بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
تدبیر24 :نایب رئیس مجمع ادورا مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتاق فکر به عنوان واژه یا یک عنوان مثبت گفت: اتاق فکر، واژه یا عنوان مثبتی است و هر مجموعه‌ای می‌تواند محلی برای تفکر و اندیشه برای تهیه برنامه و نقشه راه داشته باشد.

علی محمد نمازی در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود: قطعا منظور سخنگوی دولت از بیان«مخالفان دولت اتاق فکر تشکیل داده‌اند»محلی برای کمک به دولت نیست بلکه در آنجا به ضرر دولت اندیشه و احتمالا برنامه‌ریزی می‌شود.

نایب رئیس مجمع ادوار مجلس ادامه داد:اعلام این موضوع مهم از تریبون دولت، نشانگر درست بودن مطلب است. لذا لازم است موضوع از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد:تشکیل‌دهندگان به اصطلاح اتاق فکر مخالفان نظام نیستند بلکه موافقین یا همراهان نظامند اما مخالف دولت هستند. همچنین،آنان دستگاه‌ها و افراد مؤثری هستند که دولت را وادار به موضع‌گیری کرده است.

به گزارش آستان؛نمازی تصریح کرد:آیا احزاب و تشکل‌های سیاسی- صنفی مخالف دولت یا حامیان و هوا‌داران آنها هستند؟ بلکه آنها جزو نظامند و از امکانات و بیت‌المال استفاده و بر علیه دولت برخواسته از رأی و اراده ملت، توطئه می‌کنند.

به گفته نمازی؛لازم به یادآوری است، در حکومت‌های غیر‌دموکراتیک، افراد و صاحبان قدرت بر علیه یکدیگر بدگویی، نمامی (سخن‌چینی)، کارشکنی و توطئه می‌کنند تا برای نزدیکی به کانون قدرت و دستیابی یا بهره‌ بردن از منافع آن بتوانند مسیر خود را بروند .

وی تاکید کرد:اما در نظام‌های دموکراتیک که طول مدتِ در قدرت و مسئولیت‌بودن کوتاه است و به اصطلاح قدرت چرخشی و دستیابی به قدرت با یک مکانیزم پذیرفته شده و با خواست و رأی اکثریت است.

نایب رییس مجمع ادوار مجلس در پایان خاطر نشان کرد: اولا نیازی به توطئه و کارشکنی نیست، بعد هم اینکه کارکرد حزبی نهادینه شده و احزابی که عرصه را در میدان رقابت به حریف واگذار کرده‌اند در فکر شناسایی نقاط ضعف خود و جبران برای رقابت بعدی هستند و در صورت درخواست حزب حاکم آماده کمک نیز هستند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، اتاق فکر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها