بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
تدبیر24 : ديروز نشست آيت‌ا...آملی لاريجاني، دکترحسن روحاني و دكترعلي لاريجاني برگزار شد، روساي قواي قضائیه و مجريه ‌ميهمان رئيس مقننه بودند تا درباره موضوعات مهم كشور با يكديگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. علي لاريجاني كه چندي قبل با راي نمايندگان كماكان بركرسي رياست مجلس نشسته بود در اين ديدار به همراه روساي دو قواي ديگر درباره مسائل مهم داخلي كشور گفت‌وگو كردند. نشست ديروز سران قوا، نخستين نشست آنها پس از شروع به كار دهمين دوره مجلس بود.

مجلس و دولت به هم نزديك‌تر شده‌‌اند

پس از پايان نشست، روساي قواي سه گانه در جمع خبرنگاران حضور يافتند و رئيس‌جمهور به نمايندگي از سران دو قوه ديگر به جمع‌بندي محورهاي مورد بحث در اين نشست مشترك پرداخت. دكتر روحاني در تشريح نشست مشترك ديروز گفت: امروز خداوند توفيق داد كه در مجلس جديد، روساي سه‌قوه جلسه‌اي در محل مجلس شوراي اسلامي داشته باشند البته قبل از هر چيز به نمايندگان مجلس به خاطر آغاز مسئوليت سخت، حساس و سنگين شان براي قانونگذاري در كشور و نظارت و هم به جناب آقاي دكتر علي لاريجاني كه همچنان مسئوليت رياست مجلس شوراي اسلامي مانند دوره سابق بر دوش دارند تبريك مي‌گويم. رئيس‌جمهور افزود: اميدوارم مجلس دهم و دولت يازدهم در كنار هم تلاش كنند البته ما به‌طور طبيعي به هم نزديك‌تر شده‌ايم زيرا مجلس قبلي دوره نهم بود و قوه مجريه دولت يازدهم اما حال اين اعداد يعني ۱۰ و ۱۱ به هم نزديك‌تر شده است و به‌طور طبيعي فاصله‌ها كم شده و اميدوارم با هماهنگي بيشتر و همفكري بتوانيم براي اهدافي كه براي آن، مردم به ما رأي داده‌اند يعني حل معضلات و مشكلات زندگي مادي و معنوي‌ مردم تلاش كنيم. وي گفت: در جلسه روز چهارشنبه بحث‌هاي متنوع و مختلفي مطرح شد كه يكي از مباحث، فضاي بعد از برجام بود، البته ملت ما با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به يك توافق حائز اهميتي به نام برجام دست يافت و امروز ما در شرايط پسابرجام هستيم و بايد از اين فضا حداكثر استفاده را ببريم. دكتر روحاني ادامه داد: به‌طور حتم خواست سران سه‌قوه از رسانه‌ها اين است كه فضاي اميد و نشاط در جامعه روزبه‌روز بيشتر شود و در شرايط امروز كشور بتوانيم از همه استعداد‌ها و ظرفيت‌ها به خوبي براي توسعه و رشد كشور و به‌ويژه براي ايجاد اشتغال جوانان عزيز كه بسياري از آنها داراي مدارج عالي تحصيلي هستند، استفاده كنيم و قطعا اين كار امكان پذير نيست مگر با همكاري و هماهنگي سه‌قوه و ساير اركاني كه در نظام مسئوليت‌هايي را برعهده دارند.

رسانه‌ها فضاي اميد را بيشتر كنند

رئيس‌جمهور تصريح كرد: رسانه‌ها هم بايد فضاي اميد را در ميان جامعه بيشتر كنند از اين رو اگر يك نكته يا نقص كوچكي در گوشه‌اي يافت شد، در همان حد مساله را ببينيم و آن را بزرگ نكرده و ذهن مردم را براي مسائل جزئي مشغول نكنيم. وي گفت: در شرايط كنوني اقتصاد مقاومتي هدف اصلي كشور است كه بايد با اقدام و عمل آن را اجرايي كنيم، همانطوري كه شب گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتدار كشور به اقتدار اقتصادي و علمي كشور برمي‌گردد تا جوانان بتوانند از علم، دانش و فناوري خودشان درست بهره‌برداري كنند. از طرف ديگر در فضاي اقتصادي، هم قدرت علمي و فناوري ساخته شده و هم توسعه انساني به معناي واقعي و رشد اقتصادي شكل مي‌گيرد كه اين مسائل موجب پيشرفت كشور و ايجاد اشتغال مي‌شود. دكتر روحاني تصريح كرد: حال در شرايط كنوني براي اينكه بتوانيم از فضاي پسابرجام به درستي استفاده كنيم، برخي از وزارتخانه‌ها مسئوليت‌هاي سنگين‌تري برعهده داشته و فضاي بهتري براي كار دارند كه يكي از اين وزارتخانه‌ها، وزارت نفت است. از اين رو در بخشي از نشست چهارشنبه وزير نفت گزارشي را از شرايط نفت و گاز كشور، اقدامات صورت گرفته در اين حوزه و همچنين شرايط كنوني ميادين مشترك نفت و گاز ارائه كرد. وي ادامه داد: براساس قانون يك چارچوبي براي قراردادهاي جديد در دولت تصويب شد و آن چارچوب مورد بحث و نقد برخي صاحبنظران قرار گرفت از اين رو نظرات آنها جمع‌بندي و چارچوب مذكور اصلاح شد و با اصلاحات جديد بار ديگر در دولت مورد تصويب قرار مي‌گيرد تا پس از آن به مجلس ارائه شود. رئيس‌جمهور گفت: روساي قوه در اينكه ما بايد تحركمان را در زمينه جذب سرمايه‌گذاري وجذب فناوري‌هاي نوين بيشتر اقدام كرده و از اين فضا استفاده كنيم تاكيد و حمايت كردند و اعلام كردند كه اين حركت بايد به خوبي در جامعه به وجود بيايد. دكتر روحاني ادامه داد: اميدواريم با تلاش مسئولان اجرايي، مجلس و قوه قضائیه بتوانيم از فضاي به وجود آمده به خوبي استفاده كنيم از طرفي ديگر يكي از محورهاي مورد بحث در نشست سران قوا، برنامه پنج ساله ششم بود، همان طور كه مي‌دانيد اين برنامه در قالب لايحه قبلا از طرف دولت تقديم مجلس شد و در آن زمان به اتمام رسيد و حال همان لايحه دوباره مورد تاكيد دولت قرار گرفته است. البته اصلاحاتي در اين رابطه مورد نظر نمايندگان مجلس است كه ان‌شاءا... اين موارد انجام مي‌شود.

شرايط كنوني منطقه مطلوب نيست

وي ادامه داد: از طرف ديگر اميدواريم كه لايحه برنامه ششم توسعه در وقت مقرر در مجلس به تصويب برسد تا مبناي تدوين بودجه سال ۹۶ قرار گيرد. دكتر روحاني با اشاره به وضعيت كنوني منطقه افزود: در نشست چهارشنبه نيز اوضاع بحراني منطقه مورد بحث و بررسي قرار گرفت، در شرايط كنوني اوضاع منطقه، وضعيت مطلوب و مناسبي نيست و ما بسيار دوست داريم كه ماه مبارك رمضان، ماهي امن براي مردم عراق، سوريه و يمن باشد اما متاسفانه شاهد هستيم كه كشتارها ادامه داشته و تروريست‌ها به اقدامات و كارهاي غيرانساني شان ادامه مي‌دهند. رئيس‌جمهور تصريح كرد: اتفاقات و حوادث منطقه در شرايطي رخ مي‌دهد كه هر روز از اعتبار سازمان‌هاي بين‌المللي كاسته مي‌شود، وقتي كه دبيركل سازمان ملل و اين نهاد در مقابل فشار يك كشور به خاطر تهديدات مالي عقب‌نشيني كرده و اسم آن كشور را از ليست ناقضان حقوق كودكان خارج مي‌كنند اين موضوع نشان مي‌دهد كه متاسفانه سازمان‌هاي بين‌المللي، حتي آن جايگاه ناقص قبلي را از دست داده‌اند از اين رو راه‌حل اين مسائل اين است كه ملت‌ها بتوانند از استقلال، امنيت و ثبات خودشان به خوبي حفاظت و استفاده بكنند. وي ادامه داد: جمهوري اسلامي به عنوان همسايگان اين كشورها و با استمداد و درخواست خود اين كشورها به حمايت‌ها و كمك‌ها ادامه مي‌دهد و اميدواريم هر چه سريع‌تر مردم عراق بتوانند به يك امنيت و ثبات رسيده و تروريست‌ها را از كشورشان بيرون برانند و همچنين در سوريه شرايط امن‌تر و با ثبات‌تري براي مردم آن كشور شاهد باشيم.

برچسب ها: تدبیر24 ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها