بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
تدبیر24 : سقوط اتوبوس حامل سربازان وطن‌مان به دره و جان باختن ۲۰ نفر از آنها حساسيت زيادي را در جامعه به دنبال داشته و برخي نمايندگان مجلس نيز براي روشن شدن ابعاد پنهان آن برنامه‌هايي دارند. سربازان پادگان صفر پنج كرمان، دوره آموزشي خود را تمام كرده و در راه بودند كه به خانه بازگردند. اين اتوبوس اما به شيراز نرسيد و در دره ني ريز سقوط كرد. ۱۳ سرباز در لحظه و هفت نفر ديگر در بيمارستان، جان خود را از دست دادند. هنوز تعدادي از سربازان نيز در بيمارستان هستند. اين حادثه تلخ، مردم را داغدار كرده و مسئولان پس از عرض تسليت كه البته عموم آنها ديرهنگام بود، حالا به دنبال راهكارهايي هستند كه ابعاد پنهان حادثه را آشكار كنند. در اين بين عزمي نيز در بين نمايندگان پارلمان به چشم مي‌خورد و ظاهرا قرار است دومين پرونده تحقيق و تفحص در مجلس دهم (پس از پرونده معاونت حقوقي رياست‌جمهوري) براي اين موضوع تلخ گشوده شود. حسين رضازاده، نماينده مردم كازرون، يكي از نمايندگاني است كه نسبت به واژگوني اتوبوس واكنش نشان داد. او با تاكيد براينكه مجلس موضوع حادثه سقوط سربازان را پيگيري مي‌كند، گفت: ما تلاش داريم كميته تحقيق و تفحص در اين خصوص را تشكيل دهيم. رضازاده درباره جزئيات سانحه واژگوني اتوبوس سربازان به ايرنا گفت: بنده به همراه جمعي از نمايندگان استان فارس ضمن حضور دربيمارستان رجايي شهر شيراز و پيگيري وضعيت آنان با برخي از مصدومان اين حادثه گفت‌وگو كرديم. وي با اشاره به اينكه برخي از ابعاد ماجراي اين حادثه هنوز مشخص نشده است، گفت: سربازاني كه از اين حادثه نجات يافتند اعلام مي‌كنند كه پيش از آنكه اتوبوس به دره سقوط كند راننده به آنها اعلام كرد كه ترمز اتوبوس بريده است. در اين هنگام بسياري ازسربازان به سمتي از اتوبوس جمع شدند تا اتوبوس به دره سقوط نكند و به حاشيه جاده برود. عضوهيات رئيسه كميسيون حقوقي قضائي مجلس ادامه داد: به گفته سربازان متاسفانه راننده اتوبوس به حرف مسافران گوش نداده و دستپاچه مي‌شود و خودش به همراه ميهماندار به بيرون مي‌پرد و اتوبوس با همه سرنشينان به ته دره مي‌رود. رضازاده افزود: اين سربازان مصدوم مي‌گفتند راننده در بين راه چند تبعه افغان را نيز درمحل بار اتوبوس سوار كرده بود. به گفته سربازان اين تبعه‌هاي افغان در ميانه راه و بعد از حركت اتوبوس سوار شده بودند. راننده و ميهماندار در اين حادثه فوت كردند و تبعه‌هاي افغان نيز در اين حادثه زنده ماندند. وي با تاكيد براينكه مجلس شوراي اسلامي به جد اين موضوع را پيگيري مي‌كند گفت: ما كميته تحقيق و تفحص در راستاي اين سانحه در مجلس شوراي اسلامي تشكيل خواهيم داد زيرا فكر مي‌كنيم ممكن است ابعادي باشد كه هنوز مشخص نشده و بايد براي مردم روشن شود، زيرا احتمال اينكه ظرفيت اتوبوس به دليل حضور تبعه غيرمجاز افغاني بيش ازحد مجاز بوده باشد وجود دارد.

وزير راه به مجلس احضار مي‌شود

رئيس كميسيون عمران مجلس نيز برنامه‌هايي در اين راستا دارد. رئيس كميسيون عمران مجلس از بررسي ابعاد حادثه سقوط اتوبوس سربازان با حضور وزير راه در كميسيون عمران خبر داد. محمدرضا رضايي‌كوچي به ايسنا گفت: در حال حاضر مشغول انجام بررسي‌هاي اوليه درباره سانحه رخ داده هستيم تا مشخص شود دقيقا چه اتفاقي افتاده، چه دستگاهي مقصر بوده و كدام دستگاه كوتاهي كرده است. وي اظهار كرد: هنوز زود است قضاوت كنيم چه كسي مقصر اين سانحه بوده و پيش از مشخص شدن ابعاد موضوع درست نيست كه حرفي از استيضاح وزير زده شود اما قطعاً بعد از بررسي‌هاي اوليه ما موضوع را از نظر وضعيت جاده‌اي، كيفيت اتوبوس و پايانه اتوبوسراني با حضور وزير راه و مسئولان مربوطه در كميسيون عمران مورد رسيدگي قرار مي‌دهيم.

گزارش به مردم درباره علل سانحه

يك عضو مجمع نمايندگان استان فارس نيز با پيامي ناراحتي خود از اين حادثه را بيان كرده و وعده داده كه درباره علل سانحه به مردم گزارش دهد. در پيام سيدمحسن علوي، نماينده مردم لامرد و مهر آمده است: «اينجانب به عنوان يكي از نمايندگان استان فارس خود را متعهد مي‌دانم مراتب چرايي علل اين حادثه و همچنين عملكرد نهادها و مسئولان مرتبط را خدمت مردم عزيز گزارش داده و پيگيري‌هاي لازم را در اين خصوص انجام دهم».

برچسب ها: تدبیر24 ، مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها