بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
تدبیر24 : معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت خراسان‌ جنوبی، گفت: با مصرف سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری وعده‌های سالم‌تری را خواهیم داشت.

کامبیز مهدیزاده در‌گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، میزان نیاز بدن به کالری تفاوت چندانی با حالات غیر روزه نداشته فقط نحوه زمان‌بندی مصرف مواد غذایی برای آزاد شدن ذخایر چربی فشرده و قدیمی و جایگزین شدن آنها با بافت‌های جدید و قابل دسترسی متفاوت است.

وی با بیان به اینکه در ماه رمضان، در بیشترین زمان فعالیت در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم، افزود: فعالیت‌های روزمره سبب از دست رفتن کالری شده و وزن بدن کم خواهد شد و در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان، تصریح کرد: مقدار مصرف مواد غذایی در مورد افراد مختلف با توجه به جنسیت، وزن و سن متفاوت بوده، ولی در حالت معمول بین دو الی چهار کیلوگرم کاهش وزن وجود دارد که این کاهش، قسمتی مربوط به از دست دادن کالری و قسمتی مربوط به عدم دریافت مواد غذایی و آب است.

مهدی‌زاده عنوان کرد: افرادی که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم‌های غذایی خاصی استفاده می‌کنند، ناهار رژیم خود را در سحری میل کرده و وعده غذایی مربوط به صبحانه را برای افطار در نظرگرفته و شام رژیم را هم در جای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای تغذیه‌ای در سنین مختلف متفاوت است، افزود: نیاز به انرژی با افزایش سن کاهش می‌یابد که در ارتباط با کاهش اندازه بدن، کاهش توده چربی و کاهش فعالیت بدنی است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه نیازهای پروتئینی در سالمندان کمی بیشتر از افراد جوان است، گفت: سالمندان برای حفظ تعادل نیتروژنی و پیشگیری از تعادل منفی آن و جلوگیری از تحلیل عضلات لازم است.

مهدی‌زاده با اشاره به گروه از مواد غذایی که باعث جلوگیری از یبوست می‌شوند، افزود: افراد سالمند به علت کم تحرکی اکثرا دچار یبوست هستند، مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده مثل سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری نسبت به سنین جوان بیشتر توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به انرژی در خانم‌ها و آقایان متفاوت است، یادآور شد: در خانم‌ها با توجه به این که در دوره عادت ماهیانه کمبودهایی از قبیل آهن دیده شده، میزان نیاز به برخی از مواد غذایی بیشتر است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: خانم‌ها، بالاخص افرادی که تازه به سن بلوغ رسیده‌اند، نسبت به تغذیه خود دقت بیشتری نموده و با مصرف بیشتر مواد سرشار از آهن مثل؛ گوشت‌ها، حبوبات، جگر، آجیل و خشکبار باعث جلوگیری از عوارضی مثل کم خونی و ریزش مو شوند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تدبیر24 ، رمضان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها