بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
تدبیر24 : چهارمین جلسه علنی مجلس روز گذشته به ریاست علی لاریجانی برگزار شد که خالی از حاشیه نبود. از جمله این حواشی چنین بود که برخی از نمایندگان، با وجود اینکه مجلس کمتر از دو ساعت جلسه علنی داشت، پر کار بودند . مصطفی کواکبیان دیروز در حالی در کنار صندلی‌های سایر نمایندگان در رفت و آمد بود که نامه‌ای را جهت اخذ امضا روی میز نمایندگان می‌گذاشت و از آنها امضا جمع آوری می‌کرد. محمدرضا پورابراهیمی به عنوان یکی از امضا کنندگان نامه کواکبیان، گفت: آقای کواکبیان مشغول جمع آوری امضا برای تشکیل فراکسیون دانشگاهیان در مجلس دهم بودند که بنده هم این نامه را امضا کردم. همچنین در جلسه علنی دیروز پاکت‌های نامه‌ای از سوی هیات رئیسه به نمایندگان از طریق کارپردازان صحن تحویل و امضا گرفته می‌شد. پاکت‌هایی که به دعوت نامه شباهت داشت و در ادامه اما موضوع امنیتی شد. پاکت‌های ارائه شده به نمایندگان در ابتدا جلب توجه نمی‌کرد تا اینکه حساسیت خبرنگاران نسبت به آن بالا گرفت و پس از پیگیری‌ها از نماینده‌ای، از آن پرده برداشته شد. به گفته یک نماینده سال اولی مجلس؛ این پاکت‌ها حاوی پسورد و یوزرنیم (نام کاربری، گذرعبور) دستگاه حضور وغیاب و به نوعی کد امنیتی نمایندگان است. با وجود حواشی دیروز صحن کنار صندلی محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید رفت و آمد کم بود. امروز رئیس فراکسیون امید تنها به دستورات صحن گوش فرا داده بود و در برخی موارد اعضای فراکسیون متبوعش به وی سر زده و سلامی عرض می‌کردند، این درحالی است که در روزهای گذشته موضوعاتی از جمله ریاست عارف بر مرکز پژوهش‌های مجلس اخبار پر حاشیه‌ای داشته است.

در جلسه دیروز چه گذشت؟

این جلسه در حالی آغاز شد که فارس نوشت؛ ۷۴ صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد و ۲۰۸ نفر از نمایندگان در صحن مجلس حضور داشتند.در این جلسه مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در اخطار قانون اساسی ناظر به سوگند نمایندگان و نیز ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اعلام انصراف خود در انتخابات رئیس دائم مجلس در روز سه شنبه خطاب به لاریجانی گفت: ما هر چه اظهار بر انصراف کردیم شما مسخره گرفتید و گفتید دارد با ما بای‌بای می‌کند. در حالی که بنده هیچ بای بایی نداشتم بلکه می‌خواستم اعلام انصراف خود را بگویم. وی افزود: متاسفانه صدا و سیما نیز اعلام کرد که بنده ۱۱ رأی آورده‌ام در حالی که اگر کسی انصراف بدهد آرای متعلق به او جزء آرای باطله است و صدا و سیما نیز اصلا نگفت که من انصراف داده‌ام در حالی که در صورت عدم انصراف عده بیشتری بودند که به من رأی دهند. کواکبیان با اشاره به برشماری شاخص‌های انقلابی‌‌گری از سوی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ از صدا و سیما انتظار می‌رود صداقت و امانت را رعایت کند و از شما آقای لاریجانی هم می‌خواهیم که خودتان به یک نحوی جبران کنید. جهانبخش محبی‌نیا هم در تذکری شفاهی با استناد به مواد ۱۰۴ و ۱۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در هر جلسه رسمی باید دو ناطق نطق بکند در حالی که تا امروز که چهارمین جلسه رسمی است حق نمایندگان نادیده گرفته شده است. وی افزود: دستور هفتگی مجلس نیز باید به ترتیب وصول طرح‌ها و لوایح از کمیسیون‌ها تهیه شود. بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در اینجا گفت: چیزی از کمیسیون‌ها وصول نشده است که محبی‌نیا ادامه داد: قرائت این گزارش‌ها (گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها) همانند گزارش معاونت قوانین خلاف آیین نامه است.

زنگنه به مجلس می‌آید

همچنین در جلسه دیروز مجلس، گزارش مرکز پژوهش‌ها از سوی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس قرائت شد و علیرضا سلیمی با اشاره به اصل ۷۷ قانون اساسی در اخطاری گفت: طبق اصل ۷۷، همه قراردادهای بین المللی باید به تصویب مجلس برسد و در حال حاضر که بحث قراردادهای جدید نفتی مطرح است، مجلس دهم باید در جریان چگونگی زوایای این قراردادها قرار گیرد لذا جزئیات آن باید به صورت شفاف در اختیار مجلس قرار گیرد و نمایندگان جدید از زوایای آن آگاه باشند. وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پس از قرارداد برجام، طرف آمریکایی بدعهدی خود را در اجرا ثابت کرده و طبق قانون اقدام مشترک، مجلس باید اقدام متقابل در این زمینه صورت دهد چرا که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است. در ادامه لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: بر اساس تفسیر شورای نگهبان، لزومی به طرح بحث فروش نفت و اینگونه قراردادها در مجلس نیست اما ما می‌توانیم با دعوت از وزیر نفت، در این خصوص توضیحات لازم را بخواهیم.

تحلیف نمایندگان تبریز

همچنین مراسم تحلیف چهار منتخب دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تبریز در نشست روز یکشنبه خانه ملت برگزار شد. در این نشست محمدحسین فرهنگی، زهرا ساعی، شهاب الدین بی‌مقدار و محمداسماعیل سعیدی منتخبان تبریز با حضور در جایگاه ناطقان صحن علنی متن سوگندنامه را قرائت کردند.

برچسب ها: تدبیر24 ، بهارستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها