بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
تدبیر24 :یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که تعداد اندکی از اصولگرایان تندرو به دنبال بازگشت احمدی نژاد به قدرت هستند که البته این افراد تنها به منافع کوتاه مدت خود توجه دارند.
قنبري:احمدی نژاد بايدخاطر ظلمی که به ملت ایران کرد محاكمه شود/مردم 15 سال تاوان ندانم کاری هاي احمدی نژاد را پس خواهند داد/بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی یک فاجعه جدی است
داریوش قنبری در گفت و گو با خبرنگار "سايت روزنو" با اشاره به تبعات بازگشت احمدی نژاد به قدرت، گفت: بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاسی کشور یک فاجعه جدی برای کشور است. اولا برای اینکه تبعات 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد از بین برود باید سالها بگذرد تا این تبعات از کشور زدوده شود. حتی در صورتیکه برجام هم اجرایی شود مردم 15 سال تاوان ندانم کاری ها احمدی نژاد را پس خواهند داد.
وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی احمدی نژاد بهانه را به دست دشمنان ملت ایران داد تا 6 قطعنامه علیه ملت ما به تصویب شورای امنیت برسد. این امر را صاحبان عقل و خرد می دانند که دست کم نیاز به 15 سال وقت است تا اثرات منفی مدیریت احمدی نژاد در کشور از بین برود. فقر و بیکاری ، انزوای بین المللی، کاهش قدرت ملی و کم شدن پرستیژ کشورمان اینها تبعات مدیریت نادرست احمدی نژاد در کشور است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه احمدی نژاد کشور را در شرایط بحرانی قرار داد و سالها طول می کشد تا شرایط ما به حالت عادی برگردد، تصریح کرد: اگر دادگاهی تشکیل شود باید احمدی نژاد را بخاطر ظلمی که به ملت ایران کرد و بهانه را برای صدور قطعنامه به دشمن داد محاکمه کرد و تاوان این اقدام را پس دهد.
قنبری با بیان اینکه احمدی نژاد پدیده ای بحران ساز برای ایران بود، تاکید کرد: سیاست خارجی تنها یک بحث است و با مدیریت نادرست احمدی نژاد فرصتهای بسیار فراوانی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در کشور از بین رفته است و میلیاردها دلار سرمایه کشور نابود شد.
وی با اشاره به سیاست های پوپولیستی احمدی نژاد افزود: شاید احمدی نژاد عنوان کند که کارنامه من 45 هزار تومان یارانه است اما ارزش این 45 هزار تومان یارانه با توجه به زمان قبل از پرداخت یارانه ها 12 هزار تومان بیشتر نیست و با اجرای سیاست پرداخت نقدی یارانه ها 400 برابر ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد و دلار 700 تومانی به 3600 تومان افزایش پیدا کرد.
این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: احمدی نژاد قصد دارد بار دیگر به شکل عوام فریبانه و پوپولیستی اقدام کند و شعارهایی همچون یارانه 250 هزار تومانی به او نسبت داده می شود که اگر چنین چیزی صورت بگیرد گرچه عملیاتی نیست اما اگر صورت گیرد به معنای فروپاشی کشور است و نابودی کامل اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.
قنبری با بیان اینکه بحرانی که از ریاست جمهوری احمدی نژاد باقیمانده است جایی برای امید در کشور نگذاشته است، تصریح کرد: به نظر نمی رسد که مردم ایران به لحاظ فهم سیاسی در سطح پایینی باشند که یکبار دیگر فریب سیاست ها و شعارهای پوپولیستی احمدی نژاد را بخورند منتها نباید از خطر اینگونه شعارها و رفتارهای پوپولیستی غفلت کرد.
وی با تاکید بر تمایل اصولگرایان افراطی برای کاندیداتوری احمدی نژاد، گفت: تعدادی از اعضای جبهه پایداری هستند که به دنبال کاندیداتوری احمدی نژاد برای دور دوازدهم ریاست جمهوری می باشند. جالب اینجاست کسانیکه(جبهه پایداریها) امروز صحبت از حمایت از احمدی نژاد به میان می آورند پس از سرپیچی ایشان از حکم حکومتی رهبری بر مجلس به احمدی نژاد می تاختند و وی را از دایره اصولگرایی نمی دانستند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جبهه پایداری به دنبال این است که با سیاست های پوپولیستی احمدی نژاد جریان اصولگرایی که هویتش را از دست داده بازسای شود اما این روش روش صحیحی برای بازسازی جریان اصولگرایی نیست. افراطیون اصولگرا با پنهان شدن در پس شعارهای پوپولیستی احمدی نژاد نخواهند توانست اصولگرایی تندرو انه را مجددا در فضای سیاسی کشور جان ببخشند.
قنبری در پايان گفتگو با روزنو اظهارداشت: بهتر است اصولگرایان به روش های عقلانی تری روی بیاورند و از سیاست های احمدی نژاد فاصله بگیرند و مطمئن باشند این سیاست ها محبوبیتی ایجاد نخواهد کرد و با این روشها نمی توانند خودشان را احیا کنند. با این شعارها فاتحه کشور خوانده می شود و منافع خودشان را نیز برای همیشه از دست می دهند. گرچه برای برخی تنها منافع کوتاه مدت اهمیت دارد و توجهی به منافع خود و کشور ندارند.
برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها