بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۴۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
تدبیر24 :حسن شیخ حائری - اینکه مثل برخی ادعای روشنفکری کنیم که ما اصلا تلویزیون نگاه نمی کنیم؛ حرف صوابی نیست. بالاخره زندگی روزمره است و روشن بودن تلویزیون در هر خانه ای و چشمی که ناخودآگاه به قاب غیر جادویی می افتد. دیدن اخبار و پخش زنده برخی مسابقات ورزشی و بویژه فوتبال علیه السلام هم که می تواند عادت باشد؛ پس ادعای ندیدن مطلق تلویزیون، ادعای گزاف و کذبی است؛ اما به جرات می توان ادعا کرد که سالهاست دیدن برنامه های تکراری، جذابیتی ایجاد نمی کند که بخواهیم وقت خود بیش از سایر امور، در پای آن تلف کنیم!
حکایت قبل از افطارهای ماه مبارک رمضان اما، حکایت جالبی است. بازگشت به خانه و کاهش انرژی بدن و البته فرصتی برای به دست گرفتن کنترل تلویزیون و گشتی در شبکه ها!
نمی دانم برنامه علیه السلام ماه عسل را در شب جمعه بیستم خرداد ماه دیده اید یا خیر. ماجرا از این قرار بود که کودکی را در سن دو سالگی و به هر دلیل از مادرش جدا می کنند و این مادر و پسر، 36 سال و به هر دلیل از یکدیگر دور بوده اند و به هر دلیل و البته با تلاش ویژه شوهر جدید مادر، اکنون همدیگر را یافته اند و آغوش مادر، بی صبرانه منتظر فرزند است.
حالا سازندگان یک برنامه تلویزیونی، فرصت را مغتنم می شمارند تا این دو عاشق و معشوق، در برنامه ای زنده به دیدار هم نائل آیند تا مثلا برگ برنده ای باشد برای برنامه شان!
پسر سی و چند ساله به تهران می آید و با اینکه می داند مادرش هم به تهران آمده است، اما مجبور است ساعتها و کیلومترها دور از مادر، منتظر بماند تا حضرات سازندگان برنامه صلاح بدانند که این دو همدیگر را ملاقات کنند!
این در حالی است که خود مجری سالم این برنامه، روی آنتن زنده اعتراف می کند که فرزند سی و چند ساله بارها صبرش لبریز شده و تصمیم داشته تا همراهانِ برنامه ی تلویزیونی (بخوانید زندانبانان!) را کنار بزند و روی ماه مادرش را زیارت کند؛ اما ظاهرا قرار است تا همه ی هیجان، تنها از آن برنامه علیه السلام سرریز کند و لا غیر!
اکنون شما قضاوت کنید که به این رفتار چه می توان گفت؟!
شاید هیچکس تردید نداشته باشد که وقتی، یک مادر و فرزندِ از هم جدا افتاده، بعد از مدتها همدیگر را می یابند، حتی درنگ کسری از ثانیه برای دیدار این دو، حرکتی سایکوتیک، نابخشودنی، غیر قابل اغماض و توجیه ناپذیر است؛ چه رسد به ساعتها معطلی و خبر کردن اورژانس و عوامل پزشکی در پشت صحنه یک برنامه علیه السلام!
اکنون بپردازیم به پشت صحنه برنامه! پشت صحنه ای که مثلا عوامل برنامه، احساساتی شده اند و می گریند؛ در حالیکه در اصل باید بر خود و تصمیم خود بگریند و کلاهشان را قاضی کنند که سینه زدن در ذیل این برنامه، به ساعتها دور نگاه داشتن دو عاشق و معشوق برای مثلا ایجاد یک هیجان کاذب نورولوژیک، می ارزد یا نه؟!
این را جز تمامیت خواهی و اوج اوج کج سلیقگی چه می توان نام نهاد؟!
کار به جایی رسید که اشک این مادر خشکید و پس از سی و چند سال دوری از فرزند، نتوانست در دیدار با گمشده ی پیدا شده اش، بگرید و به راحتی ابراز احساسات کند!
دو نکته را همینجا یادآور شویم. نکته اول اینکه ممکن است این فرض مطرح شود که مادر و فرزند، پیش از آغاز برنامه زنده تلویزیونی همدیگر را دیده اند و فقط برای ایجاد هیجان در برنامه، طوری وانمود شده که مثلا همدیگر را برای بار اول می بینند!!! این نکته البته نیاز به تحلیل ندارد!
نکته دوم هم اینکه این اتفاق و سناریو چینی، با رضایت مادر و فرزند محقق شده است!!! این نکته هم البته نیاز به تحلیل ندارد!
خلاصه اینکه در ماه رمضان که عید و جشن عمومی مسلمانان است و همه کشورهای اسلامی، با انواع برنامه های شاد و مفرح، این عید و جشن بزرگ و بین المللی را پاس می دارند؛ ما چنین هستیم، چنین برنامه می سازیم و حالتهایی از اسکیزوفرنی را به چشم و حلق مخاطب می نشانیم!
این البته، ماحصل طبیعیِ بازگشتِ رفته های تلویزیون است به تلویزیون و مجال دادن به برخی خودشیفتگان، با درایت مدیر مستعفی! و چنین است که نمی توان بیش از این انتظار داشت!
پس باید گفت مدتهاست که تلویزیون به تکرار افتاده و تا حدودی، به پایان رسیده و تعطیل شده؛ اگرچه انسان همیشه به امید زنده است!

- کارشناس ارشد فرهنگ و رسانه

برچسب ها: تدبیر24 ، ماه عسل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
آقای نویسنده مطلب لطفا انقدر (ع)نکن خب!دیگه با اینم شوخی!حرف شما صحیح،ولی یک درصد هم از این بعد نگاه کن که شاید الان هم کسانی باشند که به هر دلیلی بخوان که بچه ای رو از مادرش جدا کنند شاید این برنامه با این صحنه ای که بازی نیست فیلم نیست یه لرزه ای حتی کوچک به دل همونا بندازه که از کارشون منصرف بشن.هر وقت خواستی نقد کنی قشنگ بشین همه جوانب رو در نظر بگیر که خدای نکرده توی این ماه عزیز یه طرفه به قاضی نری...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها