بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تدبیر24 :رژیم صهیونیستی هرگز خواهان دولت اسلامی قدرتمند در سومالی نیستند، آنها خوب می دانند حضور جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و یک دولت اسلامگرا در سومالی می تواند عرصه را در زمینه دریاها بر این رژیم تنگ کند .


موقعیت استراتژیک سومالی در شاخ افریقا و دسترسی به تنگه باب المندب ،همسایگی با خاورمیانه ، تنگه هرمز و کانال سوئز برخی از دلایلی است که نگاه رژیم صهیونیستی و امریکا را به این کشور خاص کرده است .

به گزارش آستان،عبدالله عبادی: سومالی در مجاورت آبراه و معبر راهبردی جهان یعنی باب المندب قرار دارد و با 3025 کیلومتر مرز دریایی در اقیانوس هند و خلیج عدن (طولانی ترین ساحل در بین کشورهای افریقایی ) دارای بنادر متعددی است که سبب شده بهترین شرایط را برای پهلو گرفتن کشتی های نفت کش و تجاری داشته باشد .

طبق آمارهای منتشره حدود 60 درصد از پروازهای تجاری دنیا از روی خاک این کشور انجام می شود . وجود این شرایط  جغرافیایی و وجود ذخایر طبیعی مانند اورانیوم ، سنگ آهن ، نفت و گاز سبب شده تا این کشور همواره در کانون سیاست های استعماری قرار داشته باشد.

در راستای زمینه سازی برای نفوذ در این کشور رسانه های صهیونیست اسطوره های خیالی و وهمی فراوانی را در مورد سومالی منتشر کرده و مدعی هستند که این کشور یک سرزمین مقدس یهودی بوده و در قدیم نامش سرزمین بونت بوده است و پیامبرانی همچون موسی (ع) حزقیل و حبوق نبی در آن می زیسته اند .

 رسانه های صهیونیستی در حمایت از اسطوره های خیالی خود مدعی هستند که در حدود 50 هزار یهودی در سومالی می زیسته اند که به خاطر مسایل مختلف از جمله جنگ داخلی در دهه 1990 به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند و در حال حاضر جایگاه مهمی در اقتصاد رژیم صهیونیستی دارند و بخاطر سیطره شان بر صنایع مهم در اسراییل و برخی کشورهای جهان از جمله کشورهای شرق افریقا ، تاثیر اقتصادیشان روز به روز بیشتر می شود .

به گزارش آستان،اما طبق بررسی های انجام شده هیچ گاه سومالی مامن و پناهگاه یهودیان نبوده است ، طبق آمارها بیش از 99 درصد مردم سومالی مسلمان بوده و حتی تعداد مسیحیان کمتر از 1 درصد می باشد .از این رو مطالب منتشره از سوی رسانه های صهیونیستی در مورد یهودیان این کشور کذب محض است .

در حال حاضر هیچ گونه ارتباطی بین دولت سومالی و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، قدرت های حاکم بر سومالی اعم  از دولت حسن شیخ محمود و یا نیروهای الشباب نه تنها هیچ گونه ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارند که حمله نیروهای الشباب در زمستان گذشته به فروشگاه صهیونیستی وست گیت در نایروبی (پایتخت کنیا ) نشان داد که الشباب از جمله دشمنان سرسخت این رژیم در شاخ افریقا می باشد .

نکته قابل توجه در ارتباط با رژیم صهیونیستی و سومالی این است که مقامات رژیم صهیونیستی هرگز خواهان وجود یک دولت اسلامی قدرتمند در سومالی نبوده و نیستند، آنها خوب می دانند که حضور جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان و یک دولت اسلامگرا در سومالی می تواند عرصه را در زمینه دریاها بر این رژیم تنگ کند .

 در حال حاضر دریای سرخ و تنگه باب المندب تنها راه ارتباطی این رژیم با جهان خارج می باشد و چنانچه یک دولت اسلامگرا و مخالف اسراییل در سومالی تشکیل شود ، می تواند با بستن باب المندب بر روی کشتیهای تجاری و نظامی این رژیم ، نقش مهمی در انزوای هرچه بیشتر آن ایفا کند ، از اینرو بعد از ایجاد دولت محاکم اسلامی در سومالی و بعد از حمله مشترک اتیوپی و آمریکا علیه نیروهای شیخ شریف احمد که به اضمحلال موقت دولت محاکم اسلامی رسید ، رسانه های رژیم صهیونیستی هلهله شادی سر دادند و از آمریکا و دولت اتیوپی تشکر کردند .

در این رابطه رادیو صدای اسراییل در جهت دروغ پراکنی و بستر سازی برای اقدامات توسعه طلبانه اش گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه شماری از یهودیان سومالیایی با همکاری یهودیان فلاشه در جنگ اخیر اتیوپی علیه موگادیشو ، کمک های مالی را برای اعطا به اتیوپی جمع آوری کرده و حتی دولت صهیونیستی را برای کمک به نیروهای اتیوپیایی و همچنین تامین بودجه و تجهیزات نظامی لازم برای آنها در نبرد با محاکم اسلامی تشویق کرده اند ،چراکه به اعتقاد آنها پیروزی موگادیشو به معنای تضییع حقوق یهودیان در سرزمین مقدس شان بونت می باشد .

اما یکی از آخرین ترفندها و حربه های رژیم صهیونیستی علیه دولت سومالی و مردم مسلمان این کشور ، حمایت از تجزیه آن می باشد .بعد از اجرای موفق سناریوی تجزیه سودان که در نهایت بزرگترین کشور اسلامی تجزیه و دولت اسلامگرای البشیر نیمی از سرزمین و بیش از 70 درصد از منابع نفتی و معادن خود را از دست داد ، این بار سناریوی بالکانیزه کردن قرار است در سومالی اجرا شود .

 بر این اساس رژیم صهیونیستی با به رسمیت شناختن سومالی لند ، قصد دارد تجزیه سومالی ، این کشور بزرگ و استراتژیک اسلامی را زمینه سازی کند ، چنانچه این اتفاق بیفتد ، سومالی بخش زیادی از سرزمین های بکر و حاصلخیز و همچنین منابع نفتی خود را از دست خواهد داد و علاوه بر آن تسلط این کشور بر تنگه باب المندب و دریای سرخ نیز از بین خواهد رفت که این نهایت خواسته صهیونیست ها می باشد.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، صهیونیست
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها