بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه بیماران به هیچ عنوان به دلیل سرماخوردگی و اعمال جراحی آپاندیس و آب مروارید به بیمارستان میلاد مراجعه نکنند، گفت: پرستار جدید بدون هیچ سختگیری در بیمارستان میلاد پذیرش می‌شود.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، محمود رضا فیاض مدیرعامل بیمارستان میلاد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان میلاد در سال ۹۱ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار را پذیرش، بستری و تحت عمل جراحی قرار داد بطوری که ۸۰ هزار عمل جراحی بستری و سرپایی، ۱۱۶ هزار آزمایش، ۴۴۰ هزار تصویربرداری و در نهایت بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار خدمات داروخانه‌ای به بیماران صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه براساس فعالیت‌های سال گذشته نمره قبولی به بیمارستان می‌دهیم و یک ماه پیش نیز فرآیند افزایش نمره این بیمارستان و همچنین اعتباربخشی آن توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است گفت: ولی متاسفانه سیکل معیوب نوبت‌دهی در این بیمارستان به صورت تلفنی و اینترنتی که کاملا نیز غلط است صورت می‌پذیرد و باید با توجه به اینکه این بیمارستان فوق تخصصی است تمام مراجعات از طریق سیستم ارجاع صورت پذیرد.

فیاض با بیان اینکه روزانه ۲۷۰ اعمال جراحی در بیمارستان صورت می‌گیرد ادامه داد: بیماران باید دقت داشته باشند که به دلیل سرماخوردگی و انجام اعمال جراحی آپاندیس و آب مروارید به این بیمارستان مراجعه نکنند زیرا اینگونه مراجعات باعث می‌شود در بازدهی و اشغال عمل‌های جراحی اختلال ایجاد شود.

وی درباره مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان میلاد تصریح کرد: مثلا راهنمایی و رانندگی از ما دعوت کردند و درباره ترافیک شدید ایام بعد از ظهر در حوالی بیمارستان میلاد که واقعا به معضلی تبدیل شده بود تذکراتی دادند به هر حال روزی ۶ هزار نفر به درمانگاه این بیمارستان مراجعه می‌کنند و روزی یک هزار نفر تحت بستری قرار می‌گیرد بنابر این با توجه به ۱۲ هزار ملاقاتی که در روز صورت می‌‌پذیرد و روزانه ۱۰۰۰ اورژانسی در این بیمارستان با انبوه مراجعات مواجه می‌شوند باید به سمتی پیش برویم تا مراجعات این بیمارستان براساس شاخص‌های فوق تخصصی که دارد به صورت ارجاع صورت پذیرد زیرا در حال حاضر بیشتر ۹۰ درصد تخت‌های این بیمارستان اشغال است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره راه‌اندازی درمانگاه اقماری نیز گفت: ۴ درمانگاه اقماری برای کمک به بیمارستان میلاد در ۴ نقطه جنوب، شمال، شرق و غرب تهران ساخته خواهد شد که تا پایان سال ۹۲ امیدواریم ساخت یک درمانگاه محقق شود.

فیاض درباره تجهیزات پزشکی نیز بیان داشت: متاسفانه در زمینه تجهیزات بیمارستانی مشکل داریم. هزینه‌های تجهیزات پزشکی پس از نوسانات ارز بسیار بالا رفته است. مثلا MRA دویست میلیون تومانی به ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. و در مرداد و شهریور گذشته به دلیل این نوسانات ارز فشار زیادی به بیمارستان وارد شد ولی هیچ کدام از عمل‌های ما متوقف نشد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره روند زیرمیزی در این بیمارستان گفت: زیرمیزی یک معضل کشوری در حوزه بهداشت است که باید با کمک وزارت بهداشت آن را برطرف کنیم، زیرمیزی خط قرمز بیمارستان میلاد است. هر پزشکی با هر تجربه و سواد علمی زیرمیزی در این بیمارستان بگیرد اخراج می‌شود و قراردادش تمدید نخواهد شد. البته ما نمی‌گوییم که اصلا زیرمیزی نداریم ولی با آن با شدت برخورد می‌کنیم.

فیاض درباره هزینه سالانه بیمارستان که مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود افزود: البته سازمان تامین اجتماعی مبلغ ثابتی هرگز به ما نمی‌پردازد بلکه براساس عملکرد بیمارستان با ما این مبالغ را حساب می‌کند.

وی درباره فعالیت‌‌های گردشگری سلامت بیمارستان میلاد نیز گفت: گردشگری سلامت از برنامه‌های ما است ولی در وهله نخست ما باید پاسخگوی جامعه کارگری تامین اجتماعی باشیم بنابراین اگر طرح ارجاع در این بیمارستان تکمیل شود مسلما با پتانسیل‌هایی که این بیمارستان دارد پاسخگوی گردشگر درمان خارجی نیز خواهیم بود همانطور که در حال حاضر نیز این بیماران خارجی را می‌پذیریم و در سال گذشته کمتر از ۱۰۰ بیمار عراقی را پذیرش و تحت درمان قرار دادیم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به ۱۱۰۰ تخت در این بیمارستان و همچنین ۸۹۷ پرستار عنوان کرد: به طور قاطع بیان می‌کنیم که برای پذیرش پرستار هیچ مشکلی نداریم و با کمترین سختگیری پرستار جدید می‌پذیریم.

فیاض درباره تعداد شکایات بیمارستان میلاد خاطرنشان کرد: شکایات که همیشه است و جزوی از پروسه هر اقدامی به خصوص در حوزه پزشکی به حساب می‌آید. ما نیز در بیمارستان برای عوارض عمل‌های جراحی جهت کاهش شکایات کنفرانس‌های متعدی در بیمارستان برگزار می‌کنیم و قاعدتا ۵۰ درصد شکایات پزشکی همیشه منجر به محکومیت نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها