بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
صبح دیروز خبری در رسانه‌ها به نقل از یک روزنامه عربستانی (الریاض) منتشر شد مبنی بر اینکه سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش می‌یابد.
تدبیر24 :به گزارش سایت رسمی روزنامه خبرورزشی؛ اين خبر به سرعت توسط منابع رسمي به خصوص سايت فدراسيون فوتبال تكذيب شد.

اما واقعيت چيست؟
در آخرين نشست اعضاي كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا مقرر شد سهميه كشورها در ليگ قهرمانان آسيا بر اساس رنكينگي كه در ماه نوامبر تنظيم مي‌شود مشخص شود. در اين رنكينگ كه حداكثر 100 امتيازي است به عملكرد باشگاهي 70 نمره و عملكرد ملي 30 نمره داده مي‌شود كه در نوامبر گذشته ايران با 78 امتياز (30 تيم ملي - 48 باشگاهي) در رده سوم قرار گرفت و 5/3 سهميه گرفت اما عربستان 89 امتياز گرفت و در رنكينگ دوم است و كره‌ جنوبي هم در رتبه اول قرار دارد.
عربستان در بخش باشگاهي حداكثر امتياز يعني 70 امتياز را گرفته و در بخش ملي هم امتياز تعلق گرفته به اين كشور 19 امتياز بود.

سؤال اينجاست كه رنكينگ در نوامبر آتي چه تغييري خواهد كرد؟

به نظر مي‌رسد امتياز عربستان كاهش يابد به اين دليل كه تيم‌هاي اين كشور حتي موفق به راهيابي به مرحله يك‌هشتم نهايي هم نشدند در حالي كه دو تيم ايراني يعني تراكتورسازي و ذوب‌آهن در اين مرحله حاضر بودند.
از سويي در بخش ملي تيم ملي ايران همچنان در رنكينگ آسيا تيم اول است و در رتبه‌بندي جهاني به مكان سي و نهم آمده، در حالي كه عربستان در مكان شصت و پنجم جا دارد و چند پله سقوط داشته است.

بنابراين بايد گفت عربستان بيشتر از ايران در خطر كسر امتياز قرار دارد.

با اين حال نمي‌توان نسبت به اين مسئله نگراني نداشت. AFC پيشتر گفته بود مي‌خواهد با كسر نيم سهميه از كشورهاي صاحب نام به كشورهاي در حال توسعه كمك كند. در فصلي كه سپري شد هم ايران در ليگ قهرمانان آسيا ناموفق بود و هم عربستان. هر دو تيم در خطر كسر امتياز قرار دارند و شايد سهميه هر دو كشور به 3 تيم كاهش يابد كه در اين صورت استقلال از حضور در ليگ قهرمانان آسيا محروم مي‌شود!
با اينكه فدراسيون فوتبال اين خبر را به طور تمام و كمال تكذيب كرده اما نمي‌شود نسبت به خبر روزنامه الرياض بي‌تفاوت بود به اين خاطر كه پيشتر هم روزنامه‌هاي عربستاني مدعي شده بودند بازي تيم‌هاي عربستاني و ايراني در كشور ثالث برگزار مي‌شود كه در نهايت هم اينچنين شد، در حالي كه در داخل كشور اين خبرها فقط تكذيب مي‌شد! از سويي برخي از اعضاي كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا عربستاني هستند و طبيعي است در مسير كاهش سهميه ايران گام بردارند و AFC نشان داده محل و جولانگاه تصميمات عجيب است!
سعيد فتاحي، مسئول برگزاري ليگ برتر و غلامرضا بهروان، رئيس كميته مسابقات هم گفته است كه اين خبر واقعي نيست البته حق با آنهاست چون جلسه كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا براي تعيين رنكينگ جديد در ماه نوامبر برگزار مي‌شود اما براي تنظيم رنكينگ بايد از قبل اقداماتي انجام داد كه شايد عربستاني‌ها هم‌اكنون از آن باخبرند! به هر حال ديروز اين خبر باعث نگراني ميليون‌ها استقلالي شد؛ خبري كه اميدواريم صحت نداشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، استقلال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها