بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
تدبیر24 :دبیر برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این طرح بزرگ قرآنی امسال قرار است در ایام مبارک ماه رمضان در ۲۱ شهر کشور برگزار شود
 حجت الاسلام محمدتقی مهرورز دبیر طرح بزرگ قرآنی شمیم وحی کشور همچنین درباره درباره استقبال عمومی و اهداف  برگزاری طرح شمیم وحی گفت : این طرح قرآنی از سال گذشته آغاز شده و در در 15 استان کشور برگزار شد و امسال در 21 شهر کشور برگزار خواهد شد و چهار هدف عمده را دنبال خواهد کرد:
اول برگزاری کرسی های تلاوت قرآن بین مردم
دوم در بستر مباحث قرآنی، شناسایی و جذب استعدادهای قرآنی را در دستور کار دارد که صرفاً به خاطر دوری از مرکز صدایشان شنیده نمی شود و از سال گذشته تاکنون بیش از 100 شاگرد طی این طرح شناسایی شده اند که امسال در هر استان همراه این کاروان قرآنی خواهند بود و محوریت کاروان با استاد شاکرنژاد است که قاری برتر جهان در مسابقات بین المللی عربستان بوده اند.
سومین هدف از این طرح وحدت هرچه بیشتر میان شیعه و سنی می باشد
او در زمینه اهمیت پیوند شیعه و سنی در شرایط امروز جهان اسلام گفت : ما در تمام مناطق اهل سنت مقید به حضور در مساجد اهل سنت بوده و اعلام می کنیم شیعه و سنی یکی بوده و همه مسلمان هستند . در واقع با آگاهی از اهمیت این موضوع  سال گذشته در مساجد گوناگون اهل سنت بازتاب مثبت و گسترده ای داشته است.

هدف چهارم این طرح بحث های خیریه و حضور در محروم ترین نقاط هر شهری و روستایی است که کاروان با حضور در این مناطق در حد توان به کمک رسانی می پردازد و انگیزه اصلی ما آن است که مردم کمک های انجام شده را از برکات رفتار قرآنی قلمداد کنند.
در راستای همین حرکتهای اجتماعی ،   برای مثال در سال گذشته بیش از 73 زندانی جرائم غیر عمدی که به علت بدهی های بعضاً ناچیز در زندان بودند به آغوش خانواده بازگشتند و بیش از 114 کمک جهیزیه داده شد.
.
حجت الاسلام  مهرورز در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر تاریخ دقیق آغاز این طرح و برنامه های پیش رو اعلام کرد :
افتتاحیه این طرح از کنار قبر علی ابن موسی الرضا (ع) و در روز شنبه از نماز مغرب و عشا خواهد بود و در مجتمع مهدیه مشهد در خیابان امام رضا (ع) در کنار بحث قرآنی شمیم وحی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و چهره های ماندگار قرآنی در کنار یادمان شهدای قرآنی را خواهیم داشت و پرچم قرمز رنگی که به نشانه یادبود شهدای مدافع حرم و پرچم سبزی به یادبود شهدای منا با پیام «شهدا متشکریم» برافراشته خواهد شد.
وی افزود : در ادامه  برنامه ها در روز یکشنبه در قوچان، سه شنبه دیدار با مقام معظم رهبری در تهران، چهارشنبه در اردبیل، پنجشنبه تبریز، جمعه در ارومیه، پس از آن در مهاباد و شهرهای دیگر چون شیراز ، کرمان ، چابهار خواهیم بود و در آخرین سفر در 15 تیر ماه میان مردم فهیم بوشهر خواهیم بود و مراسم اختتامیه این طرح در یک هفته بعد از ماه مبارک رمضان و در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

دبیر همایش درباره مرکز اجرا کننده طرح شمین وحی اظهار داشت  :
بیش از هفت ارگان به طور مستقیم در این طرح مشارکت دارند از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه هایی که در استان ها به طور خودجوش در این طرح همراهی می کنند من جمله سپاه پاسداران، شهرداری ها، دفاتر نمایندگان ولی فقیه و... که البته برگزار کننده رسمی این طرح موسسه فرهنگی هنری راسخ می باشد .

مهرورز در خصوص ترکیب و اعضای کاروان اشاره کرد که کاروان شامل یک گروه مستند ساز، دو نفر همراه استاد به جهت هماهنگی استان ها و سه نفر از خیرین استان ها می باشد که با همراهی  چهل تا پنجاه نفره در استان ها مسئولیت هماهنگی ها را بر عهده دارند
برچسب ها: تدبیر24 ، شمیم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها