بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
تدبیر24 :رئيس قوه قضائيه گفت: يكي از مسائلي كه ما در سال‌هاي اخير بر آن تاكيد داشتيم مساله ارتقاي كارآمدي و سلامت دستگاه قضائي بود كه در اين مسير كارهاي خوبي هم صورت گرفته است. آيت‌ا... صادق آملي لاريجاني در مراسم تجديد ميثاق مسئولان عالي قضائي با حضور در حرم مطهر امام (ره) ضمن تبريك فرا رسيدن هفته قوه قضائيه اظهار كرد: هر سال در ايام هفته قوه قضائيه در معيت مسئولان عالي قضائي به اين مرجع نوراني امام (ره) مشرف مي‌شويم براي بيعت با آرمان‌هاي بلند امام (ره) . آرمان‌هايي كه امروز بيش از هر زمان ديگري در دنيا مورد جست‌وجو است و از اهم آنها مساله عدالت و معنويت است. امام (ره) بر اين دو ركن تاكيد داشتند و نظام مردم‌سالاري بر اين احكام استوار است. وي افزود: قوه قضائيه بعد از انقلاب مسير طولاني را طي كرده است و در اين جا بايد ياد كنيم از معمار اين بناي جديد شهيد آيت‌ا... دكتر بهشتي و يارانش كه در اين راه تلاش بسياري كردند براي اينكه مباني فضاي اسلامي را بر اساس مباني اسلامي استوار كند و خصوصا امام (ره) هم بر اين موضوع تاكيد داشتند. رئيس دستگاه قضا تصريح كرد: در طول اين سي و چند سال قوه قضائيه در تلاش بوده تا به اين هدف نزديك شود. او افزود: مساله آرمان و اهداف بلندي كه در قانون اساسي براي قوه قضائيه ترسيم شده، مساله احقاق حقوق عامه است و فصل خصومات بين مردم و نظارت‌هايي كه در قانون اساسي بر عهده قوه قضائيه گذاشته شده است. آملي لاريجاني تاكيد كرد: در دوره جديد تلاش كرديم كه به اين اهداف نزديك شويم البته تا نظام كامل جمهوري اسلامي فاصله داريم اما همه مسئولان قضائي و كاركنان خدوم اين دستگاه تلاش دارند كه در اين مسير گام بر دارند و گام‌هاي خوبي هم برداشته شده براي تسهيل مراجعه مردم و رسيدگي به پرونده‌ها گرچه مساله اطاله دادرسي و مشكلاتي كه در مراجعه به دستگاه قضائي است را داريم ولي تلاش‌هاي بسيار مهمي صورت گرفته است. وي افزود: استفاده از فناوري نوين در قوه قضائيه با جديت دنبال شده و تقريبا تمام نقاط كشور از طريق فناوري‌هاي نوين متصل هستند و در سازمان ثبت هم تحولات خوبي صورت گرفته است. رئيس دستگاه قضا تاكيد كرد: يكي از مسائلي كه ما در اين چند سال اخير بر آن تاكيد داشتيم مساله ارتقاي كارآمدي و سلامت دستگاه قضائي بود كه در اين مسير كارهاي خوبي انجام شده است و كساني كه تخلفاتي مرتكب شده‌اند و احراز شده، برخورد قاطع صورت گرفته است. ما اميدواريم نظام مهم اسلامي و نظامي كه مورد اطمينان مردم باشد به آن نزديك شويم البته مقام معظم رهبري هم در جلسات متعدد بر كارآمدي دستگاه قضائي و سلامت اداري آن تاكيد كرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها