بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
تدبیر24 :مقام معظم رهبري با اشاره به موضوع اخير حقوق‌هاي كلان تاكيد كردند: موضوع حقوق‌هاي نجومي، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند كه اين موضوع از استثناءها است و اكثر مديران دستگاه‌ها، انسانهاي پاك‌دست هستند، اما همين تعداد كم نيز خيلي بد است و بايد حتما با آن برخورد شود. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي عصر ديروز (چهارشنبه) در ديدار رمضاني رئيس‌جمهور و اعضاي هيات دولت به تبيين چند حكمت از نهج البلاغه پرداختند. مقام معظم رهبري با اشاره به كلامي از حضرت اميرالمومنين (ع) درباره نحوه عملكرد در شرايط فتنه، گفتند: حضرت علي (ع) توصيه مي‌كنند كه در شرايط فتنه كه تشخيص حق و باطل براي مردم بسيار مشكل مي‌شود، بايد به گونه‌اي عمل كرد كه هيچ بهره‌اي به نفع فتنه ايجاد نشود. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در شرايط فتنه همچون قضاياي سال ۸۸، نبايد سخن، سكوت، اقدام و حتي نوع نگرش، موجب تقويت فتنه شود. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي افزودند: البته ممكن است برخي افراد به دليل گرايش‌هاي خاص خود، تمايلي به حضور صريح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نبايد از او هم به نفع فتنه بهره‌برداري شود. ايشان با اشاره به يكي ديگر از حكمت‌هاي حضرت علي (ع) در نهج البلاغه، به موضوع نگاه طعمه‌اي به مسئوليت براي رسيدن به ثروت و امتيازهاي خاص پرداختند و گفتند: چنين نگاهي به مسئوليت كه در واقع يك امانت است، موجب كوچك و حقير شدن انسان خواهد شد. مقام معظم رهبري در همين خصوص به موضوع اخير حقوق‌هاي كلان اشاره و تاكيد كردند: موضوع حقوق‌هاي نجومي، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند كه اين موضوع از استثناءها است و اكثر مديران دستگاه‌ها، انسانهاي پاك‌دست هستند، اما همين تعداد كم نيز خيلي بد است و بايد حتما با آن برخورد شود. ايشان با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به معاون اول براي پيگيري موضوع خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد شامل مرور زمان شود بلكه بايد حتما به صورت جدي پيگيري، و نتيجه آن به اطلاع مردم رسانده شود. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: بر اساس اطلاعاتي كه به من رسيده است، ميزان دريافتي مديران در بيشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دريافتي‌هاي كلان، مربوط به تعداد اندكي از مديران است كه بايد با همين موارد اندك هم برخورد قاطعانه انجام شود. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان خود به يكي ديگر از حكمت‌هاي حضرت علي (ع) در نهج البلاغه اشاره كردند و گفتند: بايد همواره مراقب زبان بود زيرا بسياري از مشكلات انسان، ناشي از زبان است. ايشان تاكيد كردند: مشكلات ناشي از مراقبت نكردن از زبان برخي اوقات جنبه‌هاي شخصي دارد اما در برخي موارد نيز مشكلات اجتماعي به وجود مي‌آورد كه بايد بسيار مراقب اين موضوع بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، حقوق نجومی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها