بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
جناح اصولگرا با مشكلات عديده‌اي روبه‌روست. شكست هولناك در انتخابات اسفند ۹۴، نشان داد كه اين جناح فاقد ‌سازوكارهاي لازم براي جذب راي مردم در انتخابات است
تدبیر24 : يك سال به آغاز رقابت‌هاي رياست‌جمهوري سال ۹۶ باقي مانده است. بديهي است كه جريان‌هاي سياسي كشور تلاش مي‌كنند تا با بررسي گزينه‌هاي موجود، نماينده‌اي را در انتخابات معرفي كنند. تا اينجاي كار احتمال حمايت جناح اصلاحات از رياست‌جمهوري حسن روحاني، قطعي است. اما در اين ميان جناح اصولگرا با مشكلات عديده‌اي روبه‌روست. شكست هولناك در انتخابات اسفند ۹۴، نشان داد كه اين جناح فاقد ‌سازوكارهاي لازم براي جذب راي مردم در انتخابات است. حال اين سوال مطرح است كه با وجود شرايط كنوني، اصولگرايان چه كسي را به عنوان نامزد نهايي خود معرفي مي‌كنند. تا اينجاي كار، محمود احمدي‌نژاد جدي‌ترين گزينه است. اما اصولگرايان ميانه رو و تندرو در حمايت از او دو دسته شده‌اند. همين چند روز پيش بود كه غلامرضا مصباحي مقدم، از احتمال حمايت بخشي از اصولگرايان از حسن روحاني سخن به ميان آورده بود و حاميان دولت از اين اظهارنظر خوشحال شدند. اما اصولگراي ديگري نيز احتمال حمايت جناح متبوع خود از حسن روحاني را دور از ذهن ندانست!

حمايت اصولگرايان از روحاني؟!

حسين سبحاني نيا از فعالان اصولگرا، ضمن تاييد تلويحي نظر مصباحي مقدم، اين احتمال را مطرح كرد كه اصولگرايان از حسن روحاني حمايت كنند. او گفت: با توجه به مشخص نشدن گزينه‌هاي انتخابات اين احتمال وجود دارد كه اصولگرايان از روحاني حمايت كنند. نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: قطعا يكي از گزينه‌هاي مطرح براي تمام جريان‌هاي سياسي در انتخاب آينده حسن روحاني است. سبحاني‌نيا با بيان اينكه پايگاه اصلي حسن روحاني اصولگرايي است افزود: روحاني عضو جامعه روحانيت مبارز بوده است و در سال‌هايي هم كه نماينده مجلس بودند به عنوان نامزد جامعه روحانيت در انتخابات شركت مي‌كردند اما رفتارها و حمايت‌هاي جريان اصلاحات از او در اين سال‌ها شايد باعث شود برخي از اصولگرايان در حمايت از او دچار شك شوند درست مانند انتخابات رياست‌جمهوري ۹۲.

حمايت اصولگرايان از احمدي‌نژاد؟!

عضو سابق هيات رئيسه مجلس در پاسخ به اين سوال كه در صورت دو قطبي شدن انتخابات بين احمدي‌نژاد و روحاني اصولگرايان از كدام يك حمايت مي‌كنند گفت: در صورت دو قطبي شدن بخشي از جريان اصولگرايي از احمدي‌نژاد حمايت خواهند كرد و جرياني ديگر از روحاني. سبحاني‌نيا تصريح كرد: گروهي مانند جبهه پايداري از حاميان احمدي‌نژاد هستند اما بخشي ديگر به دليل رفتارهاي احمدي‌نژاد در دوران رياست‌جمهوري به ويژه ماجراي خانه‌نشيني حاضر نيستند از او در انتخابات رياست‌جمهوري يا هيچ انتخابات ديگري حمايت كنند. او درباره نامزدهاي احتمالي جريان‌ اصولگرا در انتخابات سال آينده نيز گفت: افرادي مانند جليلي و قاليباف كه مطرح مي‌شوند، به اين دليل است كه اين افراد در انتخابات گذشته حضور داشته‌اند ولي ممكن است براي انتخابات آينده اصولگرايان تصميم بگيرند فرد جديدي را وارد عرصه كنند، كسي كه تا به حال به صحنه نيامده باشد و آزموده نشده باشند.

عارف، نامزد اصلاح‌طلبان؟!

اين فعال سياسي اصولگرا درباره گزينه‌هاي اصلاح‌طلب در انتخابات آينده رياست‌جمهوري نيز گفت: اصلاح‌طلبان اگر احساس كنند كه نامزد اصولگرايان احتمال راي آوري بالايي دارد، قطعا از روحاني حمايت خواهند كرد اما به نظر مي‌رسد بخشي ازجريان تندرو اصلاح‌طلب به دنبال معرفي نيرويي مانند عارف براي جايگزيني روحاني هستند. اما قطعا عقلاي اصلاح‌طلب به دنبال اين هستند كه حمايت از روحاني را ادامه دهند و رياست‌جمهوري او را تمديد كنند.

تركان: اصولگرايان را جمع نبنديد

در اين ميان، اكبر تركان، مشاور عالي رئيس‌جمهور، از احتمال حمايت اصولگرايان از حسن روحاني ابراز خوشحالي كرد. تركان در پاسخ به سوالي درباره اظهارات غلامرضا مصباحي مقدم مبني بر حمايت جامعه روحانيت مبارز از روحاني در سال ۹۶ گفت: به نظر من اين يك رفتار عقلاني است و ما هم از اين موضوع خوشحال هستيم و استقبال مي‌كنيم، چون آقاي دكتر روحاني خود از موسسين جامعه روحانيت مبارز بوده و هستند و از اينكه آقاي مصباحي مقدم چنين اظهارنظري كردند، خوشحال هستيم. او ضمن طرح وجود اختلاف ميان اصولگرايان گفت: اصولگرايان را در يك كلمه جمع نبنديد، چون الان عده‌اي هستند از تفكر پايداري كه اينها خودشان را اصولگرا مي‌نامند. آدم‌هاي بسيار منطقي و عاقلي در جامعه روحانيت مبارز مثل آقاي ناطق نوري و... هم هستند كه اصولگرا هستند. آيا اين افراد را بايد با هم جمع بست؟! اينها را نبايد با هم جمع بست و اصولگرا ناميد. افراطيون را بايد از افراد معقول و معتدل تفكيك كرد و تميز داد.

احمدي‌نژاد قابل پيش بيني نيست

مشاور عالي رئيس‌جمهور احتمال ورود سردار قاسم سليماني به عرصه انتخابات رياست‌جمهوري و به عنوان نماينده جناح اصولگرا را رد كرد. تركان گفت: من چنين برداشتي ندارم. حاج قاسم يكي از نمادهاي ارزش انقلابي است. ايشان محبوب همه مردم است. ايشان فراتر از اين جريانات است و بعيد مي‌دانم قصد همچين كاري را داشته باشد. او در پاسخ به سوالي درباره گزينه احتمالي اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۶ گفت: از آنها بايد بپرسيد. من نمي‌دانم، ولي مي‌دانم كه احمدي‌نژاد نيست. تركان اضافه كرد: احمدي‌نژاد هيچ رفتار قابل پيش بيني ندارد. اگر الان بخواهيد ارزيابي كنيد كه او چه خواهد كرد، تحليل تان دقيق از آب در نمي‌آيد، چون ايشان فرد قابل پيش‌بيني نيست.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها