سنی بین ترک و کُرد و فارس وجود دارد و همه آنها یک آرزو بیشتر ندارند و آن آبادانی ایران اسلامی عزیز است.

 -  جمهوری اسلامی ایران نظام برگزیده همه اقوام و همه بخش های ایران اسلامی است، اظهار کرد: ایران اسلامی به فکر منافع و مصالح و سرزمین خود و در کنار آن به فکر حمایت و کمک به مردم مظلوم کشورهای منطقه است.

- زمانی که شهر اربیل در کردستان عراق در خطر سقوط قرار گرفت و یا بغداد و دمشق در خطر هجوم داعش و جبهه النصره قرار گرفتند، این ایران اسلامی بود که به ندای مظلومیت مردم منطقه جواب مثبت داد.

- در کشور ما یک قانون اساسی وجود دارد و یک دولت بر مملکت حکمرانی می کند و یک رهبر بزرگ پرچم دار نهضت انقلاب اسلامی است و همه ما در سایه وحدت و اتحاد می توانیم پیشرفت کنیم.

- با حمایت شما مردم و با اری شما در خرداد 1392 کاری کردیم تا دیوار تحریم ها که بین ملت ما و بین دیگر ملت ها فاصله ایجاد کرده بود، تخریب شود.

-  آنهایی که وسوسه می کردند دولت جمهوری اسلامی می خواهد در این منطقه کردنشین همیشه کشاورزی شغل غالب باشد و صنعت وارد این منطقه نمی شود، تاکنون دروغ گفته اند.

- ایران اسلامی برای رشد، تکامل و صنعت مناطق غرب و کردنشین تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و احداث پتروشیمی قدم اول است و آنچه اشتغال ایجاد می کند صنایع پایین دستی آن بوده و بر این اساس دولت با تمام توان خود راه صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی را گشوده است.

-  اگر در یک منطقه پروژه صنعتی عظیم راه اندازی شود، در شرایط مساوی باید از مردم بومی استفاده شود اما برای یک صنعت پیچیده در زمان ساخت باید از متخصصان از سراسر کشور استفاده شود و دولت همه شهروندان را به یک چشم واحد نگاه می کند و اگر جمعی از متخصصان کارآمد مهمان مهاباد هستند، این حضور باعث رونق بیشتر این منطقه و افزایش رفت و آمدها به این منطقه می شود.
     
- رئیس جمهوری با محکوم کردن تبعیض قومی افزود: به استاندار و همه مسئولان استان آذربایجان غربی اعلام می کنم که اصل در جذب و استخدام ها باید علم و دانش، تعهد و شایستگی باشد و تعلق های قومی نباید اولویت جذب باشد.

رئیس جمهوری در پایان چند جمله به زبان کردی بیان کرد و گفت: بژی مهاباد (زنده باد مهاباد) و بژی خلق کُرد(زنده باد مردم کُرد) که بیان این عبارت با شور احساسات مردم حاضر در ورزشگاه آزادی مهاباد رو به رو شد.

دکتر روحانی و هیات دولت روز دوشنبه دهم خرداد در بیست و هشتمین سفر استانی وارد آذربایجان غربی شدند.

در سفر رئیس جمهوری به مهاباد مجتمع بزرگ پتروشیمی مهاباد نیز به طور رسمی توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان کردنشین مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها