بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
تدبیر24 :«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید مصطفی بدرالدین، فرمانده نیروهای حزب‌الله در سوریه، سخنرانی کرد. به گزارش «ایسنا» به نقل از «العالم» نصرالله در سخنان خود که با اشاره به ابعاد شخصت شهید بدرالدین آغاز شد، دربارۀ او گفت: «شهید مصطفی بدرالدین نقش اصلی را درزمینه آزادی اسرای مقاومت از زندان‌های رژیم صهیونیستی بر عهده داشت». دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «شهید مصطفی بدرالدین مدیریت پرونده جهاد در سوریه و عراق را در دست داشت». نصرالله دربارۀ حضور نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در سوریه و عراق نیز گفت: «حضور ما در سوریه و عراق برای دفاع از ملتمان در لبنان است؛ چون نمی‌توان لبنان و آینده آن را از رویدادهای منطقه جدا دانست».
او افزود: «عراقی‌ها از ما خواستند تا در برابر داعش به آنان کمک کنیم؛ شهید بدرالدین هم این درخواست را در چند ساعت پذیرفت».
نصرالله در بخش دیگری از سخنانش دربارۀ شهید بدرالدین گفت: «او داوطلب پذیرش مسئولیت در سوریه شد و تأکید کرد که آماده است در این نبرد شهید شود؛ چون می‌دانست امنیت لبنان را حفظ می‌کند؛ بنابراين به سوریه رفت و در تمام مراحل نبرد حضور داشت. ما معمولا دستاوردهای مقاومت را به یک شخص منتسب نمی‌کنیم اما امروز، به شکل ویژه، درباره این شهید سخن می‌گوییم. بدرالدین از ابتدا حجم خطرات و تهدیدات اوضاع سوریه را دریافت و از معدود اشخاصی بود که اعتقاد داشت می‌توان از این مرحله سخت به سلامت گذشت. تمام کشورهای جهان جز تعدادی بسیار اندک معتقد بودند یکسره‌شدن کار سوریه نیازمند چند هفته وقت است. این به‌خاطر جنگ روانی، تحریک گسترده، طایفه‌ای‌کردن مسئله و روند بسیار سریع اوضاع در صحنه نبرد بود. وقتی نبرد در قلب دمشق، حمص، حلب و شهرهای اصلی آن جریان داشت دشوار بود که کسی بگوید بتوانیم با آن مقابله کنیم و چالش‌ها را در هم بشکنیم؛ اما آنچه در اندیشۀ مصطفی بدرالدین می‌گذشت، همین بود. این تجربه‌ای بود که درستی درک وی نسبت به رویدادها را ثابت کرد».
نصرالله دربارۀ وضعیت حساس حلب هم تأکید کرد که رهاکردن این شهر «اعطای فرصت جدیدی به طرح آمریکایی - سعودی - تکفیری برای محقق‌کردن یک پیروزی بزرگ در سوریه بود و همه موفقیت‌های گذشته مقاومت را تهدید می‌کرد؛ بنابراين وقتی لازم بود در حلب باشیم، به آنجا رفتیم و در حلب باقی خواهیم ماند. این رویکرد شهید بدرالدین بود».
دبیرکل حزب‌الله دربارۀ  تحریم‌های مالی آمریکا علیه این حزب گفت: «درباره قانون تحریم‌های مالی آمریکا باید بگویم مسلم است که ما این قانون را به طور کامل رد می‌کنیم. نوعی بچگی و حماقت در برخی رسانه‌های لبنانی و عربی وجود دارد. حتی اگر این قانون اجرا شود  باز هم ما به عنوان یک حزب جهادی تأثیری از این قانون نمی‌پذیریم. این قانون هیچ اثر مادی بر حزب‌الله ندارد؛ چون ما طرح‌های تجاری و شرکت‌های بازرگانی نداریم که از طریق بانک‌ها فعالیت کنند».
سیدحسن نصرالله، در ادامه توضیحات خود درباره بی‌تأثیربودن قانون تحریم‌های مالی آمریکا گفت: «بودجه حزب‌الله از ایران می‌رسد و هیچ طرفی ارتباطی با این موضوع ندارد. پول از ایران می‌رسد، مانند موشک‌هایی که با آن اسرائیل را تهدید می‌کنیم. از حضرت امام خامنه‌ای، دولت ایران و رئیس‌جمهوری آن به خاطر حمایت بی‌دریغ از ما در سال‌های گذشته تشکر می‌کنیم. ما حقوق‌ها را می‌پردازیم و مشکلی دراین‌زمینه نداریم».
نصرالله دربارۀ وضعیت بحرین و مسئله سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم نیز گفت: «آنچه مقام‌های بحرین انجام دادند، بسیار خطرناک بود. خواسته‌های مردم مبتنی بر معیارهای انسانی، اخلاقی و بین‌المللی بوده و به خشونت دست نزده‌اند. آل‌سعود می‌خواهد مانع گفت‌وگو و اعطای حقوق به ملت بحرین شود؛ چون آزادی ملت بحرین زمینه را برای قیام ملت عربستان، این ملت محروم از حقوق سیاسی، هموار می‌کند».
نصرالله با تأکید بر مسالمت‌آمیزبودن قیام مردم بحرین و رهبران آن گفت: «ظلم، سرکوب و تعدی رژیم بحرین جوانان این کشور را به خروش کشاند اما شیخ عیسی قاسم و امثال وی مانع خشونت شدند و شور مردم را کنترل کردند. اگر یک نفر در جهان شایسته جایزه صلح نوبل باشد، شیخ عیسی قاسم است».
نصرالله افزود: «شیخ قاسم و علمای بحرین دنباله‌رو کسی نیستند و کسی چیزی به آنان دیکته نمی‌کند. این آل‌خلیفه است که دنباله‌رو آل‌سعود و نماینده انگلستان است». دبیرکل حزب‌الله، در پایان، تأکید کرد: «دنیا باید به مسئولیتش برای جلوگیری از اجرای حکم لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و اخراج وی از کشور عمل کند».

برچسب ها: تدبیر24 ، حزب الله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها