بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
تدبیر24 :تهذیب نفس و گام برداشتن برای تکامل فردی و اجتماعی از اثرات مثبت ماه رمضان و روزه داری به شمار می رود.بررسی آثار مثبت روحی و روانی حتی اجتماعی و یا شاید هم فرهنگی در ماه رمضان نشان می دهد اهمیت دادن به فریضه دینی نقش مهمی در خودسازی،خودشناسی و حتی دستیابی به بهداشت و امنیت روان دارد.

دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص ابعاد مهم ماه رمضان در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:ماه رمضان یک ضیافت الهی است تا افراد بتوانند اخلاق مداری را تمرین کنند.همچنین کنترل نفس و تقویت اراده نیز در این ماه ممکن می شود.علاوه بر آن این نوع عبادت گروهی و جمعی روحیه مشارکت و همبستگی اجتماعی را در جامعه افزایش می دهد.نگاه به ابعاد معنوی،تربیتی و اجتماعی ماه مبارک رمضان نشان می دهد این ماه فرصتی است تا افراد به آرامش و خویشتنداری برسند.

این جامعه شناس در ادامه بیان کرد:درس خودشناسی و خداشناسی دو درس مهم است که انسان در ماه رمضان فرامی گیرد و آن را سرمشق زندگی خود قرار می دهد.جدیدترین تحقیقات نشان می دهد گردهمایی خانواده در این ماه پرفضیلت بهترین زمان برای فراگیری مهارت های زندگی است.همچنین تقویت وجدانیات و اخلاقیات و ترویج فرهنگ انسجام اجتماعی در ماه رمضان میسر می شود.

وی در خصوص فرهنگ سازی برخی خصلت های مهم انسانی در ماه رمضان تاکید کرد:نوعدوستی و ایثار و ترویج و نهادینه سازی این دو فرهنگ مهم در ماه رمضان افزایش پیدا می کند.به عقیده متخصصان علوم اجتماعی والدین می توانند در آموزش فرایض دینی و تربیتی در این ماه به فرزندان خود کمک شایانی کنند.درس تکریم و احترام ،مسئولیت پذیری،مهرورزی،کمک به همنوع،قانون مداری درس هایی است که در ماه رمضان می توان تمرین کرد.

به گزارش آستان،این عضو هئیت علمی دانشگاه تصریح کرد:پیروی از الگوهای معنوی،همنوایی با ارزش ها و هنجارهای خانوادگی در ماه مبارک رمضان امکان پذیر می شود و زمان مناسبی است تا افراد برای زندگی اجتماعی و خانوادگی آماده شوند.از سوی دیگر بهره مندی از الگوهای درست زندگی شرط مهمی در رسیدن به سلامت جسم است.بنابراین تبعیت از اصول دین،همراه با قرار دادن رژیم غذایی مناسب،تهذیب نفس و توجه به ابعاد جامعه شناختی روزه داری باعث می شود تا یک ماه روزه داری در رسیدن به تزکیه نفس و جسم سالم دیده شود.

دکتر ابراهیمی خاطر نشان کرد:ماه رمضان ،ماه سازندگی و رشد و تکامل انسان است که بدون شک از اهداف الهی در آفرینش انسان به شمار می رود.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، رمضان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها