بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
تدبیر24 :یک روانشناس گفت: تاکنون تنها پارامتر شخصیتی که رابطه‌اش با سرطان اثبات شده، خصومت است یعنی کسانی که هیجانات منفی خود را سرکوب می‌کنند، مستعد سرطان هستند.
 
 «محمدمهدی اسماعیل‌زاده پوریا» در کارگاه آموزشی «ارتباط موثر میان فردی» با بیان این‌که میزان استرس در جامعه ما بسیار بالاست، اظهار کرد: باید بکوشیم تا با روش‌های مختلف میزان استرس در زندگی را کاهش دهیم، مقابله با استرس مستلزم گذشت زمان است .
 
وی ادامه داد: سیستم سمپاتیک مردان بسیار واکنشی‌تر از زنان است، سیستم قلبی عروقی زنان بیست دقیقه پس از جر و بحث به حالت عادی بر می‌گردد اما مردان ممکن است روزها طول بکشد.
 
اسماعیل‌زاده پوریا با بیان این‌که تنش ناتمام ما را در شرایط استرس قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد:  یعنی ناراحتی‌ در دلمان مانده و به طرف نگفته‌ایم این ما را در شرایط بیقرار نگه می‌دارد پس یا باید خود و یا طرف مقابل را اصلاح کنیم.
 
وی با اشاره به روش‌های مقابله با استرس گفت: مقابله مسأله‌محور، هیجان‌محور و اجتنابی سه روش مقابله با استرس است که مقابله اجتنابی بدترین روش رودررویی با استرس است. زنان بیشتر با روش هیجانی و مردان با روش اجتنابی با استرس مقابله می‌کنند.
 
این روانشناس با بیان این‌که انفعال و درماندگی راه حل کارآمدی برای مقابله با استرس نیست، گفت: انفعال و درماندگی احساس کنترل شرایط در افراد را از بین می‌برد و فرد دچار افسردگی می‌شود، چون در نهایت به سازگاری منتهی نمی‌شود.
 
اسماعیل‌زاده پوریا با اشاره به علائم افسردگی در افراد اظهار کرد: اندوهناکی و غمگینی، بی‌انگیزگی نسبت به فعالیت‌های لذت‌بخش، لذت نبردن از زندگی، احساس تنهایی، یاس و ناامیدی، نظر منفی نسبت به خود و دیگران، اختلال در روابط جنسی از نشانه‌های افسردگی در افراد است و چنانچه فردی حداقل چهار نشانه از نشانه‌های فوق را داشته باشد دچار افسردگی است و باید درمان شود.
 
این روانشناس اختلال در روابط جنسی را یکی از مهم‌ترین نشانه‌های افسردگی دانست و گفت: حداقل 70 درصد اختلافات زناشویی به‌علت  مشکلات در روابط جنسی پدید می‌آید.
 
وی با بیان این‌که یکی از هنجارهای غلط در جامعه تبدیل رفتارهای زنانه به مردانه در محیط‌های کار و جامعه است، افزود: زن به‌واسطه رفتارهای زنانه‌اش موجب جذب همسر خود می‌شود. زنان باید در عین متانت و وقار زنانگی خود را حفظ کنند، چون متانت و ظرافت زنانگی هیچ تناقضی با هم ندارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود سبک شخصیتی روان رنجور خویی را سبک ناسازگارانه‌ای دانست و یادآور شد: این سبک شخصیتی معمولاً با افسردگی، اضطراب، تحقیر خود، سلامت روان ضعیف، مشکل در هم‌نوایی با دیگران، بدبینی، درماندگی، عزت نفس پایین، خشم و ناخشنودی همراه است. این افراد معمولاً از روش‌های مقابله‌ای ناسازگارانه مانند سرزنش خود استفاده می‌کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، سرطان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها