بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
تدبیر24 :به گزارش نامه‌نیوز، از همان روزهای ابتدایی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سازهای مخالف برای تخریب و شکست دولت کوک شد. 

مخالفان دولت و جریان تندرو که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 شکست خوردند از همان زمان برای زمین زدن دولت اعتدال و مهمتر از آن یک دوره‌ای کردن روحانی دست از تلاش برنداشتند.

سه سال از آغاز به کار دولت روحانی می‌گذرد و دولت در این مدت با مشکلات زیادی روبه رو بوده است. اما در همین راه توانسته موفقیت‌های بسیاری از جمله عملی کردن وعده حل پرونده‌ای هسته‌ای و تک رقمی کردن نرخ تورم را به دست بیاورد.

اما تازه ترین موج انتقادها از دولت به انتشار فیش های حقوقی نجومی مربوط می شود و منتقدان معتقدند دولت در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است و با انتشار فیش های حقوقی و ارتباط دادن آنها به دولت به نوعی می‌خواهند دولت را بی تدبیر  نشان دهند.

البته کارشناسان معتقدند این که بگوییم نمی توان به دولت در این زمینه نقدی وارد کرد اشتباه است اما باید از نقدهای غیر منصفانه پرهیز شود تا دولت نیز بتواند با تدبیر مناسب با این موضوع مقابله کند.


در این میان برخی فعالان سیاسی معتقدند مخالفان دولت با تشکیل اتاق فکر، در حال اجرایی طرح های مختلف برای تخریب دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هستند. به اعتقاد کارشناسان تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آیندهباید بیشتر شاهد چنین رویه ای از سوی مخالفان دولت باشیم و در این شرایط اقدام دولت در مقابله با چنین رفتارهایی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در جدول زیر به برخی از تخریب‌هایی که علیه دولت از سوی مخالفان صورت گرفته است اشاره می‌کنیم: 

موضوع

توضیح

به چالش کشیدن مراسم همسر رئیس‌جمهور

در همان اوایل شروع به کار دولت یازدهم همسر حسن روحانی مراسمی را برای حضرت‌فاطمه برگزار کردند که دکتر الهه قمشه‌ای سخنرانی این مراسم را برعهده داشتند.پس از این مراسم زنانه بود که مخالفان سی دی‌های راتحت عنوان فیلم این مراسم پخش کردند و مدعی شدند که این مراسم یک شوی زنانه بوده است و به هرکدام از حاضرین5 سکه بهار آزادی داده شده است. موضوعی که صحت نداشت و پروژه اول مخالفین با شکست مواجه شد.

استیضاح وزیر علوم و فناوری(رضا فرجی دانا)

مخالفان و تندروها درادامه زمین زدن دولت در همان ابتدای شروع به کار کابینه دولت، وزیر علوم و فناوری را به بهانه حمایت از کاندیداهای معترض سال 88 و ارتباط با آنان و افشای پرونده بورسیه غیرقانونی دانشجویان به مجلس کشاندند و وی را استیضاح و از وزارت برکنار کردند.

روحانی در همان زمان اعلام کرد که هرفرد دیگری که جایگزین وی شود راه فرجی دانا را ادامه خواهد داد.

روحانی پس از معرفی گزینه‌های جایگزین فرجی دانا بلاخره پنجمین گزینه وی یعنی محمد فرهادی توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

حل و فصل پرونده‌ هسته‌ای(برجام)

حسن روحانی که مهمترین وعده خود پیش از انتخابات را حل پرونده هسته‌ای اعلام کرده بود پس از مدت کوتاهی از ریاستش توانست با انتخاب تیم مجرب و کارکشته پرونده هسته‌ای را با 1+5 به سرانجام برساند. مخالفان اما این موفیقت به مذاقشان خوش نیامد و مخالفت‌ها و شایعه سازی‌های بسیاری را در این مورد انجام دادند تا برجام را شکست خورده و تیم هسته‌ای را خائن معرفی کنند.تندروهای مجلس سعی کردند تا نگذارند این پرونده در مجلس تصویب شود اما سرانجام پرونده برجا م نیز توانست تصویب شود.

بلوکه کردن 2 میلیارد دلار پول ایران توسط آمریکا

یک خبر در چند ساعت برروی خروجی تمامی رسانه‌های داخلی قرار گرفت، آمریکا 2 میلیارد از دارایی‌های ایران را بلوکه کرده است و به قصد دارد به خانواده قربانیان آمریکایی که در حملات لبنان کشته شدند بدهد. این موضوع کافی بود تا حملات مخالفان به دولت شروع شود و این را ناشی از اثرت برجام و اعتماد به آمریکا بدانند. اما پس از مدتی مشخص شد که این مقدار پول توسط دولت احمد‌ی‌نژاد تحت عنوان اوراق قرضه در آمریکا خریداری شده است و اکنون آمریکا آنها را برداشت کرده است. حقیقتی که مخالفان و دلواپسان نمی‌خواهند قبول کنند

فیش‌های حقوقی

انتشار فیش های حقوقی و با ارتباط دادن آنها به دولت به نوعی میخواهند دولت را بی تدبیر  نشان دهند که برای نزدیکان و دولتی‌ها حقوق‌های میلیونی و میلیاردی پرداخت می‌کنند. موضوعی که بسیاری ازکارمندان دولت و نهاد ریاست جمهوری با انتشارفیش‌های حقوقی خود نشان دادند که این یک حربه برای تخریب دولت یازدهم است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها