بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
 تدبیر24 :دیروز یک عضو ارشد جامعه مدرسین سخنی گفت که لرزه بر اردوگاه اصولگرایی انداخت؛ درانتخابات‌هایی که در کشور برگزار می‌شود معمولا اصولگرایان برای اعتبار بخشیدن به لیست‌های خود چنین عنوان می‌کردند که این لیست‌ها با هماهنگی جامعتین تهیه شده است که این ادعا موجب می‌شد برخی اقشار هم به اعتبار همین تایید لیست از سوی جامعتین در برگه رای خود نام اعضای آن لیست را بنویسند. جامعتین هم در بیشتر مواقع سکوت می‌کرد چرا که این تصور را داشت نباید یک گروه سیاسی را تکذیب حمایت از آن تضعیف کرد اما پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و حمایت برخی از اصولگرایان از دولت دهم به تدریج میان جامعه مدرسین و اصولگرایان فاصله افتاد و البته باز هم جامعه مدرسین صلاح کشور را در سکوت دید اما گویا کاسه صبر این تشکل روحانی لبریز شده است و دیروز آیت‌ا...سید محمد غروی آنچه در دل اعضای جامعه مدرسین بود را بر زبان آورد و در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات سال ۹۶ امکان حمایت اصولگرایان از روحانی وجود دارد یا خیر؟ گفت: نمی‌دانم، ما خودمان را جزو اصولگراها نمی‌دانیم. ما روحانی هستیم و اعتقادمان این است که روحانیت فوق این جریان هاست. ممکن است در برخی از زمینه‌ها اصولگرایان را به خودم، آن هم از نظر فکری نزدیک ببینم. با این حال، نمی‌دانم اینها چه تصمیمی در سر دارند. ولی به نظر من، به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی، دولت موفق ظاهر شده است. وی تصریح کرد: نمی‌دانم اصولگرایان برای انتخابات سال آینده چه کار می‌کنند. مگر آنها در اختیارما هستند؟ بدون تعارف گاهی موقع‌ها آنها از ظرفیت ما استفاده می‌کنند.

برای برخی‌ها واقعا برجام جا نیفتاده

از سوی دیگرغروی گفت: «برای برخی‌ها واقعا برجام جا نیفتاده، به خصوص بعضی از کسانی که تریبون دستشان است و می‌گویند که با برجام هیچ مساله‌ای اتفاق نیفتاده است. این سخنان درست نیست.» آنچنان غریب نیست که برجام برای برخی نه تنها سبب رفع مشکلات نمی‌شود بلکه مهر پایانی بر درآمدهایشان است. این دسته از هر فرصتی برای انجام نشدن تعهدات طرفین در برجام استفاده می‌کنند و از سویی هم به ناامید کردن مردم نسبت به عملکرد دولت مشغول هستند چرا که برای آنها ۸ ساله شدن دولت روحانی نه تنها خوشایند نیست بلکه سبب از دست رفتن تمام سرمایه‌ای می‌شود که در دوران تحریم یعنی آن زمان که مردم سختی‌ها را تحمل می‌کردند و آنها به کاسبی مشغول بودند جمع کرده اند و مسبب اصلی را هم روحانی و دولت او می‌دانند که با اقتدار ۶ قدرت جهانی را مجبور به کوتاه آمدن کردند. در چنین شرایطی طبیعی است که انها از هجمه به دولت کوتاهی نکنند و دلسوزانی مانند آیت‌ا... غروی آنها از تضعیف دولت بر حذر دارند. این عضو ارشد جامعه مدرسین قم گفت: دولت تلاش داشته شعارهای خود را عملیاتی کند، ولی آن طور که در جریان مسائل باید باشد نیست و ورود پیدا نمی‌کند. دلیلش این است که خیال می‌کند نمی‌تواند کار کند و با مشکل سازی‌هایی مواجه می‌شود. وی افزود: دولت توانسته تورم را کنترل کند. بینی و بین‌ا... دولت خواسته به مردم خدمت کند، ولی به اندازه‌ای که توان و امکانات داشته، انجام داده است.دولت با توجه به مشکلاتی که داشته و دارد، توفیقات خوبی را داشته است، چه در بخش اقتصادی، چه در بحث سیاست خارجی. استاد حوزه ادامه داد: تحریم نفتی ایران موضوع شوخی برداری نبود و چیز ساده‌ای نبود، اما خداراشکر این مشکل حل شد. در گذشته، نفت به ۱۳۰ دلار هم رسید که فرصت‌هایی بوجود آمد، ولی شرایط را به گونه دیگری رقم زدند.

نباید نسبت به این دولت بی انصافی شود

عضو جامعه مدرسین قم گفت: دولت آقای روحانی توانست اقدامات خوبی را در حوزه نفت و رفع تحریم‌های آن انجام دهد. در دوران تحریم، صادرات نفتمان به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود اما الان به حول و حوش دو میلیون بشکه می‌رسد. دولت تدبیر و امید توانست در مسائل سیاسی و اقتصادی نیز راههای خوبی را باز کند، بنابراین نباید انسان نسبت به این دولت بی انصافی کند. غروی با اشاره به موانع پیشروی دولت تاکید کرد: موانع مختلف سر راه دولت قرار دارد. با اسم بردن از این موانع نمی‌توانیم آن‌ها را رفع کنیم. گاهی مواقع، ممکن است مجلس مانع سازی کند و گاهی ممکن است مشکل از خود دولت باشد. انتخاب نوشت؛ عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه دولت باید اطلاع رسانی بهتری در مورد دستاوردهای خود انجام دهد، گفت: اقداماتی که انجام شده، باید روشن و توضیح داده شود. فرصت‌های پدید آمده باید با مردم در میان گذاشته شود، آن موقع است که نتایج کار دیده می‌شود. عضو جامعه مدرسین قم افزود: برجام بدون شک مشکلات دارد؛ باید توضیح داده شود. در عین حال یک عده‌ای از این مسائل اطلاع نداشته باشند، این موضوع برای دولت اثر منفی خواهد داشت. لذا من به ذهنم می‌رسد اولا دولت باید صبور باشد خودش را درگیر با افراد و اشخاص نکند و توجه داشته باشد که کجاهای کار آسیب دارد و این آسیب‌ها را برطرف کند و از همه مهمتر این آسیب‌ها را اطلاع‌رسانی کند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها